Cerita kedua yay nyamu!!!
Jap garu kaki lu.
-
Ok saya kembali.
Hari atu. Aku arah majlis anu uh panggilan.
Panggilan tau lah ahh yg be kem apa atu.
Skalinya aku dtg lah sama kaluarga ku apa.
Ku liat hari macam kan ujan. Kan bawa payung, inda jua bisai sulnya. Entah lah ahh
Kali sudah sampai, kluar lahh aku dari krita bahapa lagi kan.
Dengan kain ku yg panjang lagi ku irit irit. Panjang bah nyamu. Lunggar tah lagi.
Makin kurus kali kadiaku ani.. asik!!
Skalinya mengambil campur lah ku. Anu besalam salam apa. Ku liat mama ku ani besalam becium pipi apa. Biasalah kebiasaan. Jangan pikir lain2 nyamu nda kuasa.
Skalinya mncari tmpt duduk ani yg bari malas. Campur pulang yg duduk ani bah.
Nada chance kediaku kan duduk. Apa lagi bjalan lah ku lagi ke dalam.Orang kiri kanan ani menantang aku mcm anu org kpop melintas. Eh wah sabar lah peminat.
Skalinya bah duduk ku ni siring mommy ku. Ndaku tau apakan ku buat nyamu.
Mama ku ani bckp tah jua sama aunty disiring. Aku kana bawa cakap sama angin sja tah.
Kalinya,
Turun tiaaa hujunnn drruruuuuuuu
Kes batah mnunggu, bah barutah ku kan main phone.
Kalinya aku ani kan menggambar anu kain ku dengan kasut ku. Biasalah zaman2 skarang ani mempost gmbr kaki.
Aku pun tjangkit nyamu.
Sudah ku katik, lupa ku silent tlipun ku. Bbunyi katik basar2 nyamu.
Kluar flashlight lagi tu nyamu!!!!
Bah.
Apa lagi semua attention atah kadiaku.
Lagi skali jadi kpop nyamu. Pemes kana liat2.
Mama ku malu tarus nyamu. Di ambilnya telipon ku. Bah bhapa tah ku ni!!
Kalinya dtg tia anu cousin rapat kuu. Si dayang nyamuu.
"Eh dayang!", ku cakap basar2 signal ia duduk siring ku sama mama nya lah.
Kalinya, ia duduk siring ku.
"Eh! Bhapa kau sini!", atu di cakapnya araj aku.
Astaga pikirnya aku dtg majlis ani kan belakun kali nyamu.
Awal2 jadi kpop ani jadi pelakon aihh bebakat sangat kah aku ani.
Kalinya kami ckp2 lah. Pastu baca doa apa.
Lapas atu masuklah masanya part yg dinanti2 kan
Makan!!!!
-tu bi kantinued-