CHAPTER 34

153 14 0
                                    

ASSEMBLE APPOINT

9:00 pagi

" Twriek, twriekk! "

Burung sedang berkicauan.. Cuaca pagi ini, amat cerah dan tidak terlalu panas. Fina dan Kim tidak pergi sekolah bersama sejak angin taufan Kim keluar tempoh hari. Kajol mood baik pula, nasib tak menganggu.

" AP! "-pengawas disiplin.

" semua murid dikehendaki beratur dengan segera. Sesi bacaan ikrar akan mula sebentar lagi. "-pengunguman.

Beberapa minit kemudian...

" Baiklah, murid-murid. Hari ini kita akan ada pelajar baru masok dan.. Sila beri contoh yang baik pada pelajar baru. Harap, tiada benda buruk terjadi. Paham! "-tegas Miss Ku Fei.

" Paham! "

" Kim. Kenapa dengan Fina? "-tanya Mo Zai.

" .... "-membisukan diri.

" Eh? .. Hmm, takpe lah. Maaf ganggu. Apa pun, nanti kita jumpa dekat kedai serbeneka. "-beredar.

••••

11:28 pagi

-Di bilik guru...

" Selamat pagi, wahai cikgu sekalian! "-kata pelajar itu.

" Selamat pagi, Hanif. "

" Pagi. "

" Morning too, Amigos! "

Jim Han mengorak langkah setelah menghantar buku latihan di meja Cikgu Ku Fei. Memang tak dinafikan, dia suka menyapa dan terlalu ramah. Err... Kadang itu, macam player pun ade. 😅

Punya sedap menikmati permandangan indah sambil berjalan di kawasan taman pondok sayur..

GEDEBUKK!!

" Lo siento! Lo siento! ¿Estas bien? (Maaf! Maaf! Awak okay tak?) "-kata Jim Han.

" Hah?! Ape itu?? "-bangkit dari jatuh.

" Senorita, ¿Estas bien? Jaja ... Esta es espanol. (Cik, tak apa-apa? Haha.. Ini bahasa Sepanyol.) "-kata Jim Han.

Memaut lengan Fina. Merah merona muka Fina. Aiiseeyy.. 😱😍 karang, Fall in love pulak. 😂😎

" Awak okay tak? "-tanya Jim Han.

" Hah, boleh pon dialek melayu. Ingatkan tak boleh.. Em, saya okay je. "-balas Fina. Terpukau dengan muka 'Keep Cool' Jim Han.

Cehh, nama ala ala nak korea. Wal hal orang melayu je. 😂 yang ni lawak..

" Uh, Hello? ..Hello? "-memetik jari.

" Huh?! Ohh.. Sorry, melangok jauh. Hehe... "-senyum comel.

" Sebagai untuk minta maaf, saya nak ajak awak lepas sekolah ini dekat gerai yang jual pasembor. Nak? "-ujar Jim Han.

TULISAN MISTERI [COMPLETE]Where stories live. Discover now