Na de kus liepen jullie terug naar huis. Toen je thuis was aangekomen belde je moeder je op:
"Dag schat, ik bel even om te checken hoe het met je gaat."
"Hai mam, kan beter."
"Wat is er schat?"
"Ik voel me niet zo lekker, al de hele dag hoofdpijn enzo."
"Nee toch, moet ik thuis komen?"
"Nee mam, blijf jij maar bij oma, ik red me wel."
"Oké schat, ik denk dat we eind volgende week wel terug zijn. Woensdag gaan we naar het ziekenhuis."
"Oké mam. Geef oma een kus van mij."
"Doe ik lieverd, ik spreek je nog wel."
"Oké mam, doei doei."
"Bye bye."Elliot keek je raar aan.
"Waarom zei je dat je je niet lekker voelt? Heb je iets nodig? Kan ik iets voor je doen?"
Je glimlachte.
"Nee Elliot, het gaat goed met me. Ik bel mijn moeder morgenavond nog even op om te zeggen dat ik me echt niet lekker voel. Dan zal ze me ziek melden voor school, en kan ik gewoon thuisblijven bij jou."
"Ach dat hoeft toch niet, ik red me wel hier."
"Nee joh, ik doe toch niks op school. Dan zit ik liever hier met jou."
"Haha oké dan."Elliot aarzelde, maar je wist niet waarom.
"Layla.."
"Ja?"
"Ik zat te denken.. "
Elliot werd helemaal rood, en hij zag er eigenlijk heel schattig uit.
"Ik vind je best leuk, nee ik vind je echt heel leuk, en ik vroeg me eigenlijk af.."
Hij keek je aan.
"..of je een keer met mij zou willen uitgaan."
Je voelde vlinders in je buik en wist meteen het antwoord.
"Ja!" flapte je er snel uit.
Jullie moesten allebei lachen.
"Waar gaan we naartoe?" vroeg je.
"Daar kom je morgen achter, laten we nu gaan slapen, ik ben best wel moe."
Je knikte en jullie liepen naar boven. Je liep naar boven en keek in de spiegel, je zag er gelukkiger uit. Elliot ging achter je staan, hij was een stuk langer dan jou. Hij gaf je een kus in je nek, en zei:
"Je bent mooi."
Je werd helemaal rood, en er verscheen een grijns op je gezicht. Je draaide je om en kuste hem. Jullie liepen naar je slaapkamer, gingen in je bed liggen, en kusten verder.
Je lag in Elliot in zijn armen, en jullie vielen na een paar minuten in slaap.De volgende dag was het dan eindelijk zover, de date met Elliot! Je was enthousiast, en had er superveel zin in. Maar.. wat moest je in vredesnaam aantrekken? Je wist nog niet eens waar jullie heen gingen, Elliot wou het een verassing laten.
Je was nu alleen in je huis, Elliot ging snel naar zijn huis om wat spullen op te halen, en om misschien met zijn moeder te praten. Een half uur nadat hij wegging hoorde je iemand op de deur kloppen. Was Elliot nú al terug? Dat doet 'ie dan wel heel snel. Je liep naar de voordeur en zag een jongen staan, maar het was niet Elliot. De jongen stond met zijn rug naar de deur toe. Je deed de deur open, en de jongen draaide zich om.
"Hai, ik heb een pakketje voor ene Layla?"
"Uhm, ja, dat ben ik."
De jongen gaf je de mooie ingepakte doos, en je was nog steeds erg verbaasd.
"Sorry, maar van wie is dit eigenlijk?" vroeg je hem.
"Check het kaartje dat erbij zit, dan kom je erachter." zei de jongen met een knipoog. Hij liep naar zijn auto en reed weer weg. Je opende meteen het kaartje dat erbij zat, en las wat erop stond: 'Lieve Layla, open het pakketje, dan weet je wel wat je ermee moet doen. Ontmoet me om 20.00 bij de plek waar we onze eerste kus hadden.Liefs, Elliot.'
Je werd helemaal warm van binnen, wat was Elliot toch een schat! Snel rende je naar binnen om te kijken wat er in de doos zat. Je haalde voorzichtig de verpakking eraf, en zag een zwarte glanzende stof. Je haalde de stof uit de doos en zag dat het een jurkje was. Bij de jurk zat een prachtige choker met diamantjes en een paar zwarte hakken. Wauw, Elliot had verstand van kleding! Je deed meteen alles aan, en bekeek jezelf tevreden in de spiegel. Je haar deed je in een lage staart, en je make-up hield je simpel. Het was al bijna 20.00, dus je besloot maar vast te gaan. De plek waar jullie je eerste kus hadden.. het speeltuintje! Je ging snel weg, je wou Elliot niet langer laten wachten.
Vanuit de verte zag je Elliot al staan. Hij had een zwarte broek aan met een overhemd dat hij in zijn broek had gedaan. Hij hield een bos bloemen in zijn handen. Toen je dichtbij kwam zag je hem naar jou staren.
"Wauw Layla.. je ziet er prachtig uit."
Je voelde dat je rood werd, gelukkig was het al donker dus kon Elliot het niet zien.
"Nou, jij ziet er ook niet verkeerd uit." zei je.
"Dus.. ben je er klaar voor?"
"Voor wat?"
"Kom met me mee."
Hij pakte je hand en nam je mee.
"Hou wel je ogen dicht."
Je vertrouwde hem en deed wat hij zei. Een paar minuten later hoorde je Elliot zeggen dat je je ogen weer mocht openen. Je keek om je heen en zag dat jullie aan het water stonden, in het water lag een kleine, houten roeiboot.
"Het is niet erg luxe, maar ik hoop dat je t leuk vind." zei Elliot lachend.
"Elliot.. het is perfect. Dankjewel."
Hij hielp je de boot in, stapte zelf ook de boot in, en duwde jullie van de kant af. Je zat vooraan op de boot, waar er allemaal kussentjes lagen. Hij begon met roeien, en na een paar minuten stopte hij. Jullie waren nu op een meer aangekomen. Er was niks en niemand om jullie heen. Alleen jij en Elliot. Hij hield een picknickmand tevoorschijn en haalde daar een fles champagne en 2 glazen vandaan. Hij schonk de champagne in de glazen en gaf het aan jou.
"Elliot?"
"Ja?"
"Hoe ging het eigenlijk vanmiddag bij je moeder?"
"Uhm.. dat is nu niet belangrijk. Vanavond draait om ons. Niet om mijn moeder."
Je knikte. Je voelde aan dat Elliot het niet leuk vond om erover te praten, dus besloot je niet meer over dit onderwerp te beginnen.Jullie dronken al snel de fles leeg en waren al aardig aangeschoten. Elliot kwam naast je liggen, en duwde je opzij. Jij duwde hem 2 keer zo hard terug, maar dat was niet zo verstandig. Elliot viel van de boot af, in het water.
"Oh my god, Elliot!"
Je hing over de boot, maar zag Elliot niet meer. Ineens zag je een arm naar boven komen, en werd je het water ingetrokken. Je was aan het gillen, maar Elliot was heel hard aan het lachen.
"Elliot!" riep je en je spetterde allemaal water op hem. Hij stopte maar niet met lachen.
"Sorry sorry! Maar jij duwde me het eerst hé."
Jullie klommen weer op de boot, en waren helemaal doorweekt. Je kreeg het erg koud."Ik heb wel een deken meegenomen, als je die wilt." zei Elliot.
"Ja maar ik ben helemaal doorweekt, dan word die deken ook nat."
"Ik heb ook een trui mee, ik denk dat die voor jou als een jurk zit."
Je knikte en deed je hakken en je choker alvast uit. Je moest je jurk zo ook uitdoen, en daar zou je je normaal een beetje ongemakkelijk bij voelen, maar door de alcohol maakte het je niks meer uit. Je deed je jurk uit en zat tegenover Elliot in je string en bh. Hij keek je aan en zei: "Layla.. je bent prachtig." Hij kwam dichterbij en ging naast je zitten. Hij ging je kussen, en je kuste hem terug. Jullie deden je kleren en ondergoed uit, en lagen onder de deken.
"Elliot?"
"Ja?"
"Dit is wel mijn eerste keer.."
Hij keek je aan met een glimlach."Ik zorg dat het speciaal wordt."
JE LEEST
His name was Elliot.
Mystery / ThrillerOp een dag leer je een jongen kennen, en het klikt goed tussen jullie. Maar wanneer hij op een dag vermist raakt, blijf je achter met zijn telefoon. Je leert zijn geheimen kennen. Kende je hem echt zo goed als je dacht?