Droom

15 4 3
                                    

Jij en Elliot zaten op de bank, bij de openhaard. Je vertelde hem wat over school.
"Op school heb ik eigenlijk niet echt vrienden.." zei je zacht toen Elliot erover vroeg.
"Sorry, ik had er niet over moeten beginnen." zei Elliot snel en hij kwam dichter bij je zitten.
"Ach, maakt niet uit. School boeit me niet zoveel. Gelukkig heb ik jou nog."
Je pakte zijn hand, en hij keek je aan.
"Ik ben blij dat je er bent." zei je zacht.
Jullie keken elkaar aan, en kwamen steeds dichterbij. Hij kuste je op je mond, en je kuste hem terug. Je ging op zijn schoot zitten, en kuste hem liefdevol. "Layla.." fluisterde hij.
"Ja?"

"Ik hou van je."

Je schrok wakker, en besefte je dat het een droom was. Je deed maar snel een joggingbroek aan en liep naar beneden.
Het was een rustige dag. Toen je beneden kwam rook je pannenkoeken. Heeft Elliot...?
Je liep de keuken in en zag Elliot inderdaad achter het fornuis staan, hij stond pannenkoeken te bakken. Je keek naar hem, er scheen licht op zijn gezicht en hij zag er prachtig uit. Elliot zijn zwarte haren hingen naar beneden, zo te zien had hij een douche genomen want zijn haar was nog nat. Hij had een wit T-shirt aan wat een beetje doorscheen, en waarin je zijn borstkas goed kon zien. Elliot had geen sixpack, en hij had niet van die hele grote spieren, maar dat maakte je niets uit. Zijn blauwe ogen zagen er prachtig uit in het ochtendlicht. Hij was gewoon een mooie jongen.

Elliot keek even opzij en zag je staren. Je zag zijn mondhoeken omhoog gaan, en hij zei:
"Staar je nou naar de pannenkoeken of naar mij?"
Je moest om hem lachen en zei: "Naar jou natuurlijk", met een knipoog erachteraan.
Hij keek je aan, geschokt. Zo te zien had hij die reactie niet verwacht. Maar hij maakte een flirterige opmerking, dus speelde je het spelletje mee. Jullie aten je pannenkoeken op en praatten nog een beetje. Je merkte aan hem dat hij zich al veel meer op zijn gemak voelde, hij moest veel om je lachen, hij maakte veel opmerkingen en jullie hadden het gewoon heel gezellig met elkaar.

Die middag deden jullie vrij weinig. Elliot had je veel verteld over zijn leven, dus jij deed dat ook. Je vertelde hem over je ouders, over vroeger, over school, en nog veel meer. Af en toe maakte hij weer een flirterige opmerking.. en stiekem vond je dit eigenlijk best wel leuk. Na de droom van vannacht voelde je je een beetje ongemakkelijk, maar je probeerde dat niet te laten merken. Het was maar een droom, tuurlijk voel je niks voor Elliot. Je kent die gozer net een dag, dus moet je niet te hard van stapel lopen. Maar je bleef maar denken aan Elliot, en de droom. En eigenlijk vond je het best wel een leuke en spannende droom. Je herinnert je het nog precies.

"Ik hou van je."

Bij het nadenken over de droom krijg je meteen vlinders in je buik. Wacht.. wat?
Nee, je kan niet nu al verliefd zijn op Elliot. Dat kan echt niet.

Je schudde het idee van je af en liep naar de tafel, waar Elliot op je zat te wachten. Je had eten voor jullie 2 gemaakt, gewoon iets simpels. Na het eten gingen jullie een film kijken en toen deze was afgelopen gingen jullie wandelen, vlakbij je huis is een speeltuintje waar jullie even stopten. Je zat op een bankje, Elliot zat naast je. Je voelde zijn warme adem tegen je nek en het gaf je kippenvel. Op dat moment realiseerde je je pas dat Elliot erg dichtbij zat.

"Kom je hier vaak?" vroeg Elliot.
"Soms, als ik moet nadenken."
"Over?"
"Leven."
"Oh."
Er viel een stilte, en je besloot verder te vertellen.
"Soms denk ik na over hoe kut mijn leven eigenlijk is." zuchtte je. "Mijn ouders zijn bijna altijd weg, op school vind iedereen me raar omdat ik altijd alleen ben.. ik voel me gewoon zo alleen.. zo leeg."
Elliot keek je aan. "Ik snap het, soms voel ik me ook zo. Maar.." hij pakte je hand vast. "Sinds dat ik jou heb leren kennen is die leegte opgevuld. Het voelt alsof ik je al jaren ken."
Een glimlach vormde zich op je gezicht.
"Zo voelt het ook voor mij." zei je.
Elliot zijn ogen sprankelden in het maanlicht, en jullie blikken kruisden elkaar.
"Layla.." zei hij zacht.
"Zeg maar niks."
Jullie kwamen dichterbij, en hetzelfde gebeurde als in je droom.

Jullie kusten.

His name was Elliot.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu