「 Suh Ryu Soo 」
"Nak..ooooo nak.Bangun le.Penat pak cik kejut ni,"
"Hurmmm 5 minit lagi," rengekku.Malas lah nak bangun-bangun.Orang tengah mengantuk dia boleh kejutkan pula.
Pak cik siapa ni?!
"Eh budak ni.Pagar sekolah tu nak tutup dah.Kamu tu dari tadi tidur.Agak kerja kamu ponteng kelas aje ke?"
Ponteng kelas?
Oh mak kau!
Terus aku terbangun.Dengan rambut yang serabai,aku tersengih-sengih memandang pak cik itu.
Pak cik guard.
"Eh sorry pak cik.Saya tertidur," aku menggaru belakang telingaku.Dah lama baring atas rumput ni,gatal pula badan.
"Hurm.Nasib lah hai tempat ni tersorok.Dibuatnya cikgu lalu-lalang dekat sini?Naya kamu.Baru start sekolah dah dapat detensyen,"
Bibir aku kemam sekuat mungkin,cuba menahan diri untuk tidak mentertawakan pak cik guard yang tersalah sebut perkataan 'detention'.
"Detention pak cik.Deten-t-i-o-n.Sorry sangat-sangat pak cik.Pak cik tahu kan hari ni hari apa?Saya ter-emosional sedikit"
Pak cik Goh menggeleng kepala mendengar apa yang aku katakan.Entah dia percaya ke tidak.
"Ter-emosional lah sangat.Dah pergi balik.Ada yang tidur dalam sekolah jugak nanti," pantas aku berdiri.Segala rumput-rumput yang melekat di kaki,kain dan baju,aku tanggalkan.
"Terima kasih pak cik sebab kejutkan," aku menundukkan kepalaku dan mula meninggalkan kawasan itu.
"Jaket kulit ni kamu tak nak ambil ke?"
Secara dramatiknya,langkah aku terhenti.
Bila masa pula aku ada jaket kulit?
Aku menoleh ke belakang hanya untuk melihat pak cik Goh menayangkan sehelai jaket kulit yang nampak familiar kepadaku.
"Tapi...tu bukan saya punya"
"Lah.Tadi kamu letak atas kaki masa tidur.Takkan bukan kamu punya,"
Bila masa pula aku letak atas kaki?Kejap,mana lolipop aku?
"Err tak apalah.Bagi saya jelah," aku mengambil jaket itu dan berlalu pergi setelah memberi tunduk hormat kepada pak cik Goh.
YOU ARE READING
Love?Yes,Thank You || JJK
Teen FictionJeon Jungkook,aku boleh bagi 6 penerangan terhadap dia... Bad Boy . Hot . Gila . Motorbike . Jaket kulit . Kacak Segala tentang dia buatkan aku terpana. Ya,dia bukan calang-calang budak sekolah.Dia degil!Sedegil gula getah yang melekat dekat kasut a...