" So... What is your plan next? "-ujar Kwan. Menghirup Mangga Ais.
Kim menggeleng kepala. Firdaus duduk di sofa sambil minum susu dalam botol.
" Okayyy korangg! Kek dah sampai! Kumpul semuaa.. "-kata Mak. Membawa sebiji Kek Mousse. Yummm!! 😋😋
Semua berkumpul dimeja tamu. Firdaus pula menyorok disebalik kaki papa.
" Pap..pa?! Pap..pa! Hurr.. 😓😢 "-geselkan muka dibelakang kaki papanya. Takut dengan khalayak ramai. Ramai kee?? 😂😂
🎶🎶🎼
" ALLAH SELAMATKAN KAMU!
ALLAH SELAMATKAN KAMU...
ALLAH SELAMATKAN KAMU SEMUA.
ALLAH SELAMATKAN KAMU!! "Maka, selesai acara menyanyi. Kami semua makannnn!!
Amboi, manisnya Fina suapkan Kim makan kek. Mo Zai hanya tenung pada gambar arwah Ji Na. Kalaulah dia ada, pasti ceria sakan Mo Zai. 😢💖
••••
9:45 malam
" Oklah, kami nak pulang dulu. Terima kasih sebab jemput kami. "-kata Andrew dan keluarganya.
Papa menyalam dan peluk sahabat. Manakala, Kwan juga ingin pulang ke rumah. Fina masih lagi melayan Daus.
' Amboii... Comelnya adik dia ni. 😍 Tapi muka dia ikut mak dia. Mixed. Abangnya ikut mirip papa. '-mengelamun sendiri.
Firdaus tengok angau Fina yang sedang termenung jauh. Lalu dia mengambil kesempatan iaitu...
POKK!
Sedap kena makan lepok tangan budak kecik. Hahaha!
Fina tersedar dari lamunan dan merasa hidungnya pedih kena lepok dengan tangan budak.
" Ehh?! Daus... Tak baik, pukul kakak tu. Nakal ye. "-mak mendukung Daus. Babap tangan kecik.
Daus mula merengek.. Ala merengek mengada. 😂😂
" Sokay, aunty. Not his fault. It's mine fault. "-menggosok hidungnya yang sakit.
" Fina?? Are you okay? 😓 "-terpaku setempat.
Fina mengganguk ya. Alaa.. Biaselah budak kecik memang macam itu.
Jadi semuanya beransur pulang ke rumah. Misi mengemas bertiga. Daus dikecualikan, sebab dia budak debab. 😓😂😂 Malam itu, amatlah penat...
SKIP~
••••
7:00 pagi
-Di ruang tamu...
Seperti setiap hari, Mak sememangnya bangun awal dan masakkan sarapan pagi. Kali ini, Kim membawa bekal. Masakkan pagi ini adalah NASI BUJANG.
😋🍲🍚🍳
" Abang, Yusri! Sarapan dah siap. "-meletakkan dua gelas air berperisa. 1 kopi O dan 1 sirap bandung. Waaa! Spesial betul.
" Ya, sayang. Tak perlu jerit-jerit. Awak ni... "-duduk dan minum kopi.
" Mak.. Daus mana?? "-mencari adiknya.
" Dia ada dekat sini hah. Peneman mak pagi-pagi. "-menundingkan jari di situ.
Firdaus menyonyot puting botol susu sambil tidur dibawanya. Kemain awal bangun tolong mak ye.. Bila si abang nak tolong? Haha. Jkjk 😂
Kemudian...
" Salam.. "-mencium tangan suaminya. Tubuh dipeluk.
" Haish... Rasa macam nak je duduk rumah. "-memberi senyum biasa.
Telinga suaminya ditarik!
" Abang kata apa tadi??? Malas ye. "-geram dengan kerenah papa.
" Aah! A'ahh! Takdelah. Abang gurau je. Takkan abang nak malas. Anak kitakan dah ramai. Abang kenalah usaha lebih. "-senyum nakal.
Isterinya membesarkan mata. Tanda geram lah itu. 😆😆
" Jangan nak melaklut ye abang. Anak kita baru je dua orang, ramai apanya. "-garang sudah.
Terkekeh papa...
" Dah, dah. Abang nak pergi dulu. Jaga rumah dengan Daus baik-baik. Pintu pastikan sentiasa kunci rapi. "-pesannya.
************
" Ohh... Ni ke rumah dia. Hahaha... Senang lah kerja aku macam ni. 😈 "-menangkap gambar mereka secara senyap.
😑😑😒 mamat ni lagi... Tak habis-habis dengan keta'aksuban dia pasal Nia. Dia dah mati. Ditakdirkan dia pergi, asal mamat ni gila bayang. Bayang pon tak gila sama dia. 🙅🙅😂😂
••••
8:35 pagi
WARUNG ALIEF
Manson meneguk jus fresh oren. Lalu beberapa orang muncul dan duduk. Mereka itu adalah orang upahan Manson.
" Aku nak korang siasat budak ni. Kalau dah dapat informasi, bagitahu secepat mungkin. Aku ada benda nak buat dekat dia. "-kata Manson.
Mereka mengganguk. Tapi...
" Bos. Bayaran kita orang macam mana? "-tanya lelaki bertopi merah yang bertulisan hard rock.
" Kerja kasi beres dulu. Baru aku bagi gaji. Kalau gagal, takde bayaran. Sanggup ke? "-melemparkan senyuman sinis.
Paham pahamlah ayat kejam itu... 😈😎
Mereka semua bersurai. Manson punya pesanan sudah sampai. Apa lagi, makann! Enjoyy enjoyy!
••••
9:58 pagi
5 SCIENCE
" Okay, class. Now, we start with Dahlia. Please read loudly. And so the next... "-kata Miss Mala.
😩😩😧 subjek ni lah banyak kena membaca, lepas itu hafal. Waktu ini, Miss Mala mengajar subjek Sains. Kalau tak study betul-betul, maybe boleh failed exam.
BEBERAPA MINITNYA...
Selesai membaca, ada pulak quiz. 😰 mengapa perlu cepat sangattt!! 😣 Hahah, nak pandai kenalah latih jadi pandai. Mana ada tak latih terus tetiba jadi pandai. Kalau memang lahir lagi dah pandai.. Itu lain cerita pulak.
Miss Mala menagihkan kertas quiz setiap seorang. Ade 10 helaian kertas quiz. Kim duduk di sebelah Masrul. Fina dan Mo Zai berlainan kelas.
" Okay. Quiz will start now. And finish in 50 minutes. GO! "-menekan punat jam randik.
*****sambung*****
YOU ARE READING
TULISAN MISTERI [COMPLETE]
Mystery / ThrillerAMARAN!! Cerita ini ada unsur ganas dan psiko... Sesiapa yang lemah semangat tidak digalakkan membacanya, jika TERbaca jadi tanggungan sendiri. " Tulisan misteri hanya sesetengah orang boleh membaca dan menterjemahkannya, ia mengandungi rahsia. " Ki...