Aku pndg mak aku yg x sedarkan diri dr td.
_'Mak Rina mangalami kecederaan yg teruk di bahagian kepale sbb terhentak di jln raye dgn kuat. Di bahagian kakinya patah akibat digilis oleh kerete. Kami terpakse buat pembedahan utk meletakkan besi di bahagian tulang. Kosnya dlm 10,000 ringgit.'_
Rina:Mak, bangonlh. Jgnlh tinggalkan kakak sorg². Kakak takot. Kakak nak rase masakan mak selalu. Sbb masakan maklh yg tersedap bagi kakak. Kakak xnk mak pegi mcm Abah dulu. Kakak xnk mak tinggalkan kakak sorg² mcm Abah. Kakak nk mak ade dgn kakak selalu. Kakak nk jage mak mcm mane mak bersusah payah jage kakak, lahirkan kakak, kakak nk buat semua tu. Mak bangon ye. Kakak ade kt sebelah mak selalu. Kalau mak dgr mak bangonlh kakak sentiase kt sini, mak.
Aku pelok mak aku kuat bile air mate ni dari td x berhenti keluar.#tamparairmate.😂(ーー;). Aku pndg mak aku yg keluarkan air mate. Aku senyum dan lap air mate mak aku tu.
Rina:Mak, mak dgrkan. Kalau mak dgr bangonlh. Mak jgnlh mcm ni kakak sedih.*nangis*
Krekkk!
Aku pndg pintu wad tu yg terbukak. Aku terkejut bile terpndg tige org lelaki yg aku nantikan dan aku syg. Aku bangon dr kerusi dan lari arah diorg smbil sebut name diorg.
Rina:ABANG IWAN! ABANG AYIE! ABANG EMI! Hikks... hikks.*pelok diorg*
Abg Iwan:Kakak!
Abg Ayie:Kakak dhlh tu jgn nangis abg ade. Kalau kakak nangis nnti mak sedih. Dh sian kt mak jgn nangis eh. Abg ade.*kesat air mata Rina*
Rina:Hikks... hikks kakak rindu abg hikks....hikks. Kakak sedih. Kakak takot. Kakak terkejut. Kakak xnk mak tinggalkan. Kakak takot kalau mak tinggalkan kakak mcm Abah tinggalkan kite. Kakak xnk!
Abg emi:Heh. Jgn ckp mcm tu. Kite doa-doakan supaya mak sihat dan bertenage mcm dulu ok.
Abg Iwan:Kakak jgn takot abg ade. Kalau kakak nk lpskn sedih kakak tu kakak lpskn kt abg dan kalau kakak nk lpskn perasaan kakak lpskn kt abg. Ok. Dh jgn nangis sedih mak tgk kakak mcm ni.
Rina:Kakak xtau nk kate ape lg. Kakak terkejut dgn semue ni. Ya Allah nape semue ni jd kt aku ya Allah. Aku x mampu nk lalui semue ni. Besarnye dugaanmu ya Allah.
Abg² Rina:*sedih*
Abg Ayie:Kakak mcm mane mak boleh accident.
Rina:Mak kene langgar dgn kerete waktu mak nk lintas jln. Lpstu kepale mak terhentak kt jln. Kaki mak plak patah sbb tergilis dgn kerete.
Abg² Rina:Astaghfirullah.
Aku pndg mak aku yg masih x sedarkan diri. Aku tenung muke mak aku yg pucat lesi.
Rina:Mak kene buat pembedahan sbb kaki kiri mak patah. Hikks...hikks kakak x tau nk buat ape dh.
Abg Iwan:Berape kos utk pembedahan tu,Kak.
Rina:10,000 ringgit.
Abg Ayie:Mane kite nk cari duit byk mcm tu?
Abg Emi:Duit Abah yg kt dlm bank tu kite x ambik lg kn?
Abg Iwan:Aah. Kite dh boleh ambik dhkn ke blom?
Rina:Dh sbb kakak kn nk perikse SPM so die akn bagi utk tanggung semue kakak punye hutang tu.
Abg Ayie:Aah. Lupe.😅
Rina:Kak Anis mane mane abg Ayie. X dtg ke.
Abg Ayie:Kak Anis pegi ambik mak Kak Anis.
Rina:Sarah ade sekali kan?
Abg Ayie:Mestilh ade xkn nk tinggal plak.
Rina:Hehehehe. Dhlh kakak nk gi tnds jp.
Aku jln ke arah tnds dan masuk. Aku tutup pintu tu dan jln ke arah singki utk basoh muke. Aku pndg bawak mate aku yg sembab sbb nangis lame sgt. Aku sentuh bahagian mate aku yg sembab tu sikit. Pedih.
Tingg!
Aku pndg fon aku yg berbunyi. Aku bukak dan tgk name dkt situ. Mesej dari Ameera dan Amin. Aku bukak mesej dari Ameera dan bace.
My bae meera💞
Weh, Rina ko kt mane?
9.58pmAku dgr mak ko masok hospital.
9.58pmRina onlh
9.59pmAah, mcm mane ko tau
10.01pmMak aku bagitau td.
10.02pmOhh.
10.02pmSalam takziah drpd aku, do.
10.03pmTerime kasih.
10.03pmKalau boleh aku nk dtg tp kerete aku rosak. Maaf aku x dpt dtg melawat. Mak ayah aku plak busy dgn keje😔.
10.05pmXpelh esok² ko boleh dtgkn?
10.06pmHmmm, yelah aku off dulu.
10.06pmOk,bye. Nite.
10.06pmAku off fon aku dan keluar dari tnds. Aku pndg abg² aku yg tgh bace yasinn utk mak aku. Aku pegi kt diorg bertiga dan duduk sebelah diorg.
Abg² Rina:*habis bace yasinn*
Rina:Abg Ayie kakak nk Sarah...Kakak rindu Sarah hehe😆
Abg Iwan: Ngado... Kejap lagi smpai lh t--*pndg pintu*
Krekkk!
Rina:Kak Anis! Sarah! Kak Wa! Maa!*pelok diorg ber4*
K. Anis/K. Wa:Kakak!*pelok Rina+nangis*
Rina:Kak Anis kakak rindu Kak Anis. Kak Wa kakak rindu Kak Wa. Sarah!
Sarah:Maktu! Tayah yindu maktu tangat²!
Rina: Maksu pon same. Maksu rindu nk pelok Sarah. Meh pelok Maksu meh.
Sarah:*pelok Rina* Tayang maktu. Muahhhh.*cium pipi Rina*
SKIP❤
Aku keluar dari wad dan duduk kt kerusi yg ade kt depan wad tu. Aku bukak fon dan bace chat Amin yg aku x bace lagi
AMIN😒
Weh, aq dgr mak ko masuk ICU sbb accident betol ke.
9.45pmWeh ko kt hospital mane sbb aq nk melawat ni. Lepastu bilik nombor bape.
9.46pmAah, mak saye accident. Kalau awak nk dtg boleh je. Kejap lagi saye hntr lokasi dan nombor bilik.
10.35pmLokasi:Hospital Pakar Ampang Putri
Bilik:352-C.
10.37pmThanks
10.39pm.Hmmm.
10.3Rina:Abg Emi kejap lagi Amin dtg.
Abg Emi:Oo? Ok.
SKIP ❤
Krekkk!
Aku pndg pintu tu yg terbukak. Aku pndg dua org lelaki yg masuk dlm wad mak aku tu. Oh 'dia' tp sape lagi sorg kt blkg die tu?
*TO BE CONTINUED*
*Sory lmbt update sbb author busy cikit. Lpstu internet author slow mcm ciput🐌💨💨.*
YOU ARE READING
MR.Gangster aku punye!
RandomKalau nk tau bace laaa novel first saya nih kalau x Best cakap laa kat kitee sharing is caring kaannnn