BAB 3

36 6 0
                                    

Beberapa bulan kemudian, Qistin mendapat tawaran sambung belajar di Universiti Sains Antarabangsa (USA) setelah beberapa tahun belajar di kolej lamanya.

"Mama...papa... Qistin dapat sambung belajar di Universiti Sains Antarabangsa"jerik Qistin dalam keadaan gembira.

"Apa! ye ke. Wah pandainya anak mama dapat sambung belajar".

Qistin sangat gembira kerana kawan kawannya pun mendapat tawaran sama sepertinya. Termasuklah murid baru yang tidak disukainya.

Setelah berbicara dengan mama dan papa, Qistin terus menuju ke bilik. Semasa menuju ke biliknya, dia berasa tidak puas hati kerana murid baru yang dikatakan itu mendapat tawaran sama sepertinya.

"Apalah dapat sambung belajar pun tak happy. Hahaha..."gelak abangnya.

"Ish... sape kata adik tak happy".

"Hmm.... ye la tu".

Sampai saja di biliknya, Qistin berehat di katil miliknya sehinggalah tertidur.

Satu jam kemudian, Qistin bagun dari tidurnya lalu dia mencapai tuala yang disangkut di dalam almari miliknya. Tanpa membuang masa, Qistin menuju ke bilik airnya.

Selesai mandi...

Qistin memilih baju yang hendak diakainya. Kemudian, dia pun turun untuk makan malam.

"Abang, mana papa and mama"tanya Qistin.

"Papa dengan mama keluar diner".

"Alaa... nak ikut"merajuk Qistin.

"Dah tu sape suruh tidur. Dah la pergi makan".

Beberapa minit kemudian,

Ping...ping...hon kereta milik papa berbunyi lalu mereka turun dari kereta itu dan masuk ke rumah.

"Hai mama, papa".

"Qis mana?"tanya mama kepada abang.

"Ooo...Qis dah tidur. Dia kata masih penat, tu sebab tidur lagi".

"Hmm...dah jom masuk tidur"ujar papa.

"Ok good night mama, papa".

"Good nigh".

MALAM

Qistin terjaga dari tidurnya. Dia melihat jam di dalam telefon iphone miliknya itu.
Kelihatan pukul 1.35 a.m. Qistin bangun lalu keluar dari biliknya menuju ke tingkat bawah. Perut Qistin berkocak kocak kerana lapar. Lalu dia memasak maggi kerana makanan telah habis.

"Hah... siap pun maggi. Dah la aku nak makan, aku lapar ni".

Selesai makan, Qistin menyambung tidurnya tetapi kali ini dia tertidur di ruang tamu.

×××

Jangan lupa vote and comment...

And please support this book.♡♡

Specialnya Q Untukku.Where stories live. Discover now