Beberapa hari kemudian, abang Qistin pulang dari outstation...
Tok...tok...tok...
"Siapa pula tu?"tanya mama kepada Qis.
Lantas Qis bangun dari sofa yang diduduknya lalu menuju ke pintu.
Tak! Qistin membuka pintu. Tiba tiba ....
"Hai adik!"ujar abang.
"Ahhh...my brother"teruja Qistin melihat abangnya.
Lantas abangnya masuk ke rumah.
"Hai papa and mama"ujar abang.
"Hai anakku, kenapa nak balik tak bagi tau"tanya mama.
"Ala.. tak pe la"kata abang.
Seterusnya mereka minum petang bersama...
Semasa minum petang, mama memulakan percakapan menanyakan tentang pembelajaran anak pertamanya yang baru pulang dari austrolia iaitu Tengku Muhammad Hazri Bin Tengku Huzairi.
"Hah...abang macam mana belajar kat austrolia"tanya nama.
"Ok je. Best juga, kat sana banyak tempat tempat menarik"jawab abang.
×××
Keesokkan harinya.....
"Good morning mama, papa and abang. I want to breakfast.
Kkrraak.... Qistin menarik kerusi lalu duduk.
"Ish.. budak ni tepi la sikit" usik abang.
"Tak nok...."ujar Qistin.
"Eh korang berdua ni, dah tu makan cepat" marah mama.
Setelah sarapan....
Qistin bersiap ke kolej. Sebelum keluar, dia bersalam tangan mama, papa dan abangnya. Keluar sahaja dari pintu rumahnya, Qistin teringat bahawa sesuatu barang miliknya telah tertinggal. Lalu Qistin masuk semula dan mengambil barangnya yang tertinggal itu.
Beberapa minit kemudian. Qistin telah sampai di kolejnya. Kali ini kelihatan tiada kawan baiknya yang menuggu dia di pintu pagar. Tanpa membuamg masa dia keluar dari pintu kereta dan terus menuju ke kelas.
Tepat tepat Cikgu Mira sampai.
"Ok kelas boleh duduk. Hari ni cikgu nak memperkenalkan murid baru di kelas ni".
Qistin berasa tidak puas hati kerana murid baru itu bukan calang calang perempuan.
"I dont like boy, you know"kata Qistin kepada rakan sebelahnya.
"Ok kelas ni kawan baru kita. Sila perkenalkan diri kamu"kata Cikgu Mira kepada murid baru itu.
My name Tengku Nazri Qairi Bin Tengku Hazari. Murid baru itu memperkenalkan dirinya.
"Ok sekarang kamu semua pula memperkenalkan diri masing masing".
Semua murid mula berdiri dan memperkenalkan diri masing masing. Setelah separuh murid dari kelas itu memperkenalkan diri, sekarang tiba giliran Qistin memperkenalkan dirinya.
"My name Tengku Nurina Qistin Binti Tengku Huzairi".
Setelah semua murid telah memperkenalkan diri, Cikgu Mira memberi tempat duduk kepada murid baru itu.
"Earr... excuse me. Cikgu boleh panggil saya Qairi".
"Ok Qairi kamu boleh duduk dibelakang Qistin"kata Cikgu Mira.
Hati Qistin mengharapkan tidak tetapi malangnya bukan tidak. Murid baru itu menuju ke mejanya.
"Ok kelas kita boleh mulakan pembelajaran"kata Cikgu Mira.
WAKTU BALIK
"Qistin, tunggu kejap"jerik Qairi memanggil Qistin.
"Ye...apa kau nak Tengku Nazri Qairi"jawab Qistin dengan perasaan tidak puas hati.
"Hmm...sebelum tu awak boleh panggil saya Qairi".
×××
YOU ARE READING
Specialnya Q Untukku.
Lãng mạnCerita ni tentang soal HATI dan CINTA . 2 orang yang bernama Qistin dan Qairi ini ialah watak utama dalam cerita ini . So, I want you alls to read this book... And support this book... QISTIN: Seorang yg suka shopping,sporting, kekok dengan kawasan...