BAB15

91 4 0
                                    

Cumi cumi cumi cumi cumi cumi cumi
Cumi cumi cumi cumi cumi cumi cumi

Nisa selamba menyanyi lagu Pematah Hati yang berkumandang di radio.Qhairi hanya menjadi penonton dan pendengar.

Kadang ku mahu kadang tak mahu
Kadang ku rindu kadang tak rindu
Kadang ku rindu kadang tak rindu
Kamu

Nisa selamba menumbuk ke kiri dan kanan.Qhairi laju mengelak dari kena tumbuk.Dia tau apa?Asyik je menyanyi sambik tutup mata.

Menghayati la sangat😑

"Apa kau ni?"kata Qhairi.Nisa membuka mata."Apa?"kata Nisa."Aku nak focus drive pun tak boleh"kata Qhairi.

"Yela.."kata Nisa.Qhairi kembali focus.Bunyi radio memenuhi ruang.Nisa hanya duduk sambil memandang ke bawah.

'Tu pun nak sedih ke?'kata Qhairi.

Apakah kau cuba untuk menentukan keikhlasan hatiku padamu
Betapa ku cuba untuk mendapatkan secebis kasih darimu

"Wah...lagu favourite..lagu sufian!"kata Nisa.Tiba dibahagian corus,Nisa turut menyanyi.

Dan tak
Seharusnya aku
Bertemu dirimu
Di dunia ini

Dan kau membuang diriku
Sesuka hatiku
Dan memilih dia

Dan ku
Tersandar begini
Meratapi hati
Yang telah dilukai

Aku sedar
Betapa hinanya
Ku dimatamu

Nisa menghayati lagu tersebut.Tangan diletak di dada.Tangan satu lagi digenggam menjadi mikrofon.Seperti biasa,mata ditutup.

"Feeling betul!"kata Qhairi."Sedih tau kisah dorang ni!"kata Nisa."Aku tak heran sangat dengan retis semua ni"kata Qhairi

Nisa.

Tiap2 minggu tengok Melodi.Kontroversi dak2 retis.

"Dah sampai.Jom"kata Qhairi.

Mereka masuk ke dalam shopping mall tersebut.Qhairi memegang tangan Nisa.Nisa yang terkejut segera menarik tangannya.

Qhairi menoleh.

"Pesal?"kata Qhairi."Tak...tak de apa2"kata Nisa.Qhairi meraih tangan Nisa lalu ditariknya."Ikut aku"kata Qhairi.Nisa mengangguk.

**

Sepanjang mereka membeli belah,Qhairi hanya mendiamkan diri.'Err.....takkan dia marah kut??Aku cuma terkejut je tadi'kata Nisa.

Qhairi yang sedang berdiri membelakangi Nisa menoleh bila Nisa mencuit bahunya.

"Apa?"kata Qhairi."Kau marah aku ke?"tanya Nisa."Marah?Kenapa aku nak marah?"kata Qhairi."Yelah..pasal tadi"kata Nisa."Takde la...aku cuma terasa bila kau tarik tangan kau balik"kata Qhairi.

'Alamak..terasa pulak suami aku ni'kata Nisa."Errmm...sorry la..aky cuma terkejut tadi.Kau pegang tetiba."kata Nisa."Aku faham."kata Qhairi.

"Takpe..kau boleh pegang tangan aku 24 jam"kata Nisa."Ni buat aku taknak merajuk lama ni"kata Qhairi."Hek eleh....nak rasa penumbuk apa?"kata Nisa."Tak sedar diri tu kecik.."kata Qhairi.

"Mana ada!"kata Nisa.Nisa menumbuk perlahan bahu Qhairi."Dahla.Jom pergi sana"kata Qhairi."Ok!"kata Nisa.

"Tunggu sini kejap eh..aku nak pergi tandas kejap.Nak kencing"kata Qhairi.Nisa mengangguk."Jangan merayau rayau!"kata Qhairi."Tau..pergila cepat!Nanti terkencing pulak dekat sini"kata Nisa.

"Marah pulak milo kita ni"kata Qhairi."Asyik milo je kerja"kata Nisa.Qhairi mencuit hidung Nisa.

Nisa duduk di bangku berhampiran.Dia memandang sekeliling.Ramai orang di shopping mall tersebut.

Love You Mr.MafiaWhere stories live. Discover now