~~~~~~Chapter 4~~~~~~

59 7 9
                                    

-No One P.O.V-

"Wei korang jom main truth or dare nak?" Sungwoon cuba menghiburkan suasana yang senyap diantara geng diorang tu.

"Lek arhh Sungwoon bagi arr kitorang habis makan lu.." Minhyun menghabiskan kunyahannya yang terakhir.

Selesai mereka semua meletakkan pinggan. Mereka kembali berkumpul beramai ramai. Sungwoon mengambil botolnya dan mula melihat kesemua ahli wanna one tersebut.

"Amacam.. ready?"

"Ready!!!" Jerit kesemua ahli wanna one. Habis bising kantin ngan suara diorang. Semua pelajar yang makan kat situ semua dah tengok tk puas hati tapi diorang ni kesah apa? Diorang dah anggap kesemua bahagian sekolah tu hak milik diorang.

Sungwoon mula memusingkan botol tersebut. Dan orang pertama yang kena adalah diri dia sendiri!

"What the fish dowhh?!!!" Sungwoon menjerit.

"Truth or dare?" Jaehwan memandang Sungwoon sambil angkat angkat kening dia.

"Baik kau pilih truth kalau pilih dare kau boleh mati dowhh.. ingat arkk cita truth or dare yang kita tengok tu. Kau nak mati cam tu ke?" Baejin cuba buat lawak bodoh dengan itu kepalanya diketuk oleh Daehwi.

"Tak lawak arr Baejin... kalau jadi betul betul aku doa kau orang first yang mati tau arkk?" Sungwoon memandang Baejin geram.

"Haa.. Sungwoon tak payah duk tukar topik. Cepat laa.. truth or dare?" Guanlin cuba menghentikan perbualan merapu diorang tu.

"Yela yela.. sebagai lelaki sejati aku pilih DARE!" Sungwoon buat muka bangga dia lepas pilih dare.

"Wei Ong kau pergi mintak kat makcik tu juice lemon jap. Kata yang ori taknak tambah apa apa" Daniel menyuruh.

Ong pun mengikut arahan si Daniel tu.

"Nah minum ni Sungwoon. Nak dare sangat kann.." Ong menghulurkan juice lemon tu kepada Sungwoon. Sungwoon mengambil juice itu sambil tangannya terketar ketar.

"Serious arr Daniel?"

"Serious arrr!!!" Jerit kesemua ahli wanna one.

Sungwoon pun minum larhh jus lemon dengan muka tahan kerut. Wehh juice lemon kot! Mestilah masam.

"Kau masih hidup lagi kan Sungwoon?" Soalan bodo yang ditanya oleh Jisung membuatkan kesemua ahli wanna one mengekek ketawa.

Selesai sahaja Sungwoon menghabis jus lemon tersebut mereka menyambung permainan mereka. Hampir satu jam permainan tersebut dimainkan oleh wanna one.

"Truth!"

"Sapa perempuan yang kau paling sayang?"

"Soalan bodo apa kau tanya ni? Confirmla mak aku!"

"Acehhh!! Bajet arrr!!!"

"Dare!"

"Gi cium makcik kantin. HAHAHAHA!!!"

"Bodo kau!! Dia tak gosok gigi mati aku!"

" HAHAHAHAHAHAHA!"

" Lain weehh lain aq tak sanggup."

"K. K kita pusing lain" Mereka semua pun melihat botol tu dengan teliti.

"Yeayy!!! Akhirnya giliran yang ditunggu tunggu telah tiba!"
" Lai Guanlin! Lepas sejam kita main baru tiba giliran kau, eh kau pakai jampi apa hah?"

"Hishh apa apa je la korang ni. Aku pilih dare!".

"Gi terjun bangunan!" Guanlin menampar kepala Jihoon.

"Kau dah tak sayang aku ke bodo?"

"Weiii Linlin aku nak cabar kau something ni!" Daniel melihat Linlin yang sedang bermain dengan telefon pintarnya itu.

"Hurmm.. apa dia?" Guanlin menutup telefon pintarnya lalu memberikan sepenuh perhatian kepada Kang Daniel.

"Alang alang kau tengah jadi pelajar terbodoh di antara kita semua ni ann.. apa kata kau ngorat sorang top student kita ni".

"Sapa aku ka?" Jihoon mengedip kedua dua belah matanya di hadapan Guanlin dan Daniel.

"Bodo sapa nak kau!" Woojin menolak kepala Jihoon hingga terdorong ke hadapan mamat tu.

"AHAHAHHAHAHAHAHA!!!" Kesemua ahli wanna one mengekek ketawa. Maklumlah Jihoon ni pun top student jugak no.5 dia dapat untuk exam kalini.

"Sapa dowhh? Top student kita ada 10 orang kau kena ingat tu wehh.. Tapi kau jangan bagi aku yang laki lakk.. aku tak gay gi tau!!" Guanlin memandang Jihoon.

"Apa kau pandang pandang aku!" Jihoon menjeling Guanlin.

"Hahaha!! Lek arr Jihoon aku melawak jelah! Hurmm sapa dia Daniel?"

"Jung Min Hye!" Daniel tersenyum sinis.

"Bukan ke tu perempuan yang kau kacau haritu?" Minhyun memandang Daniel.

"Haah dan aku ingatkan nk jadikan Guanlin salah sorang f***boys jugak."

"Hoiii, kau jangan!!! Bestfriend aku ni!!" Jihoon pura pura nak pukul Daniel.

"Kau okay ke tak Guanlin????"

"Hurmm.." Dengan tiba tiba Jihoon memandang Guanlin sambil menganggukkan kepalanya.

"Okay. Aku deal!"

"Kalau camtu apa kata kau gi ngorat dia sekarang." Daniel mengangkat kedua dua belah keningnya.

"Dia ada kat sini ke?" Guanlin memandang sekeliling kantin tersebut.

"Tu!" Daniel menunjuk pada seorang perempuan yang sedang tidur sambil memeluk bantalnya.

"Tapii... ada Ji Won la kat situ!"

"Lekk arr kau ni, kau tahu kan Ji Won tak suka kita so, senang je nak halau dia tu!" Kata Woojin.

"Hurmm.. oklah. Tapi korang ikut sekali ke?"

"Yelah... Nak tengok jugak kau ngorat camna" Daehwi tersenyum mengejek kat Guanlin.

"Apa kau ingat aku tak reti ngorat perempuan?!"

"Tak kata."

"Dah! Dah! Tak payah gaduh. Cepat arr Guanlin." Baejin menolak badan Guanlin agar dia bangun.

"Tapi guysss... Serious ke sekarang? Esok ke bila bila ke takleh ke?" Guanlin memujuk.

"Tak boleh!! Sekarang!" Jerit kesemua ahli wanna one.

"Yelah yelah." Guanlin mula bangun dan terus berjalan menuju ke arah Min Hye. Wanna One hanya mengikuti di belakang Guanlin.

True Love💕Where stories live. Discover now