"Wey korang , nak ikut kitorang pergi mall tak ?" -moon
"Buat apa ?" -jet
"Beli baju raya lah. Apa lagi" -moon
"Eh takpe lah. Aku tak larat ni. Nanti mesti korang suruh kami bawakkan barang korang yang banyak tu." Chris cuba berdalih.
"Takde nya. Kali ni kitorang yang pegang semua barang. Korang teman je. Boleh laa... Plisss...." Moon merayu² jugak.
Ejen lelaki yang tengok pon rasa kesian. Last² terpaksa ikut jugak lepas moon buat mata bulatnya.
_____________
'Mall'
Kesemua tangan ejen perempuan sudah penuh dengan barang² nya.
Tiba² mereka ternampak satu lagi butik yang membuatkan mata mereka bersinar tapi ditangan sudah penuh.
'Wey, suruh jelah diorang pegang kejap. Hehehe...' Bisik iman pada moon.
Moon pun berfikir ,
"Wey korang" Panggil moon pada ejen lelaki yang sedang duduk di bangku yang sedang disediakan di tepi situ.
"Apa ?" Jawab rudy acuh tak acuh
"Tolong pegang barang kitorang jap. Kitorang nak pergi kat butik situ. Kejap je. Tak lama. Babaiii..." Moon dan yang lain terus meletakkan barang²nya kat ejen lelaki.
Ejen² lelaki terpinga-pinga sebab tiba² mereka suruh pegang barang² ejen perempuan.
"Dah agak dah. Mesti kena pegang jugak. Hmmm" ali mengeluh.
"Haihh... Sabar jelah dapat kawan macam ni." Rudy dan chris pun mengeluh.
💸💸💸
Setibanya di akademi ,
"Akhirnya.. Sampai pon ! Aduihh sakitnya tangan ambo ni" chris kuatkan sikit suaranya di depan pintu akademi.
Ejen² perempuan tergelak sahaja melihat gelagat ejen2 lelaki yang mengeluh sakit tangan.
The end.
Jangan lupa vote and komen yaa~
YOU ARE READING
[C] Ramadhan Short Story [EA / BBB] 2018
NouvellesJom kita saksikan telatah mereka dalam menyambut bulan ramadhan al-mubarak. just keep reading...