Boboiboy Version
Hari ini hari kedua boboiboy puasa. Seperti biasa , dia bangun awal pada pukul 3 pagi untuk menolong tok aba membersihkan kedainya kemudian membuat makanan untuk sahur. Ada sesetengah orang sahaja pelanggan datang ke kedai tok aba untuk sahur di situ.
Tok aba : haa boboiboy , ni kau hantar kat makcik sana tu. *tunjuk ke arah meja yang berbentuk bulat*
Boboiboy : baik tok.
Tak lama kemudian , setelah selesai tugas dia , kini dia giliran dia pula untuk bersahur. Pagi ini boboiboy bersahur roti , hot chocolate tok aba dan air masak sahaja.
Selepas bersahur , boboiboy dan tok aba berkemas untuk menutup gerai dan pulang ke rumah untuk mandi dan bersiap untuk solat subuh.Azan berkumandang menandakan telah masuknya waktu subuh. Mereka berdua solat berjemaah dan selepas solat , mereka mengaji sikit. Selepas itu , boboiboy pula akan bersiap untuk ke sekolah.
Sekarang ini , boboiboy sedang menunggu kedatangan gopal dan fang.
F&G : boboiboy ooo boboiboy... *panggil dari luar*
Boboiboy : *bukak pintu* haa kejap ya.. Tok aba , boboiboy pergi sekolah dulu ye.
Tok aba : okey. Hati-hati jalan tu.
Boboiboy : baiklah tok.
Sedang mereka berjalan untuk ke sekolah , mereka terserempak dengan yaya dan ying.
Yaya & ying: hai semua. Selamat pagi !
GoFangBoi: hai yaya , hai ying ! Selamat pagi !
Yaya : haa , jom kita pergi sekolah sama-sama.
Gopal : jomm !!
----
Setelah sampai di sekolah , yaya meminta bantuan ying untuk meletakkan beg sekolahnya di dalam kelas sementara yaya menjaga pintu pagar sekolah.
Yaya : ying , tolong bawakan beg aku ni ke dalam kelas boleh ? Aku nak jaga pintu pagar sekolah ni.
Ying : ohh boleh.
Yaya : okey , terima kasih ying !
Ying : sama-sama
8:00 a.m
Cikgu papa telah masuk masuk ke dalam kelas kemudian yaya bangun untuk memberi ucapan pada cikgu papa.
Yaya : bangun ! Selamat pagi cikgu papa !
YOU ARE READING
[C] Ramadhan Short Story [EA / BBB] 2018
Короткий рассказJom kita saksikan telatah mereka dalam menyambut bulan ramadhan al-mubarak. just keep reading...