MGAP 8

35 5 1
                                    

Aku tundukkan kepale bile die dari td tenung aku. Aku ambil air Milo aku tu dan hirup sikit. Aku pndg die balik smbil ltk air Milo tu dkt meja balik.

Rina:Kenape awk pndg saye mcm tu.

Tego aku bile x selesa dgn care die.

Amin:Lantak akulh mate aku. Aku bole buat ape je dgn mate ni nk tgk ko ke,nk tutup ke,nk tgk pompuan cantek ke aku kesah ape. Allah bagi mate utk melihat bukan utk mendgr.

Aku jeling die bile die membebel mcm jiran aku. Aku pndg die yg minum air chocolate Oreo yg die pesan td. Kecik besaq kecik besaq je aku pndg mamat nih. Eiiiiii geramnye nk tarik rambut hitam tu smpai botak mcm bola. Biar xde org nk. Muahahahaha😈. Aku tenung die lame smpai terlupe yg die tgh pndg aku gak.

Amin:Taulh aku hensem jgn laa tenung lelame. Malu I..

Rina: Erkkk...bile mase saye tenung awk perasan saye tenung pakwe encem yg duk kt blkg awk tuh.

Aku tunjuk sorg laki yg bercermin mate hitam dgn T-shirt hitam serta jeans biru tue. Dhlh putih lak tu. Encemm kauuuuuuu😍.#berfangirllingjap. Amin pndg arah yg aku tunjuk tu. Dia pndg laki tu serong bile x puas hati.

Rina:Encem kan?

Tanye aku yg masih lg pndg laki tu.

Amin:Encem lg aku dari mamat poyo tu? Puihh pi mampus.

Rina:Erkk...awk kenape sawan,gile,demam ke nk mampus dh? Kalau nk mampus dh saye boleh tolong tempahkan kubo dan siapkan semua trs? Amacam okay akk?

Amin: Kuanghajo..#silemeninggal. Nnti aku majuk sape nk pujuk ko nk ke pujuk aku?

Rina:Tak kuhasa saye,muke mcm kerbau senggugut. Ade hati nk suruh saye pujuk. Pi mampus la lu sane*halau Amin*

Aku jeling die bile die makin lame makin menggedik. Cepuk kang.

Amin: Alah,pujuk lh tite boyeh.

Rina:Buat ape saye nk pujuk awk. Gedik. Tak hingin! Hurmphh!

Aku silangkan tgn kt dada smbil bibir tu dimuncungkan mcm itik.

Amin:Aku yg majuk die plak yg melebih.

Rina:Hehehehe gugho je. Ala bucuk² meh sini kt tite meh.

Amin:Nanak!

Aku jeling die.

Rina:Dhlh x hensem ade hati nk suruh aku pujuk.

Amin:Habistu sape yg lg hensem bagi ko.

Rina:Jungkook BTS*buat muke comels+ltk tgn kt dagu*

Amin: Hekeleh meh sini aku nk tgk muke die guane. Tgk sape lg hensem.

Rina:Jap*ßukak fon*

Aku cari gmbr Jungkook dan tunjuk kt die

Aku cari gmbr Jungkook dan tunjuk kt die

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Amin:Hmm! Encem lg aku dari die. Ni semue muke plastik je lebih. Aku ni original plus spicy tau.

Aku buat muke mcm ni😑bile die punye ayat tu mcm mintak maut ko tau x. Heheheh

Rina: Yeye je original nth² plastik gak. Sorry sikit ehh Jungkook tu muke original kayy not plastic.

Amin:Original kayy,Choi!*tgn kt bahu*

Aku tgk die serong bile perange die x ubah mcm Sajat.

Rina:Awk kwn baik ngn Nur Sajat tu ke.

Amin:Asal lak?

Rina:Yelah,sbb perange korg due x uboh mcm adik beradik. Sejibik.

Amin: Kenapelah Sajat gak yg jd mangsa kwn baik aku. Haih. Fed up ah gini*peluk tubuh*

Rina: Alolololololo. Abg Amin kite majok eh?

Amin:Baru nk buat isteri*ckp pelan*

Rina:A.. ape a.. aw..awk ckp td.

Amin:Errr.. xde pape.

Rina:Oh okay*baru kepale sbb ade bapak kutu merayap😂*

Aku pndg arah lain bile terdgr ape yg die ckp td. Aku mengelamun skjp. Xkn die dh suke kt aku. Kenape aku terkejut sgt padahal die musuh aku... bla... bla... bla... Aku Minat Amin!

Amin:Rinaa!!*hentak meja*

Rina:EH AKU MINAT AMIN!!*melatah+tgn kt atas*

Amin terkedu dgr ape yg keluar dari mulut aku tadi. Aku tutup mulut aku bile aku terlps ckp.

Rina:Sa..Saye nk gi tnds jp.

Aku bangon dan jln pegi tnds pompuan. Aku tutup pintu tu dan jln ke arah singki yg ade. Aku basoh muke aku.

Rina:Ape yg aku dh buat ni.

"Baru nk buat isteri"

Kate kate tu bermain dlm fikiran aku.

SKIP❤

Rina: Assalamualaikum,mak kakak dh balik.

Sunyi. Aku pndg sekeliling rumah utk cari mak. Aku cari kt dapur,tnds,bilik, stor,blkg rumah, halaman rumah semue xde. Aku capai fon aku utk tanye sape² yg nmpk mak aku.

Aku cari nombor Makcik Laila jiran aku dan call.

Tuttt tuttt tut

'Hello, Assalamualaikum kenape Rina call makcik mia

"Waalaikummussalam,makcik ade nmpk mak x sbb mak xde kt umah ni."

'Oo? Rina x tau ke yg mak Rina masok hospital'

"Haa! Mak masuk hospital…!!"

'Aah,xkan xtau. Mak Rina accident petang td sha

"Mak kt hospital mane"

'Mak Rina kt hospital pakar ampang putri nombor bilik 352'

"Terime kasih makcik"

Aku matikan talian dan lari keluar rumah tuju hospital. Aku berhentikn satu teksi yg kebetulan lalu kt situ. Aku masok dlm teksi tu.

Pemandu:Adik nk kemane?

Rina:Hntr saye kt hospital pakar ampang putri.

Pemandu: Baiklah.

*To be continued*

MR.Gangster aku punye!Where stories live. Discover now