BAB 6

22 7 4
                                    

Beberapa minit kemudian, Qistin mendaftarkan nama sebagai student di universiti itu. Setelah mendaftarkan nama, Qistin menunggu namanya dipanggil sementara itu dia duduk di kerusi yang disediakan.

Kelihatan Qistin tercari cari di mana kawannya. Malangnya tidak dijumpai. Dia meneruskan pencarian manakala mama dan papa sedanga menyelesaikan borang yang perlu diisi.

"Haih,mana pula kawan aku ni"cari Qistin.

Kedengaran bunyi panggilan nama Qistin dari jauh. Dia menoleh kekiri kekanan untuk mencari siapa yang memanggilnya dari jauh. Dia melihat semula ke arah kanan kerana terlihat kawan baiknya yang sedang berlari lari menuju ke Qistin. Akhirnya berjumpa juga.

"Hai Qistin lama tak jumpa"ujar Anisa dan Qisya.

"Hai guys". Korang dah bersedia ke.

"Tah le. Kita orang pun rasa macam tak bersedia".

Seterusnya mereka berbual bual di situ.

20 minit kemudian, pengumuman kepada semua pelajar di situ sila berkumpul di dewan. Mereka bertiga bergegas mengambil beg lalu berjalan pantas menuju ke dewan.

"Wei korang cepatlah lari tu"gegas Anisa.

"Sabarlah"jawab Qistin dan Qisya.

Mereka bergegas berlari menuju ke dewan. Akhirnya sampai juga lalu mereka mengambil tempat duduk. Kelihatan sangat sesak di dewan itu. Seterusnya mereka di panggil untuk mengambil nombor bilik serta kuncinya.

Qistin, Qisya dan Anisa diberi nombor bilik yang sama. Mereka sangat happy kerana dapat bersama dalam satu bilik.

"Yeah yeah, kita sama bilik"happy Anisa yang seperti budak budak.

Seterusnya mereka bergerak masuk ke dalam bilik. Mereka bertiga tercari cari di mana terletaknya bilik mereka. Tiba tiba....

"Hai guys pelajar baru ke kat sini. Tengok apa tu, cari bilik ye"muncul tiga pelajar di universiti itu yang kelihatan over.

"Hey! Korang ni sapa hah"tanya Qistin dengan nada yang tinggi.

"Hey aku ni pelajar kat sini. Ko tu pelajar baru je kan, tak payah la nak tunjuk belagak"kata tiga sahabat yang over tu.

"Ops, sebelum tu aku nak perkenalkan diri aku ngan kawan aku. Supaya korang tak panggil aku "hey".

"Nama aku Puteri Iris Umayrah. Yang ni Puteri Esya Amani dan yang ni Puteri Nurish Najiha. Kami bertiga anak Tan Sri".

"Ooo..  nama aku Tengku Nurina Qistin yang ni Tengku Hana Qisya dan yang ni Tengku Amira Anisa". Untuk pengetahuan korang, aku ngan kawan aku ialah bekas pelajar di sekolah Internasional School.

"Ooo tu je, kesian"jawab seorang sahabat over, Esya.

"Dah la aku nak cari bilik. Tumpang tanya kat mana bilik nombor 24"tanya Qistin.

"Senang nye, cari la sendiri"jawab tiga sahabat over itu.

Tampa membuang masa, mereka meneruskan mencari bilik mereka.

"Wey wey korang tengok tu. Tu bukan ke Qairi"kata Anisa.

"Eh haah la. Wey cepat nyorok"kata Qistin.

Mereka bertiga bergegas menyorok di sebalik tiang tiang yang boleh melindungi mereka. Akhirnya Qairi menghilangkan dirinya, mereka bertiga sambung mencari bilik.

"Eh Qistin bukan ke ni bilik nombor 20"kata Qisya.

"Eh haah la apa kata kita cari kat depan tu".

"Hah ni pun, wey korang aku dah jumpa"jerit Anisa memanggil Qistin dan Qisya.

Mereka membuka pintu lalu membawa masuk beg ke dalam bilik. Masing masing membuat kerja sendiri kerana kelihatan sangat penat ada yang mandi, ada yang melayan fon dan ada yang mengemas beg.

"Wey korang aku lapar la"ujar Qisya.

"Ala sabarla sikit, jap lagi rehat la tu"jawab Qistin tampa mengalihkan pandangannya dari skrin telefonnya.

Kring....kring.... jam loceng di universiti itu berbunyi tanda telah tiba masanya untuk semua pelajar makan malam.

"Hah jom la tunggu apa lagi"kata Anisa dengan perasaan teruja.

"Sabarla aku nak ambil beg aku jap"ujar Qisya.

Seterusnya mereka berjalan menuju ke kantin. Kelihatan sungguh ramai pelajar di situ yang hendak membeli makanan. Qistin yang tidak biasa dengan keadaan tersebut membuatkan dia menjadi kekok. Qistin tidak menunjukkan keadaannya di hadapan rakannya yang kelihatan biasa sahaja.

Mereka makan dengan gembiranya. Setengah jam kemudian, masa rehat telah habis mereka semua berjalan menuju ke  bilik. Sampai sahaja di bilik mereka terus terbaring diatas katil lalu tertidur.

                                     ×××
Jangan lupa tau vote and comment....

Best tak yang ni. Kalau best kena la vote and comment...and support this book.♡♡♡

Specialnya Q Untukku.Where stories live. Discover now