Del 6

5 1 0
                                    

Sida 44, 2017-25 Augusti utskrift från dagboken. "Jag kom hem igår. Jag åkte hem till honom. Jag kan inte bestämma mig om jag har saknat honom eller inte. Det gör fortfarande så ont. Jag börjar fundera på om det är mitt fel. Att jag inte visar tillräckligt med uppskattning. Vet att jag är ung, men orkar inte höra "du kommer hitta någon annan " och "det finns fler ". Jag vill inte ha någon annan. Han sa till mig häromdagen att han tycker jag inte är så romantisk längre och att det gör honom osäker. Igår sa han att han har delat det som var vårat med två andra personer när jag varit borta. Men han sa att han älskade mig. Hur kan man älska någon men vilja såra personen? Jag förstår inte. Jag vill förstå. Han frågade mig om vi skulle ha öppet förhållande, att han får hålla på med andra men jag får tydligen inte hålla på med någon annan.Tror att jag ska gå med på det. Det kanske inte gör lika ont då. Vill att någon ska hjälpa mig. Jag kan inte komma härifrån. Det här är inte jag. Jag hatar den nya jag. Svag. "

"Varför går du tillbaka till honom? Han är ett svin!" Jag vet. Han ser ner på mig. Han bryr sig inte. Han är inte rakryggad. Han är inte självsäker. Han är inte han. Jag har ingen förklaring till varför jag stannar men jag vill stanna. Jag vill ge honom en chans till. Sista chansen nu, jag lovar. Jag är inte svag, jag är stark. Jag kan säga stopp när jag vill men bara lite till. Jag ger honom en chans till, han kanske blir till killen jag träffade på cafet igen. Jag vill inte ge upp. Jag är inte personen som ger upp.

Han var otrogen en gång till. Värsta och sista gången. Jag hatar honom inte längre, jag älskar honom inte längre. Jag tycker synd om honom. Han förlorade en person som skulle gå genom eld och vatten för honom. En person som älskade honom så det gjorde ont. Jag kunde lägga mig i sängen med kudden i huvudet och skrika ibland. Det gjorde så ont att älska. Förlåt för att jag lämnade dig. Du var aldrig personen jag var kär i. Du har gjort så att jag inte kan kolla mig själv i spegeln utan att känna mig svag. Du har gjort så mycket skada, du förstår inte. Jag kan inte älska längre. Tack. Du räddar mig från att älska. Jag kommer aldrig älska igen, det gör för ont. Du tog allt och gick kallt.

Tog allt,  gick kalltWhere stories live. Discover now