"Dua menantu saya memang pening. Laila dengan diam, blur dia. Doli dengan melawan dia. Nasib lah Ari pergi buat kajian bawa Doli sama. Kalau di rumah Uda, asyik bertengakar. Yang Laila keliru Ari dengan Rain. Yang Doli nanti cemburu. Cemburu gila. Adalah Dua tiga kali Laila salah masuk bilik. Mana dia nak tahu dah nama pun bodoh dengan lembab. Laila kalau suruh dia buat kerja dia buat tapi kena bagitahu betul betul. Kalau setakat mop lantai basuh bilik air kerja okay. Kalau kamu suruh potong sayur ke tolong masak habis lingkup. Dia memang Tak reti apa pun. Minggu lepas Rain bawa pergi majlis. Rain pun Satu dah tahu dia Tak reti nak bawa juga. Dia bagi tumpah sup. Tah apa ke Tak kena, masam Muka balik. Dia cakap ke Tak cakap ke dengan Laila sama saja. Ni saya suruh masuk bilik, kalau Tak panggil keluar dia Akan duduk dalam bilik Tak keluar. Kalau keluar pun bukan boleh apa. Kalau Tak suruh makan Tak makan lah jawab dia. Yang Doli Ni Ada kala dia baik. Mula dia datang sini. Habis burung disumpit. Jalan merata Tak pakai Kasut bawa Laila sama. Ayam jiran dia tangkap terus patah leher. Tapi dia dengan Ari okay saja. Dah Lima bulan kahwin Ada lah jugA nampak jadi moden. Pandai guna handphone. Kalau Laila apa pun Tak reti. Dia cakap phone dengan Ayu, boleh Tanya kenapa tak nampak Mak. " Uda geleng kepala.
"Rain dah enam bulan nikah. Itu lah Lily Ada cakap Rain nak sabar dengan bodoh dia"
"Tak tahu lah saya. Rain cakap nak pindah dari sini, Rain beli kondo di KL, dekat nak pergi kerja. Minggu depan Ari balik, Ada sama mesti gaduh. Biar lah Rain bawa Laila keluar duduk berdua laki bini senang"
"Laila tu memang bodoh?"
"Amat bodoh. Rain bawa pergi doktor, memang doktor sah kan dia memang Tak pandai Dan Tak reti"
"Kesian pulak aku dengar"
"Memang kesian dah nasib."
"Macammana agaknya hubungan suami isteri"
"Yang itu Tak tahu lah" Laila keluar berdiri tepi Ibu Jane.
"Mak, Laila nak pakai ni macammana?" Terkejut Uda.
"Sini, buka Ni letak macam ni" Laila angguk kepala terus masuk.
"Dia memang Tak reti nak pakai tuala wanita ke?"
"Tak reti, dah berkali bagitahu, pernah pakai terbalik, pad terjatuh dari panties. Rain marah menangis"
"Kes parah Ni"
"Rain nak sangat ambil habuan dia"
😩😩😩😩😩
"Hi doktor"
"Hai, I tengok nama dah again mesti you"
"Kalau Zety I lah orang nya"
"So, sakit apa?"
"I nak buat pap smear" Rain senyum.
"Nurse Suhada bawa you pergi tukar pakaian" Masam mukA Suhada.
"Okay letak kaki disini"
"I tahu, I pun doktor" Zety senyum Naik tidur atas katil. Diam Suhada lihat Rain membuat pap smear pada Zety.
"Okay done. You boleh bangun pakai baju"
"Nurse, ambil Ni letak dalam plastic, normal procedure" Suhada keluar dari bilik. Zety duduk silang kaki.
"You free malam Ni?"
"After 8"
"Yes. Fine dengan I. Dinner?"
"Boleh. You text I dimana"
"Yes. Chow " Rain senyum. Buka handphone lihat gambar bersama Laila. Rain tarik nafas letak handphone.
YOU ARE READING
Puteri Laila @ Bunian (New)
FantasyZaharin (abang) 27 tahun berkerja sebagai Doktor Pakar Puan, tidak suka kanak kanak. Suka sendirian, suka pada perempaun yang lembab dari segala bidang. Zahri (adik) 27 berkerja sebagai Archaeologist. Suka merantau, misi seterus menkaji sejarah pur...