Arin Pov
"arin" panggil seseorang. Aku still menaip assignment aku. Please lah jangan kacau. Ni assignment terakhir aku sebelum aku jadi seorang doktor. Okey aku tak nak cerita pasal doktor and everthing stuff or whatever.
Aku still menaip. Bukan apa. Aku kena tumpukan betul betul. Tak de terlalu banyak kesalahan. Takut nanti aku gagal dan perlu membuat ujian ni semula. Dah berapa tahun aku tunggu saat ini. Aku pun semakin meningkat usia.
"arin"panggil dia lagi dan duduk disebelah aku sambil memegang 2 mug. Seok Jin
"apa?"kata ku. mata aku tetap di laptop manakala jari ku menaip huruf huruf di screen.
"minum lah" kata seok Jin dan menghulurkan mug itu pada ku. Aku mengangguk dan mengambil huluran dia dan minumnya. Okey. Sekarang serius aku nak siapkan assignment.
"gomawo (thanks)"kata ku
"nae (ya) " kata seok Jin dan melihat apa yang taip di screen laptop
"salah ni. Ia sepatutnya ejaan dia macam ni"kata seok Jin. Dia menarik laptop aku dan menaip perkataan yang betul.
"dah siap. Bagi aku. Aku nak tengok"kata seok Jin selepas memberi laptop aku. Aku mengangguk dan menyambung taip.
"Arin."panggil seokJin.
"ya"sahut ku.
" kau tak tidur ke malam ni"tanya seokjin. Aku berfikir sejenak dan melihat laptop aku.
"aku tak tidur rasanya. Serius aku kena siapkan cepat. Sebab aku tak nak nanti masa aku kelam kabut. So yup"kata ku.
"jadi. Aku nak tidur bilik kau. Boleh kan"kata seok Jin. Aku pandang dia. Tiap kali dia hari cuti pasti dia akan minta tidur di bilik aku. Katanya dia suka bilik tidur aku. Tak muhasabah itu jawapan.
"tidur lah"kata ku.
"baik" kata seokJin dan keluar dari bilik aku. Aku menyambung menaip. Beberapa minit kemudian terdengar bunyi pintu. Aku berhenti dan memandang seok jin. Kelihatan Seok Jin memakai baju tidur lengkap. Cute. Dia membawa teddy bear yang dia menang masa kat arcade. Dia terus menuju ke katil aku dan meletakkan teddy bearnya. Aigooo this boy.
Selepas itu dia masuk ke bilik air. Barang dia ada je di bilik aku ni. Dia memakai ribbon untuk membasuh muka. Aku dapat rasakan dia akan membebel so aku sambung menghadap laptop. Please lah. Aku tak suka bila dia start membebel apabila aku tak boleh memasak sesuatu. Sama je perangai dengan Jimin. Semasa mereka bertemu. Jimin agak terkejut. Terus dipeluk Seok Jin.
"yah Jung Arin! "
Okey dah start.
"kenapa tak bersihkan kat tepi ni"
"kita punya cleanser tinggal sikit. Pergi lah beli. "
"wehh. Kenapa sabun mandi tinggal sikit"
"tak wangi lah shampoo rambut ni. Beli yang biasa bau peach tu. Baru wangi rambut kau"
"wow. Tak sangka kau ada baju dalam yang seksi"
YOU ARE READING
Lie +ParkJimin Season 5
FanficJimin: aku tak sakit. Anees: Jimin. Saya minta Maaf Jimin: kau tipu aku. aku benci kau. Anees: Jimin. Tak ni Bukan salah Saya