Yuju bangun apabila terasa sejuk. Dia pon melihat ke sebelah ternyata jungkook masih tertido. Yuju pon mengambil tuala dan bajunya lalu menuju kebilik air. Selepas 30 minit yuju pon keluar sampai mengeringkan rambutnya. Kakinya melangkah menuju ke dapur untuk membuat breakfast.
"Em aku nak masak apa eh?"pikir yuju. "Haaa masak nasi goreng kimchi lha". Yuju pon mengikat rambutnya dan menumpukan perhatian untuk memasak. Manakala dibilik jungkook baru bangun daripada tidonya apabila melihat yuju tiada disebelahnya. Dia pon mengatur langkah ke arah bilik air.
"Akhirnya siap juga nasi goreng ni harap-harap lha jungkook suka"kata yuju sambil tersenyum. Yuju ingin mengejut jungkook tapi niatnya terbantut apabila melihat jungkook sudah turun. "Kau masak apa tu?"tanya jungkook. "Nasi goreng jha tapi taktaula sedap ke tidak. Jemputlah makan"pelawa yuju. Jungkook pon tanpa bnyak soal menyuap nasi goreng itu kedalam mulutnya. Yuju hanya melihat jungkook makan,dia risau kalau masakannya taksedap. "Emm sedap"puji jungkook. Yuju tersenyum kerana jungkook memuji masakannya dia pon mula suapkan nasi goreng kedalam mulutnya. "Kejap lagi kau siap sebab mummy suruh pegi rumah dia katanya rindu dekat menantu dia". Yuju hanya menganggukan kepalanya. Selepas itu mereka bersarapan tanpa sebarang suara.
Yuju sedang bersiap untuk pegi ke rumah pn eunha. Yuju hanya mengenakan singlet didalam dan di luarnya yuju menyarungkan jacket berwarna pink serta seluar pendek. Cukup simple tapi nampak cantik. "Yuju kau dh siap ke belum?"laung jungkook dari bawah. Yuju pon turun ke bawah lalu mendapatkan jungkook di dalam kereta. Suasana di dalam kereta agak krik-krik hanya dengar bunyi radio sahaja. Selepas beberapa jam akhirnya mereka pon sampai di rumah en jimin dan pn eunha.
"Mummy kook datang ni". Pn eunha dan en jimin pon menuju ke ruang tamu untuk menyambut kedatangan anak dan menantu kesayangannya. "Sayang rindunya mummy dengan kamu"kata pn eunha sebelum memeluk jungkook dan yuju. "Mummy dengan daddy sihat?"tanya yuju ramah. "Kami berdua sihat jha. Macam mna dengan hubungan kamu berdua? Semua okay ke?. "Okay jha mummy takde masalah pon kan sayang?"Tanya jungkook sambil tangannya memeluk bahu yuju. Depan mummy ngn daddy dia kena berlakon mesralah kalau tidak nanti kantoi. "Er nae semua okay jha mummy,"jawab yuju gugup kerana terkejut dengan aksi jungkook itu. "Kamu berdua pegi lha berehat,kamu mesti penat kan". "Okay lha mummy daddy kami masuk bilik dulu"kata jungkook
YOU ARE READING
Discovery of love ❤
Разноеmengisahkan tentang seorang gadis yg bernama choi yuna menjadi seorang yg dingin selepas kehilangan namjachingunya. Dalam masa yg sama seorang playboy iatu jeon jungkook cuba memikat hati choi yuna. Dan lebih terkejutnya bila mereka dijodohkan oleh...