CHAPTER 32

132 12 0
                                    

" Sayangg.. Maafkan akuu... Jika ku melukakan hatimu. "-berdondang sayang menyanyi.

Daus rakus minum susu. Dah tembam dah budak debab sorang tu.

" Hmm... Khusyuknya anak aku minum susu. "-memandang anaknya seketika.

Beberapa minitnya...

' TRUGGGH!! '

Mak berasa terkejut. Bunyi seperti pintu pagar di rempuh kuat.

' Ehh?? Bunyi apa pulak itu.. '-mengambil kunci dan keluar memeriksa.

Daus masa ini sudah tidur nyenyak...

************

Mak terkejut?!!

Melulu ke pintu pagar besar. Manga kunci sudah dipecahkan.😓😱

" Macam mana boleh jadi macam ni?! "-tersentak setelah mendengar bunyi barang di dalam jatuh.

Huh?!!

Cuak mak. Terus ke dalam, cari Daus! Punyalah berjam-jam mencari anaknya tetapi tidak dijumpai.

" Daus!! Daus! "-mengelilingi seluruh rumah.

Ya Allah, dalam hati siapa yang tahu.. Hati seorang ibu jadi tak tentu pabila anaknya hilang dari pandangan.

' Dauss!.. 😢😭 Allah... Mana anak aku, Ya Allah. Aku amat risau dengan dia. '-terus pergi buat panggilan pada suaminya.

••••

10:20 pagi

SERBENEKA SHOP

' Kringgg, kringg '

Papa menjawab panggilan...

" Apa?! Awak biar betul ni?! Takkan Daus hilang?! Macam mana awak... "-tersentak.

Seorang lelaki misteri datang dengan serba hitam pakaiannya. Sukar mengecam siapa orang misteri itu. Lalu meng-Acukan magnum gold di arah papa.

' Ya Allah?! Apakah yang berlaku sebenarnya ini?! '-desis dalam hati.

" Baik kau serahkan budak itu! "-kata lelaki misteri.

" Budak?? Apa yang kau merepek ni! Dekat sini, aku sorang saja disini. "-cover yang diri tengah berhadapan dengan musuh sebenar. Tetapi, lelaki misteri tetap nakkan di mana lokasi anaknya.

Kesempatan yang ada, papa bertindak membaling tin Yeos Kekwa dekat tangan lelaki tersebut. 😎

" ARGGHH! "

Pistol melayang ke celah kotak susu tepung...

" Jangan HARAP KAU BOLEH DAPAT.. ANAK AKU! "-menyepak dan belasah lelaki jahat.

Terkulai baring di lantai, lelaki itu. Harap badan sado, tapi lembik. 😂😂😎 orang tua boleh kalahkan orang muda berbadan sado-lado..

Manakala keadaan di rumah...

••••

Sepertinya, Mak kelam-kabut mencari Firdaus. Ke mana dia menghilang pergi. Nak panggil Kim.. Dia tengah bersekolah. Keadaan amat buntu.

' Ya Allah.. Mana anak aku yang sorang lagi ini. Jangan-jangan... '-menyedari anak keduanya hilang diculik. Habis..

************

Papa terserempak dengan isterinya. Gegas berlari.

" Awak! Awak, kenapa ni?! "-nafasnya degup kencang akibat berlari.

Mak menangis di bidang dada papa. Basah bajunya dengan tangisan.

" Anak... An.. "-ter-esak menangis.

" Kenapa dengan Daus?! "-mula cemas.

" Dia.. Kena culik. "-melepaskan gengaman dari baju suaminya.

Papa tergamam seketika...

' Hilang?! '-dadanya berombak. Menahan air mata lelakinya. Terasa sebak..

" Abang.. Abang, sayang minta maaf. "-merayu.

Papa memandang muka mak dengan serius. Mula dah...

" Macam mana awak jaga anak! Ish!.. Awak tahu tak apa akan jadi dekat anak kita??.. "-merentap rambutnya ke belakang.

Kata kata itu menusuk ke hati isterinya. Amat berbisa pada waktu ini.

" Saya minta maaf! Saya dah kunci dah semua pintu. Macam yang abang suruh. "-kakinya longlai dan berlutut.

Papanya, memeluk mak...

" Sayang.. Abang minta maaf sebab berang tadi. Abang... Tak bermak.. Sud begitu. "-sayu papa. Dia sebenarnya, juga buntu. Baru tadi lepas kena serang dengan lelaki berjubah hitam dan pistol.

Mak mendonggak memandang tepat pada anak mata suaminya.

" Abang.. Kita buat laporan polis? "-kata mak.

" Saya tak setuju. Sebab belum lagi 24 jam. Lebih baik kita uruskan sendiri. "-memikirkan satu rancangan.

Mak sayu.

' Abang... Sayang tak nak hilang abang buat kali-2. Sayang tahu apa yang abang rancang. '-melepaskan pelukkan.

" Abang. Janji dengan sayang.. Jangan tinggalkan kami lagi. "-kata mak dengan penuh berharap.

" Abang janji. Takkan tinggalkan sayang dan anak-anak kita. "-terasa serba salah.

Apa yang bakal berlaku selepas itu.. Yang pasti.. Yang pasti...

*****sambung*****

😆Hehehe... Korang semua mesti tertanya? Asal sekerat jalan nii??!! Mana sambungan?? Hah, jangan risau. 😏 Selamat hari raya Aidilfitri guys. Kite kosong-kosong ye. Btw, sokong saya tauuu! Kalau tak... Tak nak update. 😭😂 gurau jela.. Okok, bye!

TULISAN MISTERI [COMPLETE]Where stories live. Discover now