BAB10

136 3 0
                                    

"Woi jebon!!!Cepatla...kata nak shopping hari ni"kata Nisa Dia mengetuk pintu bilik Qhairi bertalu talu

"Woi!Kau pekak apa!!"kata Nisa."Haish dia ni"kata Nisa.Nisa mengetuk sekali lagi dengan lebih kuat.

Tok!

"Adoi!!!"jerit Qhairi.

"Eh?Salah ketuk pulak"kata Nisa."Selamba je kau main ketuk kepala aku.Aku ni lagi tua dari kau tau!"kata Qhairi.

"Kalau lebih tua tak boleh ketuk la?"tanya Nisa."Ha'ah la.."kata Qhairi."Ish..dahla.Jom la cepat!"kata Nisa.

--------------

"Nak pergi mana ni?"tanya Nisa.Dari tadi mereka berdua berjalan di dalam shopping mall tersebut.

"Naik lenguh dah kaki aku ni"kata Nisa."Meh la aku dukung kau kalau kaki kau lenguh"kata Qhairi.

"Eeii gilala kau!"kata Nisa.Dia menolak Qhairi ke tepi.

"Eleh...jomla pergi kedai kasut"

"Nak pergi sana buat apa?"tanya Nisa."Aku nak beli kasut sukan la bengong."kata Qhairi.

"Bengong²...kau apa?Tenuk?"tanya Nisa."Aih³...selamba badak je kau panggil aku tenuk."kata Qhairi.

"Rileks la..bukan mati pun kau kalau aku kata kau tenuk"kata Nisa."Ish..dahla.Melayan perangai kau ni,sampai besok tak sudah²"kata Qhairi.

Setibanya mereka di kedai kasut,mereka masuk ke dalam kedai tersebut.

"Kau buat apa nak beli kasut sukan?"tanya Nisa."Kau ingat tak???Kau buang kasut kesayangan aku tu pergi masuk tasik?Ingat??"tanya Qhairi.

"Eleh..kasut je pun.Belila baru"kata Nisa "Aku tengah beli la ni!Apala.."kata Qhairi.Nisa menjelirkan lidah kepada Qhairi.

Nisa melihat sekeliling kedai tersebut.Matanya berhenti bila dia ternampak seorang lelaki.

'Tough giler....bapak sado hang!'kata Nisa.Lelaki tadi memandang Nisa.Nisa berdehem.

Dia mengangkat tangannya."Hai.."kata Nisa dengan nada perlahan."Hai!!"balas lelaki tersebut.

"Omaigad²!!!!Dia balas!!"kata Nisa.Rasa nak melompat je dekat situ.Gedik kau kan?Lempang kang..

Lelaki tadi berjalan ke arah Nisa."Apa khabar?"lelaki tadi melintas Nisa lalu bersalaman dengan kawannya.

"WHAT DEHEK??"kata Nisa.

Nisa menoleh ke belakang."Qhairi?"tanya Nisa."Ish...."kata Nisa.Nisa terus keluar dari kedai."Buat malu jela kau ni.......aduh....ish!!!Malu sia!!!"kata Nisa.

"Woi!Jomla pergi makan"kata Qhairi.Nisa menoleh ke belakang.Nisa berjalan ke arah Qhairi.

Mereka beredar dari situ.Qhairi menoleh ke belakang.Dia mengenyitkan mata ke arah lelaki tadi.

Lelaki tadi hanya tersenyum sambil menundukkan badan.

Amboi...korang kunyit ka????

Terowback😂

Qhairi memandang kasut² di dalam rak."Mana satu nak pilih ni..tanya minah jebon tu jela"kata Qhairi.

Dia menoleh ke belakang.Matanya membulat bila dia terpandang Nisa sedang seronok mengorat lelaki.

"Amboi minah jebon ni..tak sedar ke bakal suami ada dekat sini.Boleh je dia pergi ngorat lelaki tu.Nak kata handsome,aku 2 kali ganda lagi handsome.Nak kata sado..aku lagi sado.."kata Qhairi.

Qhairi bergerak ke belakang Nisa.Dia bercakap menggunakan bahasa isyarat kepada lelaki tadi.

'Aku suami dia.Kau nak kena tumbuk apa?'kata Qhairi.

Lelaki tadi terus berjalan ke arah Qhairi.

End

Qhairi memandang semula ke hadapan."Kau pesal?Tersengih sengih?Kena sampuk apa?"tanya Nisa.

"Takde la..aku teringat tadi.Ada sekor tenuk tengah ngorat lelaki dekat sana."kata Qhairi.

"Dekat mana?"tanya Nisa."Kau takyah tau sangatla.Kepochi la kau ni"kata Qhairi

-------------------------

Mereka berdua masuk ke dalam rumah."Aku naik bilik dulu!"kata Nisa."Ye!"kata Qhairi.

Qhairi pergi ke dapur.

"Haus gila..."kata Qhairi.Dia membuka peti sejuk lalu mencapai jug berisi jus oren.

"Boring sia...ha!Aku ada idea!"kata Qhairi.Sebaik sahaka air di dalam gelas habis,dia naik ke tingkat atas.

--------------------

Tok²!!!!!

Nisa yang sedang bermain telefon menoleh ke arah pintu."Siapa?"tanya Nisa."Aku!"kata Qhairi

"Nak apa tenuk?"tanya Nisa.

"Jomla!"kata Qhairi.Nisa bangun lalu membuka pintu.

"Jom pergi mana?Jom Heboh?"tanya Nisa."Adala.Jom ikut aku!"kata Qhairi.Qhairi pergi ke tingkat bawah.

Setelah beberapa minit,Nisa sampai.

"Kering tau aku tunggu kau dekat sini.Punya lama kau dekat atas"kata Nisa."Biarla.Sibuk je"kata Nisa.

"Nak buat apa?"tanya Nisa.

"Ha...masa petang² kan orang kan selalu beriadah.Jadi,kalau nak sihat kenalah beriadah.Ye ke tidak?"tanya Qhairi.

"Apa benda la merasuk dia ni"kata Nisa "Ye ke tidak!"tanya Qhairi."YA!!"jawab Nisa geram.

"Ha...apa kata.Petang ni,kita dua cuci kereta tiga buah ni"kata Qhairi."W..WHAT!?"kata Nisa.

"Pekak ke?"tanya Qhairi."Tu reaction namanya jebon!"kata Nisa."Tak payah nak bagi reaksi terkejut sangatla.Cepat!"kata Qhairi

Mereka berdua memulakan aktiviti membasuh kereta di petang hari,di tengah² kawasan hutan.

Setelah beberapa jam membasuh kereta mereka berdua menyiram pokok² bunga di kawasan rumah tersebut.

"Jom main kejar²!!!Siapa kena air dia jadi!"kata Nisa."Ok!Aku mula dulu."kata Qhairi

"1!!2!!!3!!!MULA!!"jerit Qhairi.Nisa berlari di kawasan halaman rumah tersebut bagi mengelakkan diri terkena air .

"Laju sia minah ni lari!"kata Qhairi.

------------------------

Mama Irzif merayau rayau di dalam rumah mencari Irzif."Mana la Ziffy pergi ni.."kata mamanya.

"Ziff!!!"laung mamanya

Di sebuah bilik yang gelap,satu cahaya lampu menerangi bilik tersebut

Irzif sedang sibuk melukis sesuatu di atas kertas.Kemudian dia bernyanyi riang.

"Kau umpama bidadari yang menerangi hidupku...lalala"nyanyinya.Kau gila ke?

"Nisa..jangan ragu² dengan cinta ini.Jangan kau ragu² ku jadi suamimu.Percaya padaku.Ku akan jadi yang terbaik untuk dirimu..."nyanyi Irzif.

Kompom gila ..😑

"Apa macam lakonan saya????Ada mantap?"tanya Irzif sambil memandang kamera.

Tenuk la kau.





Haish si Zif ni...bikin suspen saja..ingat betul² gila!Ok..pape..tunggu chapter seterusnya.Bai!!!!😂😂😂

Love You Mr.MafiaWhere stories live. Discover now