Kumsalın ağzından;
Kafami çevirmenle mavi gözleriyle bulusmam bir oldu.Sansin bu kadari.Yeni gelen ogrenciler dün gece tanistigimiz çocuklardı.Keremle Berk bizim siniftaydi.
Hocanin gelmesiyle kafami onlardan çevirip Silaya baktim.O da benim gibi çok sasirmisti.Yer değişikliği yapilacakti.İlk olarak hemen Silayi yanimdan aldi.Ve bu yetmezmiş Keremide yanima almisti.Niye böyle oluyordu ki ne istesem tam tersi oluyordu.Keremin yüz ifadesine bakmak için kafami cevirdigimde pis pis siritiyordu.Ah her neyse derse odaklanmaliydim.Tabi nasil odaklancaktim ki...
Derinin ağzından;
Bugün Pelin yoktu.İkinci günden gelmemişti.Yeni gelecek öğrencilerden biri bizim siniftaymis.Sirama kafami koyup gözlerimi kapadim."Buraya oturabilir miyim?" demesiyle kafami kaldirdim.Bu dünkü Egeydi.E yok artik bunu nasil şans. Ona ne oluyor bakislari atiyordum.Gururun sert bir şekilde"Orasi dolu yeni" demişti.Niye karisiyordu ki?Ege ona omuz silkmekle yetindi.Ve benim yanima oturdu.Gurur Egenin yakasından tutup "Orasi dolu demiştim" dedi ama kizgin bir tonla.Hocanin bagirisiyla Gurur Egenin yakasını birakmisti.Herkes yerine oturmuştu.Gurur hariç o nerde mi oturuyor yaninda oturuyor.Heyecandan çok tedirgindim.Kafami ona cevirdigimde bana baktigini gördüm. Gozlerimiz konuşuyordu resmen.Hocanin sessiyle kafami hemen çevirdim.Hoca "Rahatsız mi ediyoruz gencler" demesiyle kizarmistim.Gururun dedigiyle mora dondugume emindim."Evet hocam" demesiyle sinifta kikirdamalar geliyordu.Artik derse odaklanamazdim.Kafami siraya koyup dersin bitmesini beklemeye başladım.
Sılanın ağzından;
Hocanin yer değişikliği yapacagi için beni kaldirmisti.Ayakta beni bir yere yerleştirmesini bekliyordum.Hoca "Sıla sen Doruğun yanina geç" demesiyle kafami hemen Doruğa çevirdim.Yüzünde hic bir ifade yoktu.Zaten genellikle yüzü böyleydi.Yavaş ve tedirgin adimlarla Doruğun yanina oturdum.Kafami ona cevirdigimde onunda bana baktigini gördüm ama benim bakmamla kafasini başka tarafa döndü. Bende tüm ders boyunca ona bakmamak için kendinle savasiyordum.
Derinin ağzından;
Kafami siradan kaldirdim.Hoca caktirmadan saatte baktim son 10 dakika kalmisti.Az kalmisti.Telefonu cantama koyarken Gururun kalemini yere dusurmustum.Ha buarada ben asidi sakar bir insanimdir.Kalemi yerden almak için egildigimde.Gururla ellerimiz kalemin üstünde birlesmisti.Vucumda birden titreme gelmişti
"Her temas iz bırakır.."
Kumsalın ağzından;
İki ders geçmişti.Keremle yan yana oturmak garip bir histi.Tüm ders bana bakıyordu.Ben de ona bakmamak için kendimle savasiyordum.Ders matematikti.Bu dersi hic sevmezdim.Kafami siraya koyup gözlerimi kapatip uyumaya calisiyordum.Ve tüm dersler ayni sıkıcılikla geçmişti.İlk defa gozlerim Savaşı aramamisti.Hatta bugün okulda görmemiştim.Gelmişti yani Derin gördüğünü söyledi.Eve doğru yürürken arkamdan gelen biri Kumsal diye bagiriyordu.Kafami cevirdigimde bana Keremin bagirdigini gördüm.İstemeden gulumsedim.Ne istiyorsun diye sordum."Sadece tanismak sanirim evlerimiz yakin yani arkadaş olabiliriz" demişti. Amaci neydi acaba?Her şeyden bir şey aramamaliydim sadece tanismak istiyordu.Tabi dedim ama sempatik bir tavirla en içten bir gulumsemeyle karsilik verdim.Dikkatli incelediğimde baya tatli bir çocuk olduğunu gördüm."Ben buradan gidicem yarin görüşmek üzere" diyip ayrilip giderken bende onu izliyordum.Kendime gelip eve yürümeye basladim.Eve gidip hemen kizlarla konusmaliyidim. Silanin ağzından:
Son derse girmiştik ve Dorukla tek kelime bile konusmamistik. İlk günler olduğu için hoca fazla üstümüze dusmek istemedi o yüzden boş bıraktı sınıfı. Herkes sıra arkadaşıyla fisildasiyordu biz Dorukla boş boş oturuyoduk. Doruka caktirmadan bakayım derken göz göze geldik 5-6 saniye öyle bakistiktan sonra dayanamadım "Bi sorun mu var?" dedim o da hicbi şey söylemeden omuz silkti önüne döndü. O telefonuyla ugrasirken ben de resim ciziyordum. Dorukun sorusuyla uzun bi süre kendimi gelemedim hemen toparlanmaya çalıştım bana "Telefon numarani verir misin" demişti. Aman tanrim bunu soran Doruk muydu? Tabi diyip numarami yazdım. Sonra zil çaldı eve yurumeye başladım. Eve gidip üstümü degistirdigimde mesaj gelmişti tanımadığım numaradan "Akşam bi şeyler yapmak istersin belki :) - Doruk" heyecandan ne yapicagimi şaşırmıştım hemen Derine ve Kumsala konuyu açıklayan bi mesaj yazdım. İkisi de kabul et diyordu ama bu akşam annem izin vermezdi çünkü teyzemlere gidicektik. Şansima sicayim. Doruka mesaj attım "Kusura bakma bu akşam başka planlarım var fakat başka bi aksam olabilir :)" yaklaşık 40 dakikadır cevap gelmemişti. Ben de hazırlanıp teyzemlere gittim. Biraz teyzemle konuştuktan sonra Mertin- kuzenim, aynı yaştayiz- odasına girdim. Odaya girip hemen Merte sarıldım, özlemisim. Mertin koltugunda oturan çocuk dikkatimi çekti bi baktım koltukta Doruk oturuyor. 1-2 dakika boş bakışlarla Doruka baktım ardından Mert sessizliği bozarak "Bak Sila bu Doruk yakın arkadaşım" dediginde "Tanışıyoruz biz Mert, aynı siniftayiz" dedi Doruk. Sonra Mertin fikriyle hep beraber dışarı çıkmaya karar verdik. Heycandan elim ayağım titriyordu. Evden çıkıp yürümeye baslamistik sonra mert telefonunu unutmuş eve almaya gitti. Biz de Dorukla yalnız kalmıştık hemen elime telefonumu alıp biriyle mesajlasiyormus gibi yapmaya çalışıp notları açtım ve saçma sapan şeyler yazmaya başladım. Sonra gulmeye başladı ne oluyor diye bi baktım ki Doruk dibime girmiş notlara yazdığım yazıyi okuyor. Nasıl utandigimi anlatamam yüzüm resmen kıpkırmızı oldu. Dayanamadım "Bu kadar gulmeni gerektiricek bi şey yok" dedim sinirle. O da "Ya tabi haklisin ama bilmem aklıma bi şey geldi sadece" dedi ve gülümsemeye devam etti ben de dayanamadım guldum. Sonra mert geldi nereye gidicegimizi kararlastirmaya başladık. Sonra bizimkileri-derin ve kumsalı- arayıp geçen gün gittigimiz cafe var karisimi bi yere gitmeye karar verdik. Kızlarla cafede bulusucaktik biz gittik yanıma Doruk, karsima Mert oturdu biz siparişleri verdik tekila shot yapmaya karar verdik. Siparişleri verirken kızlar geldi zaten. 2 kere diktim sonra zaten yavaş yavaş etrafımdaki sesleri duymamaya başladım. Ağlamaya başladım çok ictigimde ağlarım ben. Agladikca daha çok içmeye başladım. Derine sarılıp beraber aglamaya başladık sonra Kumsal bizi sakinlestormeye calisti. Hava almamız için Mert bizi Karsiyaka sahile götürdü. Doruk Hicbi şey yapmıyordu ne konusuyordu ne de bi hareket ediyordu. İçimden ona sarılıp ağlamak geliyordu. Ona sarilmamak için hızla koşmaya başladım nereye gittiğimi bilmiyordum arkamdan bi ses duyuyordum ama ne oldugunu algilayamiyordum. Birinin belimden tutup kendisine çekmesini hatırlıyorum en son sonra da uyuya kaldığımı.
Derinin ağzından:
Evde boş boş oturup film izlerken Silanin aramasiyla kendime geldim. Kuzeniyle dışarı cikacaklarmis ben de hazırlanıp hemen kendimi dışarı attım. Kumsalla buluşup öyle gidicektim geçen gün gittigimiz cafe var gibi olan yere. Biz tam cafeye girmiştik ki onlar da sipariş veriyordu bi baktım Silanin yanında Doruk vardı ama şu an gidip soramayacagim için sustum ve muhabbete katıldım. 1-2 dakika sonra takilalar geldi ard arda içmeye başladım bi süre sonra Silanin ağlamaya başladığını fark ettim. Sonra ben de dayanamadım ağlamaya başladım. Çok ictigimzde biz ağlamaya baslariz da. Sonra Kumsalla Sila yanıma oturdular beni sakinleştirmeye calistirdilar. Sila hm ağlıyordu hem de sakinleştirmeye calisiyodu. Mert dayanamadi "kalkın sizi sakinleştirmeye gidiyoruz" dedi herkes kalktı ve Karsiyakaya geldik. Dayanamadım Gururu gizliden aradim. Ağlayarak konuşmaya başladım nerdesin falan dedi yerimi söyledim ama beni tanımadı. Şansa bakın o da Karsiyakadaymis bizim olduğumuz yeri gördü biz hala konusuyoduk ben direk kapattım telefonu. Kumsal oturmuş deniz kokusunu içine cekiyordu. Sila da koşuyordu arkasından Doruk gidiyordu. Bi baktım Gurur yanıma gelmeye başladı. Telefonumu alıp son aramalara baktı. Heralde benim aradigimi anladığı için baktı son aramalara. Sonra bana bakip "Neyin var iyi misin?" dedi daha çok ağlamaya başladim sonra sarıldı bana. Arkadan "Gurur gel hadi nerde kaldın" diye seslenen birini gördüm hemen Gurura sarilmayi biraktim arkama dönüp koşmaya başladım. Arkamdan bana bagiriyodu ama takmadim.
Kumsalin ağzından:
Silanin mesajıyla hemen Derinle buluşup cafeye gittik 5 dakika sonra kimse birbiriyle konuşmuyor herkes içiyordu. Silayla Derin her zamanki gibi ağlamaya başlamıştı Mert dayanamadi kalkıp karsiyaka gitmek istedi hep beraber gittik. Giderken yolda Kerem mesaj attı "Musaitsen bi yerlerde buluşup konuşabilir miyiz? -Kerem" hemen cevap verdim "Şu an Karsiyakaya gidiyorum sen de oraya gel" dedim ve oturup beklemeye başladım. Bizim kızlar ne yapiyorlardi bilmiyordum. Mutluluktan onları da unutmuştum 10-15 dakika sonra Kerem geldi. Işte normal seylerden konuşmaya başladık. Sonra birden omzuma kolunu attı beni kendisine çekti göğsünde yatiyordum. Savaştan sonra ilk defa boyle hissediyordum. Aslında bu güzel bi şeydi bu pozisyonda yaklaşık 40 dakika kaldiktan sonra telefonuma mesaj geldi Siladan "Merte söyle Sılayı merak etmesin uyuya kaldı bu gün bizde kalicak-Doruk"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yeni Umutlar
Novela JuvenilDostluk,agır bir kavramdır öyle her ikili,üclü sahip olamaz.Bizimkisi 3 arkadastan olusan koca bir dostluktu,yıllara dayanan koca bir 3 yürek.Aynı ilkokul,aynı orta okul,aynı liseye girisler... Simdiye kadar hayattan birsey anlamadık,peki bundan son...