CHAPTER 49

103 8 0
                                    

FLAT ANGSANA

" Geni... Kau okay? "-risau Kesya. Geni tiada respon. Lin trauma nak pergi lagi ke Wad Taylor. " Lin, cuba kau bagitahu aku apa dah jadi sebenarnya!? sampai.. Sampai Geni jadi macam ni!?? "-Kesya melabuhkan punggung sebelah Lin.

" Isk... Isk.. Dia... "... " Dia siapa, Geni?! Hey!? "-Kesya bingung. " Taylor masok wad sebab kemalangan! "-terlepas cakap. " APA!?? "-kesya tersentak. Geni memeluk lutunya. Kesya terkaku dengar khabar berita tentang itu.

" Bagitau aku di mana dia ada sekarang?! Lin?! "-Kesya tarik baju Lin. " Aku tak nak ikut! Dia dekat Hospital Centre. "-Gengaman di lepaskan. " Ok, fine. "-menelan air liur. mengemaskan diri..

" Geni, jom ikut aku. Kita sama-sama jenguk dia? "-pujuk Kesya. Geni tetap menangis. Aduhhhh!!! Paroh dapat member macam ni...

•••••

Keesokkan harinya...

HOSPITAL CENTRE

-Di bilik Wad...

" Awakkk... isk.. isk... Kenapa awak jadi macam ni?! "-luluh hati tengok keadaan kekasihnya dalam tidak sedarkan diri. Geni menggengam erat tangan Taylor.

Kesya terpaksa pulang dulu kerana ada urusan perbadi. Lin? Dia tak mahu datang ke sini kerana dek trauma.

Tit... tit.. tit... tit, tit...

Bunyi mesin bertemankan sunyi. Mata Geni membengkak.

" Awak nak tahu tak.... Saya.. saya.. sebenarnya dah jatuh hati dekat awak. Masa mula-mula, awak selamatkan saya dari kena lelaki gatal.. Dan dari situ cinta pertama saya bermula pada awak. "

Geni sedaya upaya menceritakan segala isi luahannya. Walaupun, Taylor dalam keadaan tak sedarkan diri lagi.

' Bunyi suara siapa yang menangis ni? Ah!? Kenapa aku tak boleh bangun..!? Aku dekat mana ni.. seluruhnya gelap. '-separuh sedar Taylor.

" Pada mulanya, saya memang takut. takut akan awak... sebab ye la awak tumbuk orang dan.. awak.. juga seorang pembunuh. itu yang saya takut nak dekat. Awak kacak.. tak merokok, tak bertatu.. Baik orangnya. Saya tahu awak jadi macam ni ada bersebab. "

' Ah!? Itu.. itu!? GENI!? Buat apa dia dekat sini... Dan.. Dia menangis!?? '-dalam mimpi Taylor cuba menangkap bayang Geni. tetapi semuanya dah hilang. ' GENIII?!!! '.... Air mata lelakinya sendirinya mengalir. Dia menyeka air mata itu.. ' Air mata!? kenapa aku menangis? menangis kerana seorang wanita. wanita yang aku baru kenal... '

Dalam seumur hidupnya jadi pembunuh bersiri tak pernah lagi dia ada jatuh hati atau nangis kerana seorang wanita. melainkan ibunya. Mungkin juga dia dengan Geni berjodohan.

" Walaupun awak macam tu, saya tetap sukakan awak. Walaupun saya tahu umur awak lebih tua dari saya, saya tak kisah. asalkan saya dapat hidup dengan awak. itu sudah memadai. Saya doa awak cepat sembuh, lepas tu boleh dengar suara awak. "-tangisan yang panas keluar.

Geni perasan Air mata Taylor mengalir keluar. Dia menmanggil doktor untuk merawat.

" DOKTOR, DOKTOR!! "

************

" Macam ni... Taylor keadaan dia sudah stabil, cuma. dia masih belom sedarkan diri. "-doktor merekod kad pesakit.

" Doktor, macam tangisan dia tu? "-tanya Geni. " Itu sebab dia dengar apa yang awak cakap semasa dia dalam keadaan separuh sedar. jangan risau, cik. Insya allah dia akan cepat sembuh. "-Doktor beredar. Geni memasuki semula wad itu.

Kim dan Mo Zai pula melawat Taylor. Pintu dikuak...

" Oh, hai. "

" Hai.. "-kesat air mata. " Awak ni..? "-tanya Mo Zai. Kim meletakkan buah tangan dekat atas meja. " Oh nama saya Geni. Awak? Kawan dia? "... " Tak lah, kami terjumpa dia dan kami pon hantar dia ke sini. ah, nama saya Mo Zai dan itu Kim Yue. "-terpaksa bohong sunat.

" You must be... "-ayatnya dipotong Geni. " I'm his friend. I just met him earlier day. How you guys met him? "-tanya Geni pula.

" Kami... lama dah. pernah saja jumpa dia, cuma rapat tu tak sangat. Ya. "-kata Kim.

" Boleh awak ceritakan pasal Taylor? Yang saya tahu setakat ni, dia seorang pembunuh bersiri. Korang tahu selebihnya? "-kata Geni.

mereka pon bercerita pada Geni... Nak kata diorang 100% tahu menahu hal Taylor tak sangat. Cerita berdasarkan apa yang mereka dengar dan tahu.

•••••

UNKNOWN PLACE

Manson bagaikan kena dek rasuk iblis. Mukanya tidak seperti dulu. Dia pergi buat ritual jahat. Chong yang jahat itu tidak mahu terlibat dengan sihir.

" Kalau dah takde jalan lain.. terpaksa guna magis... "-membaca jampi serapah. Jampi yang dia guna itu adalah memanggil roh orang yang dah lama meninggal, dibangkitkan semula.

************

Chong yang sedang berasap kena ganggu... 😂😱

" Oii! jangan ganggu! Siapa dekat sana!? "-batang rokonya di campak dekat pokok pisang sana.

Ada makhluk datang muncul disebalik pokok pisang itu...

" Chongg...! Chong! "

Chong tak sedap hati... Asyik pandang sekeliling. " Woi! Kau nak apa aha! Aku tak nak ganggu kau, tapi kalau.... "-tangannya menggigil, pistol jatuh ke tanah. Lembaga itu datang mendekatinya...

» Hihihihihijihi..!!! «

Chong cuba nak tembak menghala lembaga itu, tetapi dia tersalah tembak. Dia terbunuh diri. PANG!! Mayatnya jatuh. Lembaga itu pon menghilang...

•••••

" Aku nak kau masok dalam tubuh budak itu. "-lembaga itu masok ke tubuh Fina.

Manson membaca jampi, lalu bangkit Fina dari tidurnya!!! Fina meraung-raung kesakitan...

Fina dah bukan fina yang asal, tetapi makhluk itu yang menjadi Fina. " Aku nak kau ikut arahan aku. "

TULISAN MISTERI [COMPLETE]Where stories live. Discover now