Idag skulle jag och Klara åka in till stan och shoppa och så, vi brukade göra det tillsammans väldigt ofta. Just nu satt vi på bussen påväg in.
- min lillasyster har berättat för alla att "hennes storasyster känner tjejen som hånglade med oscar". Jag skrattade till. Hade hon berättat det? De var ju inte ens coolt, men jag antar att de är det i 10åringarnas liv.
- jag var hos oscar igårkväll, sa jag snabbt och klara hostade till.
- du var hos, OSCAR? Sa du det? Oscar! Vad gjorde du hos han! Du fattar väl att du inte kan stalka han sådär! skrek hon åt mig. Några personer gav oss en irriterande blick.
- de var han som bad mig komma? Hur fan skulle jag annars kunna veta vart han bor, förklarade jag och klara pusta ut.
- bra, för du får inte vara jobbig. Men vad gjorde ni då? Eller jag menar, kysstes ni och sånt? frågade hon.
- nej, vi kollade på film typ och sen när jag skulle gå så kramades vi. sa jag.
- åååååh!!! men fortfarande, Fanny, du måste lyda de du lova. Inget förhållande med någon kille! sa hon åt mig.
- nej inget förhållande men jag kan ju fortfarande vara kompis med honom. sa jag och klara nickade.
Vi gick av bussen och åkte ner för rulltrappan ner till tunnelbanan, där nere stod värsta klungan och hängde, en jävla massa tjejer rättare sagt. De var något jag inte kunde se där i mitten som dom allihopa var ivriga över.
- oscar där e din brud! ropade en av tjejerna och min blick fördes till den stora gruppen igen.
- nejnejnej, var de oscar? viskade jag till klara och klara tog tag i min arm.
- kom vi går, sa hon och drog med mig in på andra perrongen.
Jag kollade bakåt, och där stod Oscar. Han tittade på mig, log snett och tog sen ännu en bild med en foooer.
- VARFÖR TRÄFFAR JAG ALLTID HAN HÄR INNE! skrek jag argt när vi äntligen kommit på en tunnelbana.
- you two are meant for eachother, synd om dig som inte får ens gilla han däremot. sa klara.
- alltså de låter ju som att du gillar han! sa jag argt igen. Klara tittade på mig med höjda ögonbryn.
- Jag? Klara Farnström? Ska jag gilla han?! Du vet ju att jag faller för killar som ser ut som Omar typ!
- men jag sa att de låter som de bara, muttrade jag och kollade ut i de mörka tunneln som man alltid åkte i när man åkte tunnelbana.
Resten av dagen var riktigt tråkig, både jag och Klara var på dåligt humör och de började regna. När man är ute och shoppar, då ska de inte regna! Eller jo om man är i ett köpcentrum spelar de ju ingen roll men här på drottninggatan så spelar de en jävligt stor roll.///Väldigt kort kapitel men nästa blir längre :)
YOU ARE READING
our love
RomanceNär man bestämt sig för att man aldrig mer ska göra ett val så man kan bli sårad igen, men man gör det valet ändå, hur fan ska de gå? Novell om Fanny och Oscar ///ber om ursäkt för slarvet i de 5 första kapitlerna