#truestory
Okay firstly cerita ni aku yang kena dan aku yang alami and boleh dikatakan baru² gak lah benda ni jadi.
Ehe let's start reading and tutup lampu :3
Cerita dia gini haa .....
One day , about 1 month ago kot kalau tak silap lah ehee. aku start tidur awal. Idk lah minggu tu aku memang nak biasakan tidur awal then aku masuk bilik pastu baring kat katil menghadap arah dinding.
U know actually aku naik bilik awal bukan sebab nak tidur, lebih tepat dia aku nak main phone yelah nak baca wattpad or manga so dengan membaca aku akan cepat rasa ngantuk... But tak pun au ^ tbh, buku pelajaran je buat ngantuk.
Soooo let's continue our story ~
Haa camni , bila aku tengah baca wattpad//manga. Maaf aku tak ingat duh aku baca mana satu sebab stress exam haritu.
Okay² masa aku baca tu ofc lah aku dh tutup lampu sebb nk cepat rasa ngantuk, and then aku baca , baca dan baca sampailah tetiba ada orang bukak pintu bilik.
Aku tak rasa yang tu orang sebenarnya , why aku cakap camni? Sebab...
Okay ni betul² ~
Citer dia camni au , masa tu aku ingat orang yang bukk pintu bilik tu abang aku, sebab yelah dia selalu naik sebab nak amik barang dia au.
so aku pun tunggu jelah en sampai dia nak bukk lampu but lamaaaaaaa gila do aku tunggu dia tak bukk² and lagi satu dia tak keluar pun dari bilik? Why aku tau? Sebab kalau dia dah keluar mestilah aku dengar bunyi pintu terbukak kan?
Okay first² tu aku memang ingat abang aku, but aku tukar fikiran after dengar orang bukak almari . U know aku tidur ngan mak aku so yeah of course aku ingat tu mak aku but aku terfikir gak time tu, kalau tu mak aku asal lama sangat mak aku nak amik barang and ambik masa yang teramat lama untuk baring sebelah aku?!
Oh my, time tu otak aku dah gelabah, memang first thing aku fikir time tu hantu lah do but benda lagi buat kepala otak aku serabut ialah bunyi orang bukk almari tu dekat dengan pintu bilik sooo kalau aku nak keluar bilik lari turun bawah, aku kena jugak lalu laluan tu.
Then aku decided untuk buat bodoh dan ambil earphone untuk dengar lagu dengan harapan aku akan tertidur secepat mungkin * time ni aku bersyukur gila aku sediakan earphone sebelah bantal aku *
Sooooo camtu lah cerita dia. If aku nak gi pintu confirm sah 100% aku kena lalu kat depan almari then lagi satu sejak dari pintu mula terbukak aku langsung tak beralih dari pandang diding sebab gentle aku cakap time tu 30 saat awal tu aku cam main phone je au . Pastu bila dah sampai 1 min takde tanda² yang mak or abang aku masuk bilik, time tu Allah je lah yang tau apa aku rasa :)
And the funny things, aku cam fobia nak masuk tidur awal sebab benda ni. But tah lah sekarang dah okay sikit kot sebab dah ada keberanian * mengacah jap * huhuhu so yeah tu semua mainan syaitan je sebenarnya but benda tu serious seram.
The end.
So yeah I'm sorry dah lama tak update.
First sebab :-
1) malas
2) takde masa
3) takde idea
4) takde cerita
5) layan kpop
6) layan drama
7) baca mangaSo yeah itulah sebab aku selalu update lambat. Ehe * wink *
So goodnight goodnight goodnight 🌛
&
Sweet dream! ♡
YOU ARE READING
CREEPY PASTA MALAY ( short story )
Terror- Cerita seram | hantu | horror | creepy berdasarkan pengalaman aku dan kawan² aku yang lain. - Baca waktu malam baru dapat feel aura seram dari buku ni. - Aku pun rasa seram masa tulis cerita ni sampai bulu roma aku menegak, tapi sebab bosan aku...