V. 1905 DEVRİMİ VE LENİN'İN ÖNGÖRDÜĞÜ DEMOKRATİK HALK DEVRİMİ

84 2 0
                                    

Lenin'in öngördüğü demokratik devrimi karakterize eden unsurlar şunlardır: 

      1) Emperyalist dönemde, tarihi ileriye götüren lokomotif, proletaryadır. Bu yüzden Rus liberal burjuvazisi, artık tarihi kaçırmıştır. Burjuva devriminin önderi, sonuna kadar tek devrimci sınıf olan proletaryadır.      "Proletarya durumu gereği, en ilerici ve biriciktutarlı devrimci sınıf olduğundan, Rusya'da, geneldemokratik devrimci harekette baş rolü oynamalıdır."(RSDİP'nin III. Kongre Kararı, İki Taktik, s:80)      2) Demokratik halk devriminin temel güçleri işçiler, köylüler ve şehir küçük-burjuvazisidir.      "... Çarlık üzerinde kesin zaferi gerçekleştirebilecekolan biricik güç halktır, yani -eğer temel büyük güçleriele almıyorsak, şehir ve köy küçük- burjuvazisini butemel güçler arasında dağıtıyorsak (çünkü küçük-burjuvazi de 'halktir')- proleterler ve köylülerdir."(Lenin, İki Taktik, 2. baskı, s:58)      3) Devrimci temel güç birliği işçi-köylü ittifakıdır. 

      Bu işçi-köylü ittifakı konusunda biraz duralım. Lenin, Çarlık Rusya'sındaki kırlık bölgeyi tahlil ederek, devrimci politikayı şu şekilde tespit etmektedir:      "Gerçekte, yakın ve uzak amaçları ile, karşımızda üçayrı sosyal sınıf vardır; büyük toprak sahipleri, varlıklıköylüler -ve kısmen orta köylüler- ve nihayetproletarya. Böyle bir durumda, proletaryanın görevininiki yön taşıması zorunludur... Köy burjuvazisi ile hertürlü kölelik zihniyetine karşı, tarım feodallerine karşı;kent proletaryası ile birlikte köy burjuvazisine ve tümöteki burjuva unsurlara karşı; işte köy proletaryasınınve onun Sosyal Demokrat ideologunun izleyeceği'siyasi çizgi!'." (Proletarya ve Köylüler, İşçi-Köylü İttifakı, s: 10)      Ve Lenin, yoksul köylü ve tarım proletaryasına sosyalist devrimle kurtulacaklarını belirterek, onların örgütünün proletarya partisi olduğunu söylemektedir:      "... RSDİP, proletaryanın sınıf partisi, köyproletaryasının bağımsız sınıf olarak örgütlenmesiyolunda, yorulmadan çaba gösterir, bir an bileunutmadan ki, tarım proletaryasına onun çıkarları ileköy burjuvazisinin çıkarları arasındaki çelişkibulunduğunu açıklamak ve ancak köylülerin veşehirlerin proletaryasının burjuva toplumununbütününe karşı ortak mücadelesinin, yoksul köylülerinbütün kitlesine yoksulluktan ve sömürüden gerçektenkurtarabilecek biricik devrim olan sosyalist devriminzaferini sağlayabileceğini anlatmak onun görevidir."(age, s: 13)      Lenin'in bu tahlillerinden sonra Rus Demokratik Halk Devrimindeki işçi-köylü ittifakı meselesi iyice aydınlığa kavuşmaktadır. İşçi-köylü ittifakı, parti içinde ve parti dışında olmak üzere ikilidir. 

Kesintisiz Devrim 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin