1. Bölüm

24 6 0
                                    


Anneme baktım ve sinirle" ben okula gitmeyeceğim zaten taa nerde ya izmir dururken sen ne diye ankara'yı tercih ettin ki!" annem bana baktı ve sinirle" bana bak Aslı valla oraya gitmezsen sana hakkımı helal etmem. Hem kötü mü oldu o kadar çalıştın. Kızım oraya da alışırsın zaten şunun şurasında iki yıl kalcan sonra üniverste" hiç ifademi bozmadan" yurt nerden çıktı bi de yarın gidecekmişim gitmem ben" deyip ayağa kalktım. Yavaşca odama ilerledim arkamdan Aslı diyen annemi umursamadan yürüdüm, kapıyı açtığım gibi kendimi yatağa attım.Ama kadın bi fırsat vermiyor ki hemen girdi odaya" Aslı dedim sana" sinirle" kapıyı çal anne, hem yaz kursun yok mu senin gitti çocuklara bişey öğret sen" beni ikna edermişçesine" Aslı ne yaz kursu okul diyom sana Ankara diyom beni sinirlendirme. Bura yok kızım hem orada bak benim arkadaşım var okuldan. Aynı okulda öğretmendik iyi olur Aslı ben valla seni burda zaptedemiyom okulun saatinden geç gelmeler okula gidiyon mu onu bile bilmiyorum hem o kadar çalıştın" dedi. Bıkkın bir şekilde " ne çalışması! Ben çalışmadım ki tuttuğun öğretmen maaşı ile özel hocalar, özel dersler... Ben istemedim anne keşke babam olsaydı ya! dedim. Annem beni ikna edermişçesine " o zaman baban için" dedi. Odadan çıktı.

Ya ben on yedi yaşındayım ya! Annemi çok severim yani kim sevmez ki annesini. Dolaptan bavulu cıkarıp kıyafetlerimi koydum. Kesin bu yurtta yerimide ayarlamıştır. Söylene söylene hazırladım bavulu. Yatağa uzandım.

* * *

Kaltığımda saat akşam altıydı. Saçımı toplayıp odadan çıktım." anneeeeee anneee nerdesin beni niye uyandırmadın? diye sordum. "Kızım kıyamadım dolapta yemek var ısıt ye "dedi. Ayağımı sürüye sürüye mutfağa gittim. Dolabı açtım. Gözüm yemeğe değil de çikolataya ilişti. Elime aldığım gibi yemeye başladım. Karnım doyunca yerine koydum.

"Biletini aldım " dedi bir çırpıda annem. İyide ne ara bu kadın ışınlanıyor mu ne" ne ara aldın" beni aldırmadan" aldım işte "dedi. Artık annem resmen dizi hastası olmuş hayır bi de çocuklara örnek olacak açmış yabancı dizi izliyor ya. Türk dizisi izle ne anlıyorsun yabancı diziden demi ya bune ya içimi baydı "Ben odama gidiyorum" dedim sakince.

Kulaklığı taktım hemen müziği açıp dinlemeye başladım. Yaklaşık bir saattir dinliyordum ta ki mesaj gelene kadar

Gönderen:Barış

Çok özledim seni buluşalım mı?

Bu ne ya sevgilim değil ne değil salağa bak ya. Zaten bi şundan kurtulacagıma seviniyorum herhalde. Ya gitmeden ağzını gözünü kırsam mı ki! He he bok kırarım zaten. Ama annem geçen yıl koruma amaçlı beni dövüş sporlarına yollamıştı. Kırarım da kendime güvenim yok işte sorunda o.

* * *

"Aslııı kalk otobüse yetişeceksin hadiiiii" diyen anneme yorganı indirip baktım. Telaşla" bavulun hazır demi" uykulu uykulu "hııııı" dedim. Yataktan kalkıp banyoya yöneldim. Annem arkamdan bağırıyordu" sana da günaydın " ordan seslendim " günaydın anne ben duş alacağım" dedim.

Kahvaltıya oturdum. Annem telaşlı ve birazda aceleci sesiyle " Aslııı dikkatli ol tamam mı bişey oldu mu hemen hocana söyle"diye bana nasihat vermeye başladı. O nasihat verirken ben kahvaltımı bitirmiştim. Ayağa kalkınca annem de benle beraber ayağa kalktı." kendine dikkat et!""tamam anne bak geç kalacağım " o hüzün ve mutluluk karışık gözleriyle bana bakıp" sana börek de koydum. Bi miktar para var kendine dikkat et "dedi. Birlikte kapıya kadar yürüdük kapının önünde vedalaşıp taksiye bindim.

Artık gelmiştik otobüse binip yerime oturdum. Koltuklar hep iki kişilikti. İçeri giren bi kadına takıldı gözüm kucağındaki bebeğini susturmaya çalışıyordu. Arkasindan siyah tişörtlü biri girdi şoför ile birlikte buraya ilerlediler. Yanıma oturdu. Bu neydi şimdi burada mı oturacaktı bu? Zaten hep böyle şeyler beni bulur. Utangaç bir tavırla "şey burada mı oturacaksınız" dedim.



MÜCADELE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin