Skoki krawędziowe

354 18 9
                                    

Rozróżniamy sześć rodzajów skoków w dwóch kategoriach: krawędziowe i kopane. Krawędziowe, czyli Salchow, Rittberger (Loop) i Axel są wyskakiwane z płozy, bez pomocy ząbków.

❗Ważne: tak jak wspominałam przy piruetach, w skokach też obowiązują dwie strony. Większość praworęcznych zawodników rotuje w lewą stronę, lądując skoki na prawej nodze, chociaż prawo i leworęczność nie jest wyznacznikiem. Jeśli nie jesteście pewni która strona jest Waszą mocniejszą - uczcie się na obie. Przy cięższych elementach zauważycie, że w jedną stronę jest dużo łatwiej. ❗
Opisywane przeze mnie skoki są dla leworotacyjnych, ale w razie problemów z przeniesieniem tego na prawą stronę, piszcie - pomogę i nagram filmik.

SALCHOW

Salchow jest uznawany za najłatwiejszy (lub drugi najłatwiejszy) skok łyżwiarski

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Salchow jest uznawany za najłatwiejszy (lub drugi najłatwiejszy) skok łyżwiarski. Najważniejszy jest zamach - prawą nogą w lewą stronę.

Zaczynamy od wjazdu trójką zewnętrzną na lewej nodze. Jadąc na głębokich krawędziach, po zwrocie powinniśmy skończyć z prawą nogą odciągniętą do tyłu [grafika^]. Wytrzymujemy dłuższą chwilę w takiej pozycji (można policzyć sobie do dwóch, trzech jak damy radę), jadąc na lewej nodze prawą wykonujemy zamach do rotacji dzięki czemu wybijamy się w powietrze. Prawa noga idzie kołem, w powietrzu staramy się mieć wyprostowane obie nogi. Lądujemy na prawej nodze zgiętej w kolanie, lewą nogę odciągając do tyłu. Pilnujemy pozycji! Wyprostowane kolano, otwarte biodro, odkręcona stopa, obciągnięte palce(chociaż to jest najmniej istotny element). Pozycja ramion - prawa ręka do boku, zablokowany bark, lewa ręka z przodu. Przy najeździe i skoku głowa patrzy w lewo (do rotacji), przy wyjeździe patrzymy w prawo.

RITTBERGER (LOOP)

Rittberger (bądź loop; obie nazwy poprawne) to bardzo przyjemny skok który można połączyć w kombinacji z dowolnym skokiem

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Rittberger (bądź loop; obie nazwy poprawne) to bardzo przyjemny skok który można połączyć w kombinacji z dowolnym skokiem. Jak? A tak, że rittbergera wyskakuje się z pozycji rotacji, którą mamy po każdym skoku.

Wejść do loopa jest wiele i każdy znajdzie jakieś dla siebie. Sam skok - ciężar ciała opieramy na prawej nodze, krawędź zewnętrzna. Lewą nogę stawiamy nad lodem, w pozycji jak do rotacji. Otwieramy się do środka koła, lewe biodro trzymając wyżej niż prawe. 

Najazd:

a) Przekładanka tyłem po kole,  ramiona otwarte. 

b) Trójka wewnętrzna na prawej nodze - lewa zostaje z przodu.

(na filmie jest niestety skok na drugą stronę, ale powinno wystarczyć ;) w razie czego, pamiętajcie - piszcie!)

AXEL

Najcięższy ze skoków na łyżwach

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Najcięższy ze skoków na łyżwach. Pojedynczy axel to półtora obrotu, bo wyskakuje się go przodem, podobnie jak trójkę skakaną.

Dziś opiszę go trochę po krótce i pewnie poświęcę osobny rozdział na ćwiczenia do rotacji i axla.
Najeżdzamy tyłem, można z przekładanki. Wychodzimy do przodu na lewej nodze odciągając łopatki i ramiona do tyłu, prawa noga rowniez z tyłu. Wyskakujemy wspomagając się rękoma i prawym kolanem jakbyśmy chcieli wejść na wysoki schodek. W rotacji ściągamy nogi (tak jak przy reszcie nie jest to tak ważne, tak przy axlu koniecznie!) i lądujemy tyłem.

Następny rozdział poświęcę na skoki kopane 😁 Zaczyna się sezon, więc zacznę więcej pisać.
Pierwsze zawody amatorskie są już 14. października w Katowicach! Do zobaczenia uwu

Zukere💕

Trójka wewnątrz czyli jak nie zwariować w świecie łyżwiarstwa Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz