Di ruang tamu
~NO ONE POV~
Jimin: Apa kita semua nak buat hari ni??
Jungkook: Main game??
Y/n: Eomma..
Mrs.Park: Ye?
Y/n: Saya ada mimpi sesuatu yang pelik..
Mrs.Park: Pasal apa??
Y/n: Seseorang yang bernama Blue. Dia bagitau saya yang saya ni ada darah kerabat diraja...
Mrs.Park: Jangan dengar cakap dia! Dia penipu!
Y/n: Kenapa?? Eomma ada sorokkan sesuatu dari saya ke??
Mrs.Park: Tak cuma jangan dengar cakap dengan dia lagi..
Y/n: Saya rasa eomma sorokkan sesuatu dari saya..
Mrs.Park: Tak eomma tak sorokkan apa-apa dari kamu!! Cuba dengar apa yang eomma suruh!!!
Y/n: Kenapa pula??!! Adakah eomma sorokkan sesuatu tentang asal usul saya??!!
Jihoon: Eomma.. Noona.. Janganlah gaduh..
Y/n: Kamu diam!! Noona nak cakap dengan eomma! *mata bertukar warna merah*
Mr.Park: Y/n!! Kawal diri kamu!!
Y/n: Saya kata diam!!! Saya hanya nak bercakap dengan eomma!!
Mrs.Park: Walau apa pun yang kamu buat, eomma tak akan beritahu!! Eomma nak kamu tenangkan diri kamu sebelum kuasa werewolf kamu kawal kamu!!!
Y/n: SAYA TANYA KENAPA EOMMA TAK NAK SAYA CAKAP DENGAN BLUE??!! SEBAB EOMMA TAKUT SAYA TAHU SIAPA DIRI SAYA KE??!! KE SEBAB SAYA NI BUKAN ANAK EOMMA??!!
Mrs.Park: PARK Y/N!!!!!
Jin: CUKUP!!! Jangan gaduh lagi!!
Suga: Y/n! Tenangkan diri!!
Y/n: *lari keluar dari rumah*
~MRS.PARK POV~
Aku hanya melihat y/n berlari keluar dari rumah.. Macam mana ni.. Budak tu dah muncul balik.. Aku tak nak y/n tau hal sebenar..
Woojin: Eomma ok tak?
Mrs.Park: Nae..
Jungkook: Wow.. Tak pernah y/n marah sampai macam tu sekali..
Mr.Park: Yeobo.. Kenapa awak tak bagi y/n dengar kata seseorang yang bernama Blue tu??
Jihoon: Eomma ada sorokkan sesuatu ke??
Woojin: Boleh eomma beritahu kami??
Macam mana ni.. Semua dah bertanya.. Nampaknya aku kena beritahu hal yang sebenarlah ni.. Hmm..
Mrs.Park: Sebenarnya.. Apa yang Blue kata mengenai y/n berdarah kerabat diraja adalah betul...
Taehyung: Dia berdarah kerabat diraja??
Rapmonster: Bukan ke sesiapa yang berdarah kerabat diraja ialah orang yang paling kuat antara semua orang??
Mrs.Park: Betul tu.. Sebenarnya kuasa tu dah lama muncul dalam diri y/n.. Cuma eomma yang tak nak beritahu..
Woojin: Jadi, sebab tu lah kuasa noona bertambah kuat bila malam bulan penuh!
Mrs.Park: Betul tu..
J-Hope: Tapi kenapa eomma tak nak beritahu y/n??
Mrs.Park: Sebenarnya puak vampire sedang mencari seseorang yang berdarah kerabat diraja.. Mereka mahu mendapatkan kuasa tersebut.. Jadi mereka akan membunuh orang itu untuk mendapatkan kuasa.. Dan eomma tak beritahu y/n mengenai ini adalah untuk keselamatan dia..
Jungkook: Apa akan jadi kalau mereka dapat kuasa dari seseorang berdarah kerabat diraja??
Mrs.Park: Mereka akan mengawal dunia dan menjadikan yang lain hamba mereka..
~Y/n POV~
Aku berlari keluar dari rumah sambil air mata aku jatuh ke pipi.. Aku berhenti di sebuah tasik yang cantik.. Aku duduk di situ sambil menenangkan diriku..
Sedang aku menenangkan diri.. Tiba-tiba semak yang berhampiran dengan seketul batu yang besar bergerak.. Aku bersedia untuk berlawan..
Y/n: Siapa kat situ??!! Keluar sekarang!!
???:........
Y/n: Baik awak keluar sekarang!!!!!
Selepas sahaja aku menyuruh benda itu keluar.. Seekor serigala berwarna coklat bercampur putih keluar dari semak..
Aku merenung serigala itu dengan lama.. Aku renung dia bukan kerana terpegun.. Tapi aku seperti kenal warna bulu serigala ni.. Dan secara tiba-tiba.. Serigala itu berubah menjadi seorang manusia..
Aku berasa terkejut.. Aku tak berkata apa-apa pun.. Serigala tu adalah werewolf!
???:Lama tak jumpa kitty!
Y/n: M-mi-Minhyun oppa??
Minhyun: Hi kitty..
Y/n: *lari ke arah Minhyun dan memeluknya*
Minhyun: Kitty kenapa seorang diri kat sini?? Mari oppa hantarkan kitty pulang ye..
Y/n: Saya tak nak balik rumah..
Minhyun: Kenapa?? Ada sesuatu yang berlaku ke??
Y/n: *memandang muka Minhyun* Saya gaduh dengan eomma..
Minhyun: Boleh beritahu oppa apa yang berlaku sehingga kamu bergaduh dengan eomma??
Selepas penjelasan (saya malas nak tulis panjang-panjang..😅)
Y/n: Oppa..
Minhyun: Nae Kitty?
Y/n: Ke mana oppa pergi selama ni??
Minhyun: Oppa terpaksa pulang ke kampung... Untuk menjaga halmeoni oppa..
Y/n: Ouh.. Saya ingat oppa pergi sebab bencikan saya..
Minhyun: Hahaha.. Mana ada.. Ni kamu nak tidur kat mana??
Y/n: Molla.. Mungkin saya tidur kat tepi tasik je kot..
Minhyun: Jangan.. Kalau kamu tidur kat sini kamu boleh sakit.. Mari duduk dengan oppa buat sementara waktu..
Y/n: Oppa ada rumah ke?? Bukan oppa tinggal kat hutan??
Minhyun: Hahaha.. Tak lah.. Jom..
Y/n: Oppa tinggal seorang diri ke kat dalam rumah tu??
Minhyun: Sebenarnya.. SeongWoo pun ada.. Tapi dia telah pindah selepas masuk kumpulan vampire..
Y/n: Saya pernah jumpa dia..
Minhyun: Kamu ada jumpa dia?!!
Y/n: Dia dan kumpulan dia ada serang rumah saya..
Minhyun: Kamu okay tak??! Dia ada cederakan kamu ke??!! Dia patahkan tangan kamu ke??!!
Y/n: Mana ada! Oppa ni terlampau risaulah! Mereka ada serang saya.. Tapi saya yang cederakan mereka~
Minhyun: Kamu buat apa kat mereka?
Y/n: Bertukar menjadi werewolf dan kalahkan mereka..
Minhyun: Wah! Hebatnya!
Y/n: Hehehe..
Minhyun: Baiklah kita dah sampai!
~END Y/N POV~
_____________________________
"Hi! Maaf kalau saya post lambat! Sorry kalau part ni bosan.. Saya tak ada idea.. Hahahaha"
YOU ARE READING
Werewolf Stepbrother (BTS X READER) <DISCONTINUED>
Hombres LoboKisah adik-beradik tiri yang mempunyai kuasa werewolf~ Cerita ini dalam Bahasa Melayu~ Language-(Malay)