Qhairi memimpin tangan Nisa naik ke rumah.Boleh pulak kasi pegang...Kalau nak tau...hampir kering air liur Qhairi cakap dekat Nisa yang dia ni suami Nisa.
Nisa tau apa??Tau bantah...Sampaila Qhairi menunjukkan gambar perkahwinan dorang..
Mesti korang bantah kan,mana taknya..orang tak dikenali tiba2 kata dia ni suami kita.Kalau author,dah lama author bagi kaki.
Ok..back to the story..banyak merepek..nanti ke lain pulak.
"Ok...Nisa berehat dulu..Nak makan pape tak?"kata Qhairi.Nisa menggeleng dengan senyum segaris."Abang pergi luar dulu eh...Nisa berehat dulu"kata Qhairi.
Nisa mengangguk.Qhairi keluar dari bilik.Nisa memerhati segenap ruang bilik tersebut.Matanya memandang gambar yang terletak elok di atas meja berhampiran dengan katil.
Gambar perkahwinan mereka.Ada Tuan Idham,Qhairi,dia dengan seorang lagi dia tak tau."Papa..."kata Nisa.Nisa keluar dari bilik.
**
"Errr.....abb...a...ab..ish..janggal gila.."kata Nisa sambil menggaru kepalanya yang tak gatal.Nisa memandang Qhairi yang sedang duduk di luar rumah.
"Abang!"kata Nisa.Terkejut Qhairi dibuatnya."Ya?Ada apa?"tanya Qhairi.Nisa duduk di sebekah Qhairi."Errm....nak mintak sesuatu boleh?"tanya Nisa.
"Mintak apa?"tanya Qhairi."Nak jumpa papa boleh?Rindu..."kata Nisa.Qhairi terkedu.'Macam mana aku nak explain ni???'kata Qhairi.Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim...Qhairi menerangkan segalanya.
**
Nisa bangun dari tidurnya.Hampir satu jam dia dok menangis.Puas Qhairi memujuknya.Berulang lagi peristiwa yang sama.Nisa memegang kepalanya yang terasa sakit.
Sebaik sahaja dia membuka mata,Qhairi di hadapannya."O mak!"latah Nisa."Aish budak ni...melatah je tau"kata Qhairi sambil mencuit hidung Nisa.
"Nak...nak.."kata Nisa."Nak apa?"tanya Qhairi."Nak pergi kubur papa.."kata Nisa perlahan.Takut si Qhairi ni marah.."Oh...ingat nak abang tadi"kata Qhairi dengan senyum jahat nya..😒
"Eeii..gatal la!"kata Nisa."Nak menggatal dengan Nisa je"kata Qhairi.
"Nak mengatal pulak!Kalau mengatal,mengatal dengan aku je!!"
"Oh...kalau aku nak mengatal,mengatal dengan kau jelah..."
"Apa?"
"Aku nak menggatal"
Satu persatu kenangan terlayar di mindanya.Tiba2 kepalanya terasa sakit tahap dewa."Aargghh"kata Nisa."Nisa...Nisa ok tak?"kata Qhairi."Sa....sakit"kata Nisa.Serta merta Nisa rebah dipangkuan Qhairi.
**
"Jangan bagi dia terlampau banyak tekanan,kerana ianya mungkin akan menjejaskan otak"
Qhairi duduk di bangku luar rumah.Dia meraup mukanya perlahan."Kalau kejadian tu tak berlaku,mesti Nisa tak jadi macam ni"kata Qhairi.
"Aku...aku penyebabnya.Kalau aku focus masa drive,semua ni takkan jadi.Nisa takkan jadi macam ni"kata Qhairi.
"Dahla tu...tak payah nak salahkan diri sendiri.Baik kau jaga Nisa tu elok2"kata Fayyan."Yela...kau dengan Hannah?Bila lagi?"kata Qhairi.
"Kitaorang tunggu Nisa sembuh dulu.Hannah pun faham.."kata Fayyan."Sorry la buat korang tunggu lama"kata Qhairi."No hal la...ok..Hannah nak datang hujung minggu ni"kata Fayyan.
"Oh...."kata Qhairi."Mesti seronok kan bakal bini nak datang jumpa mak mentua"kata Qhairi."Happy tahap gaban!"kata Fayyan.
"Uish dia ni!"kata Qhairi.Terletus gelak di antara mereka.
YOU ARE READING
Love You Mr.Mafia
RandomNisa or Nidria terpaksa kahwin dengan pilihan papanya iaitu Irzif yang merupakan bodyguard papanya.Muncul pula si Qhairi yang merupakan anak papanya.That's mean her brother.😹Seorang yang annoying dan panas baran. Apakah yang akan berlaku diantara m...