Second trade with Henshin Kaizen. Seorang pelukis komik islamik yang saya temui di instagram. Sering berbincang dengan dia dalam pelbagai topik. Art trade kali ni saya buat selepas dia buat art collab dengan oc baru saya. Nanti saya tunjuk dekat buku 'Teeny Toon' insyaAllah.
Ramai kan oc dia ni. Ini oc twins and their siblings. Asalnya komik-komik dia berkisar tentang sketsa si kembar, Kausar dan Rayyan kemudian terus berkembang hingga terciptalah tiga lagi oc baru yang dia masukkan dalam the siblings. Paling comel si bongsu tu, Danial. Geram je tengok keletah dia. 😂
Henshin chan minta saya lukis salah seorang dari The Siblings ni. Saya rancang nak lukis semua tapi kesuntukan masa jadi saya cuma sempat siapkan seorang je. Jadi trade ni saya pilih si Angah. Jika saya free nanti, insyaAllah saya cuba lukis yang lain.
So ini dia Nurul. Saya lukis dia jadi lebih matang dan sweet. Tudung tu labuh sangat pula tapi Henshin chan kata tak apa sebab memang Nurul pakai tudung labuh. Cuma pattern tudung dia, saya ubah lebih realistik. Sebab saya tak jumpa reference tudung yang sama dalam lukisan Henchin chan. Huhu sorry Henshin chan, memandai je tukar.
🐑🐑🐑
Fakta dibulan Ramadhan yang tak dapat kita nafikan ialah orang perempuan akan menjadi lebih sibuk dari orang lelaki. Terutama sekali IBU. Bangun paling awal untuk siapkan juadah sahur dan jadi alarm bergerak. Terlewat si ibu bangun, bakal huru hara lah seluruh penghuni rumah.
Fikir juadah buka lagi. Belum nak menyediakannya dalam keadaan separuh tenaga terhakis dek puasa. Dan menjadi orang terakhir yang akan tidur selepas memastikan segala urusan keluarga selesai. Nak tidur pun masih fikir lagi, sahur apa esok hari.
Ya Allah, berilah ganjaran berganda buat Ibu dan perempuan-perempuan yang kerja extra ni. Aamiin. 😺
Siapa yang kata sayang sangat kat Ibu masa 'Hari Ibu' ritu? 😂 Buktikan sayang anda dengan meringankan tugas Ibu. Psst.. terai bangun sebelum ibu dan tolong siapkan sahur, on x on?! 😼
🐑🐑🐑
Teeny Artz
160518
YOU ARE READING
Teeny Artz Collection
Non-FictionJust an amateur arts by me. ? Traditional Arts ? Digital Arts ? Artquotes ? Art Story ? Doodle ? ContengConteng ?Tutorial Tak sepandai awak semua. I am still learning #amateur4ever. Hope you like it ?