"Kita nak beli apa ni?"tanya Qhairi.
"Beli barang dapur"kata Nisa."Oh..."kata Qhairi."Kenapa eh,kau jarang keluar bilik kebelakangan ni?"tanya Nisa.
"Saja..kalau keluar bukan buat apa pun.Tengok muka tak betul kau tu ada la.."kata Qhairi.
"Apa kau ni!"kata Nisa.
"Apa?Betulla kan?"kata Qhairi.
Nisa membuat muka monyok.
"Eleh..tak payah nak merajuk sangat....muka kau dah macam tempoyak dah aku tengok"kata Qhairi.
"Habis...muka kau macam apa?Macam terubuk masin?"tanya Nisa.
"Eh Nisa!"panggil seseorang.
"Eh Adam!Wassup?"tanya Nisa.
"Kau buat apa dekat sini?"tanya Adam."Oh..aku nak beli barang dapur...lama tak jumpa..apa citer?"tanya Nisa."Macam ni la..sibuk dengan bisnes..kau?Macam mana?"tanya Adam.
"Macam tu la...oh.btw..Ni Qhairi.Bakal suami aku"kata Nisa."Oh...ni ke bakal suami kau tu.."kata Adam
"Saya Adam..."kata Adam.
"Qhairi...Qhairi Firqi."kata Qhairi.
"Oh...bila tarikh kahwin korang?"tanya Adam."Insyaallah dua bulan lagi..jemput datang eh?"kata Nisa.
"Insyaallah..."kata Adam.
"Eh..aku nak gerak dulu ni...aku ada banyak kerja dekat office..pape call aku eh?"kata Adam
Nisa mengangguk.
"Pergi dulu"kata Adam.
Qhairi mengangguk.
"Siapa tu?"tanya Qhairi."Manusia la"kata Nisa."Yela..apa hubungan kau dengan dia?"kata Qhairi."Kawan la..kau kenapa?Kau jeles eh??"kata Nisa.
"Aku tanya jela.."kata Qhairi."Eleh...jomla!"kata Nisa.
---------------------------------
Nisa berjalan seorang diri di pantai.
'Mama tengah buat apa eh sekarang?Aku rindula dekat mama'kata Nisa.
'Mama kandung pulak...mestila aku lagi rindu..aku tak pernah tengok muka depan2 pun.Sedangkan tu mama aku.Cuma tengok dalam gambar je' kata Nisa.
Nisa terus berjalan pulang ke rumah.
---------------------
Tok2!!
"Nisa...boleh akak masuk?"tanya Zahra dari luar."Masukla kak.."kata Nisa.Zahra membuka pintu.
"Nisa tengah buat apa tu?"tanya Zahra."Tak buat apa pun.."kata Nisa."Oh..ni...semua persiapan kahwin dah siap ke?"tanya Zahra.
"Dah..tinggal sikit je lagi.."kata Nisa."Bagusla tu...warna baju warna apa?"tanya Zahra.
"Warna putih..."kata Nisa."Cantik.."kata Zahra."Nisa kenapa ni?Monyok semacam je?Tak sihat ke?"tanya Zahra.
"Tak..cuma pening2 sikit"kata Nisa."Oh...nak akak ambilkan ubat ke?"tanya Zahra."Takpela kak...Nisa ok.."kata Nisa.
"Okla...Akak nak pergi jalan2..Nisa nak ikut?"tanya Zahra."Takpela kak..Nisa ingat duduk rumah je hari ni...Akak pergila"kata Nisa
"Akak pergi dulu eh..pape call akak?"kata Zahra.Nisa mengangguk.
Zahra keluar.
-------
Zahra keluar dari rumah.
YOU ARE READING
Love You Mr.Mafia
RandomNisa or Nidria terpaksa kahwin dengan pilihan papanya iaitu Irzif yang merupakan bodyguard papanya.Muncul pula si Qhairi yang merupakan anak papanya.That's mean her brother.😹Seorang yang annoying dan panas baran. Apakah yang akan berlaku diantara m...