BİLİNMEYEN YÖNLERİYLE ATTİLA-2

45 0 0
                                    


Attila'ya şamanların söylediği kehanete göre düşünürsek, küçük oğlu İrnek'in soyundan görüldüğü gibi günümüzün Bulgarları gelmiş ancak ne ironiktir ki günümüzde Bulgarlar Türk olduklarını inatla kabul etmemekte ve kendilerini Slav olarak görmektedirler. Türklere karşı ne derece düşman olduklarını zaten hepimiz biliyoruz. Soyu devam edecek diye sevinen Attila acaba günümüzdeki Bulgarları görse sizce ne derdi bu duruma ? :)

Attila'nın büyükleri ve kardeşiyle devam edelim..

- Babası Muncuk Han'dır. (Boncuk Han olarak da bilinir :D) Hakkında pek birşey bilinmez ama 4 erkek kardeştirler. Muncuk, Rua, Aybars ve Oktar. Bir baskında öldüğü söylenir.

- İçkiye pek düşkün olan Oktar bir süre hükümdarlık yaptı ama devleti iyi idare edemediğinden hükümdarlıktan düşürüldü.

- Oktar'ı düşüren Rua (Huncada " erkek geyik " anlamına gelir, Ruga olarak da bilinir) Attila ve abisi Bleda'nın amcasıdır.  Batı Roma ile dostane ilişkiler kurdu ancak Bizans'ı vergiye bağladı. (Bizans'ı vergiye bağlayan ilk Hun hükümdarı Rua'dır) Attila amcası Rua'nın yanında yetişmiş, birlikte savaşlara katılmıştır. 

- Attila'nın abisi Bleda ise Muncuk Han'ın başka bir kadından olan oğludur. Çoğu yerde ikisi üvey kardeş olarak belirtilirler ancak babaları bir olduğundan öz kardeştirler. Amcaları Rua ölünce imparatorluk Bleda'ya kaldı, ancak sonra Bleda öldü yada Attila tarafından öldürüldü. İç kanamadan ölmüş olabilir çünkü Attila öldüğünde cesedini kontrol eden şaman " Bleda'da böyle ölmüştü " demiş. Öldürüldüğüyse daha çok kabul görür. Bleda kardeşi Attila'yı ormanda ava çağırmış ama niyeti kaza süsü verip Attila'yı öldürtmekmiş. Bunu önceden haber alan Attila önce davranıp abisini öldürmüş. Bir başka görüşe göre Bleda Attila'yı duelloya davet etmiş, hile yapıp zehirli ok kullanmış ama yine de Attila galip gelmiş. Daha başka bir görüşe göre ise Attila vizyon sahibi olmayıp sadece günü kurtarmayı düşünen abisine tahammül edemeyip onu herkesin gözü önünde öldürmüş. Bleda her nasıl öldü bilinmez ama Attila'nın tersine daha sevecen bir karaktere sahipti ve Batı Roma ile savaşma  taraftarı değildi.

Pekiii Attila'nın oldukça mütevazi bir lider olduğunu biliyor muydunuz? 

- Misafirlerine altın tabak ve kadehlerde ziyafet sunarken kendisi tahta tabakta sadece et yermiş ve tahta bardaktan kımız içermiş. Gösterişten hiç hoşlanmazmış. Tahtı da tahtadan, oturduğu saray ise ahşaptanmış. Romalılar gibi ipek giysiler de giymezmiş.

- Romalı tarihçilerin belirttiğine göre oldukça da temizmiş.

- Batılılar tarafından barbar olarak adlandırılsa da adalet yanlısı ve iyiliksevermiş.

- Hurafelere aşırı derecede inanır ve sürekli falcılara, şamanlara danışırmış.

- Cermenlerin ünlü destanı Nibelungenlied'de adı Etzel olarak geçer. Zaten Avrupa Hun Devleti'nin başkentinin adı da Etzelburg'dur. (Günümüzde Macaristan'daki Attila şehri) Attila adının ise nerden türediği pek bilinmez, Atlı Han adından yada Volga Nehri'nin eski adı olan İtil-Atıl kelimelerinden türediği düşünülmektedir.

ATİLLAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin