Att jag la upp den där bilden på mig och Oscar hade lett till kaos. När jag säger kaos menar jag verkligen det också, alla foooers bombade med hat mot mig. Eller inte alla, vissa var snälla och försökte lugna ner allt och säga att jag inte gjort något fel vilket jag gillade, några normala människor existerade ju ändå liksom.
Idag skulle jag möta upp Oscar när dom kom med tåget och även få träffa Felix och Ogge. Omar hade stannat i Göteborg eftersom att han bor där. Jag granskade mig ännu en gång i spegeln - mitt hår var utsläppt och plattat, jag hade sminkat mig ganska lätt med endast puder, mascara, bronzer och ögonbrynspenna och så hade jag på mig ett par vita shorts samt ett rosa tight linne. Jag var ganska nöjd med hur jag såg ut idag.
- Jag åker nu, sa jag till mamma som låg och läste i soffan. Pappa och Adam hade åkt till nån bilshow eller något sånt, inget intressant för mig.
- Okej hjärtat, ha så kul! sa hon glatt och log mot mig.
- Mm, mumlade jag och gick sen ut i hallen för att ta på mina skor och en jeansjacka innan jag begav mig in mot stan. Direkt när jag kom till tunnelbanan kände jag mig riktigt osäker, många tjejer tittade på mig och jag antar att de är foooers. Jag hamnade på samma vagn som ett helt gäng tjejer satt och pratade om när just Oscar hade gjort snälla saker mot dom, antagligen för att jag satt där och dom ville väl försöka göra allt för att jag skulle tro att dom också kände honom på de sättet som jag gjorde. Jag himlade med ögonen och tittade ner på min mobil där ett sms från Oscar hade kommit fram.
"Du är väl där nu hoppas jag" stod det.
"Jag är påväg och är snart framme :)" svarade jag och låste sen mobilen och gick av tunnelbanan för nu var den vid T-centralen. Med snabba steg började jag bege mig mot Centralstationen. Man märkte lätt vilket tåg killarna skulle komma med och ju närmre jag kom folkmassan ju mer nervös blev jag. Tillslut var även jag där vid tåget och stod bland alla fans.
- Är inte du Oscars tjej? sa nån tjej bakom mig. Jag vände mig hastigt om och tittade på alla blickar som var riktade mot mig.
- Vi är inte tillsammans, svarade jag och vände mig sen om igen för att titta på tåget som rullade in. Efter ett tag kom killarna ut och Oscar tittade runt bland alla tills hans blick fastnade på mig då han började le.
- Okej, inga kommer till oss nu för ingen av oss har tid att hälsa, sa Daff och tittade menade på alla som stod här. Massa kameror klickade. Oscar gick fram mot alla och gav mig sen en menade blick att jag skulle komma fram så jag trängde mig ur alla människor och gick snabbt mot honom där jag den hamnade i en mysig kram.
- Inga skulle hälsa sa jag ju! sa Daff argt och tittade på mig. Direkt så räddade Oscar mig och sa att jag var ingen foooer utan hans vän och jag skulle med han och de andra till Oscars hus. Vi lämnade stan och började åka mot Sköndal igen och nu satt jag i en bil tillsammans med Felix, Oscar, Ogge, Daff och Kat som hon kallades. Felix var nog den mest pratglada och när jag sa att han var det så började alla asgarva och sa att då skulle jag se på Omar, han var tydligen alltid i högsta speed. När vi äntligen var framme vid Oscars hus hoppade alla utan de vuxna ut ur bilen och så gick vi in till Oscar. Att vi valde just Oscars hus var ju för att det var FF så vi kunde göra iprincip vad vi ville.
- Kan vi inte beställa pizza? frågade Felix och kastade sig ner i soffan. Ogge nickade.
- De var ju de som var tanken, sa Oscar och både han och Ogge satte sig ner i soffan också. Jag satte mig ner bredvid Oscar och både Felix och Ogge iakttog oss.
- Så, ni två är tillsammans eller? frågade Ogge.
- Nej de är vi inte, svarade jag snabbt och Oscar kollade på mig med ett litet leende.
- Nähe, men snart så e ni ju antagligen det! sa Felix och startade tvn. Jag flinade och tittade upp på Oscar som satt där och log som ett fån ut mot ingenstans.
// okejolejokejokej jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denhär uppdateringen!!! Alltså, raderade appen efter sommarlovet och massa andra appar för jag behövde fokusera på skolan en massa men nu har jag vant mig vid att prioritera dehär med mobil och skolarbete och kan äntligen fortsätta, haha. Men dehär kapitlet sög ju iallafall. Hade de redan inskrivet men inte publicerat, ska börja på ett nytt redan nu, vi hörs!
YOU ARE READING
our love
RomanceNär man bestämt sig för att man aldrig mer ska göra ett val så man kan bli sårad igen, men man gör det valet ändå, hur fan ska de gå? Novell om Fanny och Oscar ///ber om ursäkt för slarvet i de 5 första kapitlerna