Nisa duduk di luar rumah.
'Tu ke tujuan dia datang dekat rumah ni?Nak buat huru hara?'kata Nisa.'Kau ingat kau siapa?'kata Nisa.
Asyik dia berfikir sendirian,Zahra datang.'Ada lagi...asyik nak buat semak jela minah ni?'kata Nisa.
"Eh...ada jugak si perempuan terlebih dosa ni"kata Zahra.Dia berpeluk tubuh.'What??Aku perempuan terlebih dosa?Sekarang ni siapa yang terlebih dosa ni?Aku ke dia?'kata Nisa dalam hati.
"Kau tau ke dosa aku ni banyak mana?Aku tau aku ni banyak dosa..tapi aku cuba nak buat banyak pahala..kau cakap aku banyak dosa?Entah2 dosa kau yang terlebih dari aku"kata Nisa.
"Eh perempuan..kalau nak banding dengan aku...iman kau tu tak setanding dengan aku tau...iman kau tu...senipis kulit bawang kau tau"kata Zahra.
"Oh...memang iman aku tak setanding kau...tapi...aku tertanya tanya...kalau iman aku senipis kulit bawang...aku rasa,kau ni takde iman langsung...dasar perempuan munafik"kata Nisa.
"Kau jangan nak kurang ajar dengan aku"kata Zahra."Oh my god...siapa dulu yang kurang ajar eh?Aku tanya kau?Siapa dulu yang start semua ni?Well...tak sangka kan?Pakai tudung labuh sana sini,tutup aurat,perangai macam setan!!"kata Nisa.
"Aku tak kisah la semua tu.Kau fikir aku kisah sangat?Aku buat semua ni semata mata nak kasi Qhai suka dengan aku...bukannya kau!"kata Zahra
"Dasar manusia munafik!Kau patut bersyukur tau Allah masih hidupkan kau sampai hari ni.Baik kau bertaubat la...masih ada masa lagi.Takut sempat..kau jugam yang rugi"kata Nisa.
"Hek eleh...kau jangan nak tunjuk alim dengan aku...dasar perempuan bajet alim..tapi jantan sana sini"kata Zahra.
Omaigad.
Taguna punya perempuan.
"What!?Aku bajet alim?Well,aku bangga sebab aku bajet alim.Daripada kau,bajet jahil.Sampai bila?Kau nak kata aku ada lelaki sana sini?Mana bukti kau?Kau jangan nak sebarang fitnah.Fitnah tu lebih besar dari dosa membunuh"kata Nisa.
"Ada aku kisah ke dengan dosa pahala semua ni?Aku cuma nak kan Qhai je!!"kata Zahra."Astaghfirullah al adzim.."kata Nisa.Mengucap aku dengan dengan perempuan ni.
"Kau rasa Qhai nak ke perempuan macam kau ni?"kata Nisa."Kenapa pulak taknak?Aku cantik,alim..tak macam kau.Hodoh"kata Zahra.
"Oh..kau cantik?Ok.Aku mengaku.Kau cantik.Tapi,aku tak pasti.Kau cantik sebab dosa ke pahala?"kata Nisa.
"Ofcourse la pahala...bukan macam kau...hodoh sebab dosa banyak sangat!!"kata Zahra.
"Oh?Kau ni alat penimbang eh?Scan sekali orang terus tau orang tu banyak mana pahala dengan dosa?Kau ingat kau siapa?Allah ke?"kata Nisa.
"Aku tak maksudkan macam tu,cuma...yelah...kau kan banyak dosa.Dulu tak pakai tudung.Pakai tudung pun tutup sikit2.Kan?"kata Zahra.
"Tu perkara lama.Aku dah bertaubat.Kau?Bila lagi?Lubabg kubur dah sibuk dok panggil2 kau suruh masuk dalam.Tak tau sempit ke luas lubang kubur kau tu"kata Nisa.
"Aku banyak pahala..mestila luas kan?"kata Zahra."Oh..bagusla..jangan pula sampai tulang rusuk kanan kau bertemu dengan tulang rusuk kiri."kata Nisa.
"Eh?Borak apa ni?"kata Qhari tiba2.
"Tak...borak pasal agama sikit...best.."kata Nisa."Oh...tengah buat ceramah agama la ni?Nak join sekali la?"kata Qhairi.
"Dah habis dah pun..aku nak masuk dalam la..kau borak la dengan kak Zahra ni"kata Nisa.
Nisa terus masuk ke dalam.
'Geram betul!!Nak je aku cili2 mulut perempuan tu..'kata Nisa.
**
Qhairi hanya diam.
"Erm..saya nak masuk dulu la.."kata Qhairi.Zahra mengangguk.
"Dia terus blah je?Tak cakap selamat malam ke?Alah..."kata Zahra.
Jangan nak mengedik la beruk.Nanti tak wujud pulak kau dalam cerita aku ni.
**
"Amboi!!Segak betul hang hari ni Qhai!!Maklumla...nak jadi suami orang dah hari ni!"kata Mikael,bodyguard di rumah tersebut.
"Biasala..kau tak bertugas ke?"tanya Qhairi.Mikael menggeleng."Aku kerja malam esok"kata Mikael.
"Weyh..bini aku macam mana?Lawa tak?"tanya Qhairi."Mana aku tau...pi tanya aku pasai pa?"kata Mikael.
Hentam je..betul ke tak...sorry..😅
"Tanya je pun"kata Qhairi."Takkan kau nak suruh aku pi terjah bilik tu...naya nanti..hang ni pun satu..tak sabar2."kata Mikael.
"Teruja la...."kata Qhairi.
"Bawak bersabar.."kata Mikael.
Pintu diketuk.Muncul seorang lelaki.
"Dah ready?Majlis dah nak start"kata lelaki tadi.Qhairi mengangguk.Lelaki tadi mengangkat ibu jari.👍.
"Semoga berjaya dengan satu lafaz"kata lelaki tadi."Insyaallah..."kata Qhairi.
"Boleh ke hang sekali lafaz je?"kata Mikael."Kau pesal?Kau nak kena penumbuk aku ke?Ofcourse la boleh"kata Qhairi.
"Buat yang terbaik.Jangan tergagap depan bapak mentua hang sudah.Jangan pulak terkencing..bagi malu wei"kata Mikael.
Qhairi membaling sikat ke arah Mikael.
"Gila la kau!Dahla..jom"kata Qhairi.
**
"Cantik la Nisa ni!Bertuah Tuan Idham ada anak perempuan cantik macam ni"kata mak andam.
"Anak Tuan Idham kan?Mestila..Dah papa nya hensem..mama nya lawa..anak mestila double triple lawa.."kata Nisa.
"Iyala...orang puji sikit..dia pulak lebih2"kata mak andam.Nisa tergelak.
"Tahniah Nisa..sebab dah jadi isteri Qhai hari ni"kata Zahra.Zahra duduk di sebelah Nisa.
Mak andam mencapai tisu di meja solek.
"Jangan nak hipokrit sangat boleh tak?Aku cukup benci dengan orang talam muka 50 ni.."bisik Nisa kepada Zahra.
Zahra hanya diam.
Well....dorang dah nak kahwin..
Macam mana?
Korang nak sad ending ke..happy ending ni?Ke jalan cerita bercelaru??Pening pulak kepala korang nak faham nanti..
😭/😄
Korang pilih yang mana?
Perawan atau janda?Eh pesal pulak?Salah lirik..
Korang pilih yang mana?
Sedih atau bahgia?Sedih memang menyedihkan
Bahgia memang bahgia la kan?Sampai akhir hayat..K...jangan lupa untum tengok chapter seterusnya.Bukan tengok je..jenguk sikit..baca la..walau pun tak best..
Maklum la..baru belajar..kalau ada yang nak chat2 tu...meh la..jangan malu2.author ni peramah walaupun nampak sombong.
Actually bukanla sombong..tapi malu nak kenal dengan orang.Lagi2 kawan baru.Ha..tu masalah tu??Apa boleh buat??Nasib badan.
Hehehe...jangan lupa vote eh...thanks kepada semua yang membaca..yang menghargai cerita yang author buat...
Nak buat ucapan apa ni?Panjang berjela jela.
Bila nak habis ni author??Merepek sorang2.
Nak habis la ni....ok..baca tau...bai...👋👋👋👋👋
YOU ARE READING
Love You Mr.Mafia
AléatoireNisa or Nidria terpaksa kahwin dengan pilihan papanya iaitu Irzif yang merupakan bodyguard papanya.Muncul pula si Qhairi yang merupakan anak papanya.That's mean her brother.😹Seorang yang annoying dan panas baran. Apakah yang akan berlaku diantara m...