CHAPTER 7

493 28 2
                                    

Tiba-tiba, terdengar suara jeritan pelajar perempuan...

" AaaaHHH!! "

9:35 pagi

Siapa yang menjerit itu? ”-tanya cik Sani. Lalu meletakkan buku teksnya di meja.

Pelajar lain sudah menjadi takut mendengar jeritan suara orang kena histeria. Apatah lagi, Kim yang turut mendengarnya jadi terkejut juga.

Pelajar semua, tolong duduk dalam kelas. Itu cuma jeritan histeria saja, tidak perlu panik. ”-ujar cik Sani untuk menenangkan pelajarnya.

Cikgu Sani! Ade dua pelajar lelaki pengsan. ”-tukas Amsyar.

Astarghfirullah... Macam mana boleh berlaku macam itu. Amsyar bawa diorang ke bilik rawatan. ”-kata cik Sani.

Amsyar hanya mengangguk saja... Lalu dia dan kawannya angkat dua pelajar lelaki itu pergi ke bilik rawatan.

Jantung Kim mula berdegup kencang laju, manakala pandangan dia jadi kabur dan rasa seolah nak pitam. Tetapi, mahu kuatkan semangat untuk mengelakkan dari serangan histeria.

Ada orang kata, kalau orang  yang terkena histeria ni tidak boleh tenung tajam (pandang lama-lama) pada matanya. Lagi-lagi, kena pula orang yang lemah semangat mudah kena gangguan makhluk halus. Ada yang kata, kita tidak boleh ada perasaan terlalu takut dalam diri, kerana benda yang kita tidak boleh lihat dengan mata kasar boleh baca isi hati manusia. (Mungkin)

Salah satunya, kita tak boleh cakap besar (takkabur), mencarut dan lain-lain apabila berada ditempat kosong mahupun yang berpenghuni.

Kita di ajar adab dan hormat, tak kira di mana saja kita berada. Jadi perkara yang tak diundang tak terjadi jika kita jaga perilakuan, percakapan dan lain-lain.

************

Beberapa jam kemudiannya...

Kim! Are you okey? ”-tanya Fina.

Kim masih lagi rasa takutnya...

Kim. Are you okey?? ”-tanya Fina lagi.

Masih tidak menyahut pertanyaan Fina yang ade di depan matanya. Sekali lagi, Fina memanggil dengan menyebut nama penuh Kim...

Muhammad Hakimi Yusri bin Ahmad Fariz, are you alright?! ”-pekik Fina. Lalu bercekak pinggang.

What,whats?!?! ”-tersasul cakap. Baru tersedar dari mengelamun. “ Ouhh.. Um, sorry! I'm sorry, Fina... I'm fine. ”-balas Kim sambil tunduk malu.

Are you sure? I don't think so... You look awkward today. ”-katanya.

Um.. Fina? Do... Do.. Y.. Ou.. ”-soal Kim.

Yes? Uh-huh? Do you what? DO YOU WHAT, Kim?? ”-tukasnya saja meninggikan suara pada Kim.

Gahh?!? I'M MEAN... DO YOU FREE TODAY? AFTER THIS SCHOOL! -Melatah terus Kim.

Hahaha...

Yeah. I'm free. You... Like cute teddybear. I loved it. See after school,Kim! ”-mengenyit mata. ' Yee haww! Dapat jumpa dia petang niii!! Hah.. Dah-dah, jangan nak excited sangat. '-bisikkan hati yang berbunga.

************************

PLAYGROUND

3:00 petang

Bunyi burung berkicauan... Dua pasangan muda duduk tersipu malu ala bakal pengantin yang duduk di atas pelamin. Hahaha, pandai betol author berkata-kata... Jkjk! Fina dan Kim duduk cara posisi bertentangan mata dan masing-masing muka dah jadi tomato. Ringg,ringgg...

Uh, Kim. Your phone is ringing. Pickup that call,Kim. ”-kata Fina.

Nope. It's from Kwan. Forget about him, just us right now. Fina... ”-tukas Kim. Malas nak angkat panggilan masok.

Fina cuma bermain dengan gelang mainannya.

I... I love you. I love you very much. ”-ujarnya dengan penuh perasaan.

Hihi... Hmm... Me too. I... Love you. I wanna to tell you. About something... ”-balasnya malu-malu.

So... We're loved each other. What if, we cancel the conditions? Just keep going... ”-ujarnya sambil garuk kepala yang tidak gatal.

I know. You wanna be my real boyfriend,not contract boyfriend. And about locker room... We'll find it together. ”-jawab Fina. Memberi satu senyuman manis.

' Mak aii?! Dia paham ape yang aku mahu. Huhuhu... Rase macam nak kahwin pulak dengan dia ni sekarang jugak. Dah-dah, tak payah nak berjiwang sangatlah! '-mengomel sendiri.

" Kriokkk!.. "

Come on. Let's eat. I have Cucuk bawang and Sausages pocket too... I know you hungry. Wash your hands. ”-kata Fina.

Oh,really?! Thanks,Fina. Hehehee... Okey! ”-balas Kim.

SKIP~

*********************
Amboii! Manisnya dua pasangan ni... Hahaha.. Jeles pulak author tengok diorang. Macam mana ye, tomboy berpasangan dengan budak nerd..? Kemungkinan, anak mereka nanti bercampur personaliti. Jkjk! (ノ^_^)ノ(〜^∇^)〜

**********************

TULISAN MISTERI [COMPLETE]Where stories live. Discover now