kapitel 2 - bakfull?

190 7 0
                                    

Att vakna upp bredvid Klara var bland de värsta man kunde göra, speciellt när hon var bakis och sur på allt. Hon låg just nu och surade över att "jag" tydligen hade tragit av hennes täcke från henne, jag hade ju inte ens rört det?

- men snälla klara vafan! sa Melinda surt och kasta sin kudde på klara. Klara gav ifrån sig ett surt ljud och borrade ner sitt ansikte i sin kudde. Jag suckade högt och satte mig upp i sängen, Melinda låg nere på golvet på en madrass eftersom att vi inte fick plats allihopa i min säng.

- jag behöver alvedon, gnällde jag och gnugga mig hårt i ögonen.

- skaffa de då! sa klara surt och jag sucka ännu en gång. Melinda fnissa.

- haha juste, hur gick de med dehär att du inte skulle ha något med killar och göra i sommar då? sa Melinda och fnissa mellan orden.

- vadå jag? frågade jag och tittade förvånat på Melinda.

- eh ja vem annars? sa hon och skratta.

- klara? påstod jag.

- nej för de e bara du som har en regel att inte skaffa några killar i sommar, suckade hon fram och drog fram sin mobil.

- men vadå? Vad gjorde jag inatt? frågade jag. Ärligt talat så mindes jag inte.

- denhär bilden ligger ute över hela internet, sa hon och visa en bild på mig och en kille när vi, typ.. Åt upp varandra?

- varför ligger den ute överallt?! skrek jag nästan och Melinda brast ut i skratt.

- de var ju en kändis du strula med! förklara hon. Va? Vadå en kändis?

- en kändis? vadå för kändis? utbrast jag.

- OSCAR, ENESTAD! I THE FOOO! skrek klara som vid dehär laget var riktigt förbannad på oss som skrek åt varandra och förstörde hennes huvudvärk ännu mer.

- va? sa jag och börja asgarva.

- du vet väl typ inte ens vilka the fooo är? sa Melinda och fortsatte att skratta.

- alltså nej typ inte, vet bara att dom var förband till justin när vi var på hans konsert, men ni vet ju inte något heller om dom. förklarade jag och klara satte sig upp i sängen.

- eh jo jag vet massor, min syster är helt besatt av dom, sa klara som lät lite gladare nu.

- vad heter dom på instagram då? sa jag och låste upp min mobil.

- the fooo typ? sa klara och jag sökte på the fooo, då kom de upp thefooomusic och sen massvis av fanaccount. Jag klickade in på deras instagram och tittade på bilderna, shit oscar var ju sjukt snygg, fast de är klart man inte skulle stöta på honom igen, och jag skulle ju faktiskt inte hålla på med killar. Igår var bara en sak som hände när jag var full, jag minns ju liksom inte ens att jag träffat honom.

- var jag jätte full igår? frågade jag och Melinda nickade.

- jääääääätteeeeeee, sa klara.

- men va? Vår plan var att inte bli det ju! sa jag och skratta.

- du följde inga av dina planer igår, sa Melinda och alla tre brast ut i skratt.

Vi hade bestämt oss för att vi skulle äta på donken, snacka om bästa bakismaten. Vi satt där inne med våran mat, när tre tjejer i vår ålder kom mot oss.

- hej, sa klara och alla tre tittade frågande på dom.

- dehär är väl du? sa en av tjejerna och höll upp bilden på mig och oscar. Min hamburgare jag hade i munnen var svår att hålla kvar, så mycket börja jag skratta.

- ja de är hon, sa klara, eftersom att jag inte kunde svara med tanke på min mat i munnen och mitt skrattande.

- oscar står där ute så du vet, sa den andra tjejen och alla våra tres blickar kollade ut och hamnade på fyra killar som stod vid typ 6 tjejer.

- oj shit! utbrast jag. Precis då tittade oscar in, och såg mig. Hans ögon spärrades upp och han sa något till de andra, sen börja han gå mot oss. Dom tre tjejerna gick iväg en bit, men ändå så dom kunde höra vad vi snacka om och så.

- vafan han kan ju inte komma! viskade jag och Melinda kunde påriktigt inte sluta skratta, hon grät av skratt.

- eh hej, började oscar när han ställt sig vid vårt bord.

- hejhej, sa jag alldeles för stelt och flinade. Oscar skratta till och kliade sig nervöst i nacken.

- alltså, jag tror vi två har saker att prata om.. fortsatte han sen. Jag nickade.

- kan jag få ditt nummer eller så, så ringer jag dig sen? sa han och räckte fram sin mobil. Hela jag rös till, frågade han nyss om mitt nummer?

- eh visst, sa jag och slog in numret. Dom där tre tjejerna glodde på mig, typ som detta var någon slags bio. Melinda och klara tittade också, alldeles för mycket.

- tack, Fanny, sa han och tittade menande på att jag skrivit in Fanny på hans mobil, och mötte sen min blick och gav mig ett leende. Sen vände han sig om och gick ut med dom tre tjejerna bakom honom.

- shit pommes!!! skrek jag och glodde ner på min bricka med mat.

- dedär var.. oväntat? sa Melinda och klara skrattade.

- de var riktigt oväntat! sa jag.

- jag trodde liksom inte ens att jag skulle se honom igen, men nu bad han liksom om mitt nummer och, han ska ringa mig?! sa jag snabbt och glömde att andas mellan orden.

- Fanny, don't fall in love with him, you know what you promised your self to do. sa klara och jag nickade.

- jaja jag vet, sa jag.

our loveWhere stories live. Discover now