Escapada.

44 10 9
                                    

Alta zi, insa aceleasi gânduri.. De ce trebuie sa gasesc fericirea in altcineva..? De ce.. ? M-a strigat proful de engleza, ma doreste la tabla.. La naiba, sunt prastie.. Te rog, alege pe altcineva..

Nu pare sa-si schimbe alegerea.. N-am sorti de izbanda, trebuie sa ma ridic.. Ma sprijin de banca si imping scaunul in spate cu piciorul.. O secunda de zgomot urmata de alte sase de pasi timizi..

Imi intinde telefonul, cam greoi, cred ca-i de la husa.. si-mi arata cu degetul inelar exercitiul.. Are verigheta, semn ca e căsătorit, insa e si fericit.. ?

Nu pot sa gasesc un raspuns asa ca scriu exercitiul.. Aveam doar un subpunct de rezolvat.. Cam lung.. stie ca nu-mi place la tabla, rade.. nesuferitul.. M-as preface ca-i scap telefonul, sa vedem cine rade apoi..

Mai degrabă ma astampar.. Termin de insiruit cuvintele, izbutesc intr-un final sa completez spatiul liber si ma indrept inspre locul meu din fundul clasei evitand sa-mi scot privirea din podea..

Iau un loc si-mi trag banca in piept. Arunc un ochi catre ceas.. Inca putin.. O sa-mi bag cartea de pe-acum.. O apuc, ma intorc cu spatele si deschid incat sa se disipe zgomotul produs de fermoar..

Inchid, revin la pozitia de dinainte sa ies la tabla.. intins, cu picioarele proptite in scaunul colegului din fata.. N-a scris nimic aproape toata ora.. ce-o sa faca la teza.. ?

Poate ar trebui sa ma intreb acelasi lucru.. ma simt depasit in mare parte cand vine vorba de exercitii.. I-as cere ajutorul profului dar, e grabit de fiecare data.. Poate il asteapta prietena acasa cu un pranz demn de savurat in doi, cine stie..

Notez tema in josul paginii, ingros cateva litere si indes caietul in ghiozdan.. Poate sa se indoaie, nu e primul, deci.. asta n-o sa-l faca special in întunericul din geanta mea..

Urmand aceeasi ruta pana la gara, iau un loc intr-o incapere destul de racoroasa.. Adopt o pozitie lejera si incep sa privesc inspre usa de lemn care era întredeschisă.. Nu-mi place cand lumea se uita la mine..

Insa, n.am noroc.. Profa de bio baga capul pe usa blocand razele soarelui sa se oglindeasca in gresia asezata pe alocuri anapoda..

Vrea sa-i iau un corn si un pachet de servetele.. Am de gand ceva, asa ca o intreb daca a mai cumparat de la mica pravalie din colt.. Imi răspunse prompt : Nu.

Accept escapada, iau cei cinci lei si pornesc fara sa ma stresez.. Ajung, ofer un " Buna ziua " sec si cer cornul si servetelele.. Pe langa asta, si o tigara.. Nu mai stiu ce era, Winchester, Pall Mall ori Marlboro.. Cred ca e irelevant, fum sa scoata..

Var usor tigara in buzunar, apuc restul si plec.. Trec pe langa dânsa, îi intind cele mai sus mentionate si-i spun de scumpirea de ultim minut.. M-a crezut..

Continui sa merg pana ajung in dreptul unei cladiri lasate in paragina, asta puteai sa deduci dupa aspectul exterior.. Ma rezem de-un perete, scot bricheta din buzunarul stang, o bricheta galbena ce nu-i a mea..

E a tipului ala slab din a zecea.. Nu cred ca i-o voi mai înapoia.. Aprind tigara.. Trag in piept, fumul imi invadeaza plamanii, stiu ca nu merita.. dar, sunt plictisit.. Expir siluete de fum ce se pierd in umbra.. E racoare, racoare si bine sub streasina exagerat de alungita..

Sase minute si arunc filtrul, nu calc pe el.. N-are ce lua foc.. sunt doar pietre..
Revin pe peron, trenul trebuia sa vina, auzisem vocea aia ce anunta cursul trenurilor..

Ajunge in statie.. ma urc in vagon la clasa a doua si am norocul sa gasesc un compartiment gol.. Arunc geanta pe unul din scaune si deschid larg geamul..

Individul ce pare sa lucreze la CFR tocmai a ridicat acea paleta.. seamana cu una de muste.. Trebuie sa plecam si asta s-a si intamplat..

Ne-am urnit din loc.. dupa prima statie incep sa ma îngrijorez cu privire la acel filtru.. dar n-are ce sa ia foc, sunt doar pietre..



...Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum