3. Bölüm

14 7 0
                                    


Yurda varmıştık. Sevim teyze yurt işlemlerini halletmişti birkaç işlem gerekiyordu onları da hallettikten sonra odaya gittik. Annem koyduğu pike takımlarını serdik. Odalar çok kalabalık değildi galiba sadece iki tane ranza vardı toplam dört kişilikti sağ taraftaki ranzanın altına yerleştim. Diğer yataklar doluydu bu nedenle buraya yerleştim Sevim teyze ranzaların karşısındaki dolaptan birini açıp "kıyafetlerinide buraya yerleştirebilirsin " deyip kapıya yaklaştığında ekledi " Aslıcığım ben çıkıyorum birşeye ihtiyacın olursa görevlilerden isteyebilirsin hoşçakal " deyip odadan çıktı.

* * *

Odaya yerleşmiştim. Telefonumu elim alıp annemi aradım.

Aslı: Anne ne yapıyorsun?Ben geldim yurttayım.

Ayşe hanım: Iyi gittin değil mi Aslı, Sevim mi getirdi seni

Aslı: Evet Sevimciğimle geldim dedim. Onu kızdırmak istermisçesine

Ayşe hanım: Aslı o senin büyüğün oyle deme beni sinir ediyorsun dedi bir hışımla sırıtıp cevap verdim.

Aslı: Sevim teyzeciğim getirdi beni yurda sevgili anneciğim

Ayşe hanım: Tanıştın mı birileriyle

Aslı: İzin verirsen tanışacağım anne hep çok konuşuyorsun

Ayşe hanım: Iyi bakalım sen tanış anlaş

Aslı: Hoşçakal

Ayşe hanım: Görüşürüz dedi ve kapattı.

O kapatır kapatmaz içeri bir kız girdi. Omzuna düşen siyah duz saçlarını hafif arkasına attı. Beni görünce gülümseyip yanıma yaklaştı "adin ne " dedi. Bende ona aynı gülümseme ile karşılık verip " Aslı " dedim "ya seninki" diye de ekledim. Yatağıma oturdu ifadesini bozmadan "Selin" dedi.

* * *

Yarım saattir Selin bana ailesini anlatıyordu, babası ve annesi boşanmış falan filan şeyler işte " Aslı beni dinlemiyor musun?" dedi. Dikkatimi ona verdim" dinliyorum da biraz da yarın anlat olmaz mı " " Aslı sen nerden geliyorsun" dedi. Özlemişcesine " İzmir" dedim. Selin şaşırdı ve" ne yani güzelim izmir dururken sen niye geldin Ankara ' ya "" annem istedi son sınıfı burada okumamı " Selin daha bi şaşırmış bir ifadeyle " neden istedi okulla ilgili sorunların mi vardı baban ne dedi bu duruma gitmeni mi istedi"" ya okulla ilgili sorunlarım vardı işte " meraklı bir şekilde tekrar soru yöneltti Selin" ne sorunu Aslı bak ben sana herşeyi anlattım Aslı sende anlat hadi " diye ısrar etti " Selin ben hic ders çalışmadım yani lise birden sonra. Okuldan çıkar ve bi tür kişilerle bara giderdim annem de bu durumdan endişeleniyordu. Yani yanlış anlama ama şey bu bi tür arkadaşlar kız yani öyle annem bu durumadan korktuğu için devam edersem okulu değiştireceğini söyledi. Bende aldırmadım devam ettim şimdide burdayım işte.

Selin bir soru daha soruyordu ki kapı açıldı. İçeri iki kız girdi gülüşerek beni görünce ifadelerinin durumunu şaşırma ve kızgınlık aldı. Öndeki kız bana bakarak " artık hiçbir yerde rahat yok" dedi. Arkasındaki kız ona onaylanıp " mübarek yurt ahıra döndü " dedi diger ranzaya doğru yürüdüler. Selin kulağıma yaklaşıp " şu sarı olanın ismi İnci, esmer olanın adı Filiz " dedi. Yani önde yürüyen kızın adı Inci, arkadaki Filiz oluyordu. Biraz şimarıklar belli. İnci kendi dolabına yaklaştı kapağını açtı ve askılıkları karıştırdı. Bir elbise çıkarıp Filiz denen şahısa gösterdi" bu elbiseyi aldım onunla yemeğe giderken giyeceğim" Filiz elbiseye baktı ve dokundu " ne kadara aldın?" İnci " 750 TL ye" yoğğ adam hadi ya ciddi misin lan 750 ne demek o elindeki 100 lira bile etmez. Filiz vay be diyerek baktı. Bana döndü İnci küçümser ifadelerle baktı bi iki adım atıp yaklaştı " hoşgeldin" acaba bu kız iyide bana mı kötü geliyor insani bir şekilde hoşgeldin dedi "hoşbulduk" dedim, elimi uzattım. Bir elime bir de bana baktı " çok kaynaşmayalım, odanın kurallarını sana özet geçeyim canım. Bana uyarsın genelde çünkü oda başkanı benim ona göre yani uymaz isen dersini veririz. Bi de şu giyinişine dikkat et odanın adı çıkar falan" ben bunu nasıl insan zannettim yaa g*tü k*lkık bişey belli "sana nasıl yapacağımı soracak değilim. Allah aşkına git bak yol yorgunum şimdi kavga edemem yarın bir gün gel hadi İnciciğim" dedim İnciciğim bastırarak, bir adım daha geldi "tamam tamam canım senle çok uğraşacağız belli bak ne diyeceğim" dedi elindeki elbiseye bakarak" şimdi sen fakirsin belli ama bu kadar belli etme al bu elbise seni olsun üstün başın azcık düzelir" diyerek ekledi ve elbiseyi bana uzattı, elbiseye baktım sonra da ona "almıyor musun bende daha çok var bundan" dedi elbiseyi yatağıma atıp dolabına ilerledi, çıkardığı diğer bunun gibi sürtük işi elbiseleri gösterdi. Yatağımın üstündeki elbiseyi alıp ona ilerledik elbiseyi yüzüne fırlatıp "tam sana göre sürtük işi" dedim ve odadan hızla ayrıldım kapıyı çarptım koridora çıktım.

* * *

Neredeyse bir saattir aynı yerde dolanıyorum koridorda. Odaya girmedim bi Selin geldi yanıma annem aradı. En son etüt odası doluydu, tekrar gittim; kimseyi istemiyordum yanımda. Boştu. Oturdum sandalyeye. Annem aradı

Ayşe hanım " napıyorsun Aslı aramadın"

"neden arayım ki"

Ayşe hanım" beni mi suçluyorsun şimdi"

"hayır yalnızca cezamı çekiyorum"

Ayşe " barlarda az takılsaydın o zaman şimdi burda olurdun"

" belki bir babam olsa daha iyi olurdu senin veremediğin eğitimi bana o verirdi"

Ayşe hanım" sen nankörsün Aslı, ben senden ne istediysem hep tersini yaptın"

"keşke babam olsaydı da sen olmasaydın ANNEE" dedim telefonu kapattım.

* * *

Yazardan

Telefonu kapattı. Gözleri doldu, ağladı, babasını düşündü, annesini düşündü Aslı

Ne demişti hiç kıramadığı annesine bir sinirle ne demişti öyle. Aramak ondan özür dilemek istedi sonra vazgeçti gurur yapıp. Kafasını masaya yasladı gözyaşlarını sildi ilk günden kızlarda üstüne gelmişti. Kimseyi tanımıyordu. burada, akşam yemeğinde inmedi.

Odasına gitti koridor zaten boştu herkes yemeğe inmişti. Eşyalarını yerleştirdi yatağına uzandı. Telefonla oyalandım biraz, sonra müzik dinledi.

Yarın ne yapacaktı okulda kim bilir kimseyi tanımıyordu güzel bir güne uyanmak isteyerek uykuya daldı.

MÜCADELE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin