Kring... kring... jam loceng Qistin berbunyi, tanda telah tiba masanya untuk bangun.
Tap! Dia menutup jam locengnya dan terus memandang ke arah jam.
"Alamak dah pukul 6:15 a.m, aku dah lambat nak ke kelas.
Selesai sahaja Qistin siap, dia turun lalu sarapan bersama mamanya.
"Good morning mama",ujar Qis.
"Good morning Qis",sahut mama.
Selesai makan, Qis menggalas beg sekolah ke bahunya dan terus keluar dari rumah lalu menyarung kasut di kakinya.Dia kelihatan sangat kelam kabut kerana bangun lewat.
×××
Setibanya di kolej,....
"Hai guys",Qis memulakan percakapan di hadapan kawan baiknya.
"Hai Qis",ujar Qisya dan Anisa serentak.
Seterusnya, mereka memulakan langkah untuk ke kelas. Semasa menuju ke kelas, Qistin merasakan bahawa seseorang sedang mengekorinya dari belakang.
Tetapi dia tidak mengesahkan hal itu. Dia meneruskan langkahnya ke kelas.Setelah sampai di kelas,Qisya dan Anisa berasa hairan terhadap Qistin kerana dia kelihatan pelik sebentar tadi.
Eh, korang buat apa lagi kat luar tu. Masuk cepat cikgu dah sampai ni.
"Bangun... assalamualaikum Cikgu Mira".
Ok, kelas boleh duduk dan keluarkan bookfail sains.
Semua murid mula keluarkan bookfail sains yang disuruh oleh Cikgu Mira.
Tiba-tiba...
Tok! Aduh, sakitnya kepala aku siapa pula yang baling kertas ni, pelik Qistin.
Qistin menoleh ke belakang dan mencari siapa yang baling kertas itu, malangnya masih tidak tahu siapa yang baling.
"Aduh semua orang buat kerja sendiri, macam mana aku nak tahu siapa yang baling" rungut Qistin.
Tanpa membuang masa, Qistin membuka kertas itu.
....sorry....
Kertas itu bertulis perkataan "sorry". Qistin kelihatan pelik selepas membaca kertas itu.
"Eh siapa pula ni. Tiba tiba je minta maaf.
Dia ada buat salah kat aku ke"soal hati Qistin."Eh Qistin kamu berangan apa lagi, buat kerja yang saya bagi ni" tengur Cikgu Mira.
Hah... baik cikgu, jawab Qistin.
Aduh malunya aku. Ni semua salah kau kertas, tiba tiba je muncul. Tengok kan aku dah kena tegur.
×××
Kring... kring. Jam loceng di kolej berbunyi.
"Ok, kelas boleh kemas barang"suruh Cikgu Mira.
"Terima kasih Cikgu"ucap semua murid di dalam kelas itu.
Selesai saja kelas tamat, Qistin terus belari menuju ke pintu pagar. Tepat tepat sahaja mamanya sampai.
"Hai mama" ujar Qistin.
"Hai Qis. Petang ni kamu ada study group ke dengan kawan kamu", tanya mama.
"Earr...tak de, cepatla mama Qis nak balik, Qis penat ni"mengeluh Qis.
Menjelang petang....
"Qis..bangun..Qis!"kejut mama.
"Ye mama"ujar Qis.
Qistin menyahut panggilan mama. Malangnya Qistin masih melelapkan matanya.
Seketika kemudian...
"Qistin cepat bangun, dah mangrib ni" jerit mama memanggil Qistin.
Lalu Qistin bangun menuju ke bilik air. Masuk sahaja Qistin terkejut melihat lipas di hadapannya.
"Aaa... lipas!"jerik Qistin.
Qistin terus keluar dari bilik airnya. Qistin belari lintang pukang menuju ke tingkat bawah sambil menjerit.
"Mama...papa..."jerik Qistin.
"Eh Qis kamu ni dah kenapa berlari lari"tanya papa.
"Li...lipas..."
"La... lipas rupanya, tu pun nak takut ke. Ish...ish macam budak budak" kata mama.
Seterusnya Qis meneruskan mandiannya di bilik air tingkat bawah.
Setelah selesai...mereka sekeluarga makan malam bersama.
"Hah Qis, macam mana kelas pagi tadi ok ke" mama memulakan percakapan.
"Haa..ok je" ujar Qis.
Qistin mengimbas semula peristiwa yang
telah berlaku pagi tadi.Tepat pukul 9:00 malam selesai makan, Qistin menonton cerita kesukaannya iaitu "CINTA YANG KEDUA".
Beberapa jam kemudian...
Cerita kesukaan Qistin telah habis. Tanpa membuang masa, dia meninggalkan ruang tamu lalu menuju ke biliknya untuk tidur.
Semasa menuju ke biliknya, telefon yang berada ditangan berbunyi.
Nik...nik...
"Siapa pula ni. Oo Anisa" ujar Qistin.
Qistin membalas messege Anisa. Setelah tiba dibiliknya, Qistin terus terbaring di atas katil miliknya. Dia kelihatan sangat letih lalu tertidur.
×××
YOU ARE READING
Specialnya Q Untukku.
عاطفيةCerita ni tentang soal HATI dan CINTA . 2 orang yang bernama Qistin dan Qairi ini ialah watak utama dalam cerita ini . So, I want you alls to read this book... And support this book... QISTIN: Seorang yg suka shopping,sporting, kekok dengan kawasan...