kapitel 1 - stranden

645 8 0
                                    

Att bli sårad igen var något jag bestämt att jag inte tänkte bli igen, inte av en kille iallafall. Min förra sommarromans hade ju bara gått åt helvete och jag blev sårad, sen över hösten och vintern varade ett förhållande som jag även också lyckades bli sårad av tillslut. Denna sommar, kunde ingen förstöra. Den skulle spenderas med Klara och Melinda, absolut inget kunde komma imellan oss. De var mina bästavänner sen lång tid tillbaka och så skulle det alltid vara, vi gjorde allting tillsammans.

- Fanny, kan jag verkligen se ut såhär? frågade Melinda och studerade sig själv framför spegeln. Ikväll skulle vi dra ner till stranden här i sköndal, vi hade inte tänkt bli fulla, det var bara onödigt. Men något glas kan man ju ta iallafall.
- vänd dig mot mig så jag får se då, svarade jag och satte på locket på mascaran. Hon vände sig mot mig och tittade osäkert på mig, hon hade på sig ett par vita väldigt tighta och korta shorts, samt ett pösigt lila linne med stor urringning. Melinda var den som älskade att visa sin kropp och få all uppmärksamhet, medans jag inte alls brydde mig så mycket om det, klart jag ville vara snygg och visa min kropp lite, men de var inget jag kände att jag behövde visa dagligen, jag menar, om en kille vill ha ett seriöst förhållande måste de ju ändå gå efter min personlighet också. Det är självklart, däremot ska jag inte ens tänka på killar nu, för några killar denna sommar blir de inte!
- hallå, Fanny? Kan jag det?! sa hon sen och jag kom ur mitt tänkande.
- ja självklart! du är jätte fin, svarade jag sen. Melindas bruna hår passade väldigt bra till lila kläder, de hade jag och klara kommit fram till.
- tack, du med! sa hon och gick ut ur mitt rum till toaletten där klara stod och fixade sig. Dom började prata om något puder som Klara hade lånat av sin mamma, ganska ointressant men jag lyssnade ändå. Efter ett tag var jag klar så jag passade på att kolla instagram, inget speciellt hade hänt så jag låste mobilen och ställde mig framför spegeln där Melinda stod för ett tag sen, mitt blonda långa hår lät jag vara utsläppt, jag hade på mig ett par svarta korta shorts och en mörkblå kofta som satt väldigt bra på min kropp, det var min absoluta favoritkofta. Jag hade inget under koftan förutom bh, jag hade ändå inte tänkt ta av den. Jag tog några sprut av en parfym och gick ut och ställde mig vid toan.
- är ni klara? frågade jag och tittade på klara, hon hade sminkat sig överdrivet mycket, jag tror aldrig jag har sett henne sådär sminkad. Hon hade på sig en ganska kort ljusrosa klänning, ganska söt faktiskt.
- nuu är vi det! sa klara och drog ut plattången ur kontakten.
- perfect, sa jag på engelska och vi gick till hallen. Alla tre tog på sina skor, jag tog bara mina vita converse, klara tog sina ballerinaskor och Melinda tog också sina converse. Sen var vi ute ur huset och vi började gå mot stranden, jag bodde väldigt nära så vi slapp ta bussen. En bit bort hördes den dunkande musiken och skratt, även några plask från de höga hopptornet. Vi gick genom skogen och kom tillslut fram till stranden där vi möttes av massvis med människor, att de skulle vara såhär många hade jag ingen aning om.
Vi hade tagit med oss egna cider, men blev även bjudna på sprit av några, jag kan ju inte påstå att det var gott för det var de absolut inte. De vi hade blivit bjudna på var iallafall ett gäng på 5 killar, jag tror de hette Albin, Oscar, Fredde, Anton och Jesper eller något sånt, dom var sjukt trevliga och var några av de få som inte var jätte fulla. Snygga var de också, och den jag fastnade mest för var Oscar. Han var tydligen med i dedär bandet, the fooo, eller vad han nu sa? Han pratade om de för nått tag sen iallafall. Just nu funderade alla på om vi skulle bada. Vilket jag absolut inte tänkte göra, jag hade mens och att bada med mens var ingen höjdare, även om jag använde tampong.
- men kom igeeen Fanny! tjatade Klara och jag skakade på huvet ännu en gång.
- men ååh då badar vi utan dig, sa hon surt.
- visst gör det, jag väntar här. svarade jag. Det var ju ingen big deal att dom skulle bada?
- jag kan vänta med dig, sa oscar.
- du behöver verkligen inte, du vill väl bada? sa jag och kunde inte låta bli att le lite. Oscar skakade på huvet, han var full vilket märktes tydligt.
- jag vill inte bada, jag vill stanna här med dig, sa han och satte sig bredvid mig nere på en sten. Jag tittade på honom och flinade lite, och tittade sen på alla andra som höll på att klä av sig för att bada i sina underkläder. Gänget gick iväg och jag och oscar blev ensamna, jag vet inte vad som hände mellan oss men båda var helt tysta.
- kom, sa Oscar och reste sig upp. Jag tittade frågande på honom men reste mig sen upp och tog tag i Oscars hand, och följde honom sen dit han var påväg. Vi hamnade vid något slags hus gjort av tegelstenar, jag har ingen aning om vad de var för hus men jag brukade stöta på såna, de stod ofta lite öde och var ganska små, man kunde liksom lätt komma upp på taket vilket jag och Melinda alltid gjorde när vi var mindre och man alltid behövde leka cool. Oscar ställde sig framför mig och gick ett steg närmre.
- Asså du, jag måste verkligen kyssa dig just nu.. sa han och tittade på mina läppar.
- oscar du e full, sa jag och han tittade mig i ögonen. Hans ganska långa hår hade fluffat till sig ännu mer och några hårstrån hängde ner i hans ansikte, han var sjukt snygg på nära håll. Egentligen ville jag kyssa han, men min plan var: inga killar.
- nej de e jag inte!! Du e full sötis, sa han bekymrat och la sina armar runt min midja.
- en kyss? fortsatte han och jag bet mig löst i läppen. Sen la jag mina armar vid hans nacke, pressade hans kropp mot min och kysste honom. Båda var ändå fulla, även om han var mer full så skulle nog ingen av oss minnas dethär sen när vi vaknar upp och vi hade ju inga känslor för varandra på det sättet, så vad gjorde det? En kyss liksom.

our loveWhere stories live. Discover now