|PUASA 17|

487 35 30
                                    

Tengah hari lepas selesaikan misi , ali tiba² pengsan.

"Ali... Alii... Weii rudy ! Ali pengsan ni !" Laung jet.

"Hahh ?!" Rudy terus angkat ali dan bawa masuk ke biliknya dan terus dibaringkan ali ke katilnya itu.

Rudy meletakkan tapak tangan belakangnya ke dahi ali.

"Tskk.. Panasnye !" Rudy mengaduh. Dia terus pergi ke dapur untuk membuat air cuka dan pergi ke almari untuk mengambil kain lampin.

Selepas itu, rudy lekapkan kain itu ke dahi ali.

Berkerut² dahi ali kerana kesejukan di kepalanya.

10 minit kemudian

Ali terjaga dari pengsannya dan terlihat rudy sedang duduk di sisi katilnya itu dengan menundukkan kepala dan berbantalkan tangan.

Dia menyentuh kepalanya perlahan bila dia merasakan seperti ada sesuatu yang lembab.

"Ru..rudy..." Ali menguis² lembut jari rudy.

Rudy terjaga dari tidurnya dan tersenyum melihat ali dah sedar.

"Ali.. Kau jangan puasa eh harini ? Nah. Makan ubat ni. Biar lekas sembuh."

"Sembuh ape ?" Dengan muka polosnya dia tanya. Aduyaii...

"Haihh.. Sembuh dari demam la. Kau pengsan tadi. Dah² , jangan banyak tanya. Makan ubat ni."

"Tak sedap la ubat ni. Taknakk~" ali buat muka comelnya merayu pada rudy sebab taknak makan ubat. Haihh... Ali ni. Kang rudy terkam , dia jugak yang susah 😌

"Kau jangan buat muka macam tu boleh tak ! Makan ni cepat !" Rudy meletakkan sebiji ubat berbentuk pil di tangan ali.

Ali segera memasukkan ke dalam mulut dan cepat² minum air masak.

"Haa.. Macam tu lah. Nasib baik siang lagi ni. Kalau malam... Taktau la ape jadi kat kau."

"Hishh ! Kau ni !" Muka ali memerah menahan malu.

"Hahaha gurau je lahh..." Rudy tergelak saat melihat muka ali yang memerah tu. Haihh.. Rudy.. Rudy.. 😄 sempat lagi kau menyakat ali ye 😂






















The end.

[C] Ramadhan Short Story  [EA / BBB] 2018Where stories live. Discover now