~~~~Chapter 3~~~~

68 8 1
                                    

-Guanlinie P.O.V-

Sesuka hati aku ngan Jihoon jerr lepak dalam kelas bio1 ni. Dahla aku ngan dia buat cam kelas ni kelas kitorang suka hati tak kaki atas meja. Sembang ngan gelak kuat kuat.

"Wehh Linlin sebelum aku terlupa, kau tahu tak yang kau naik satu anak tangga?" Apalah yang dia merapu ni?

"Kau dah pehal Jihoon? Naik satu anak tangga tok nek kau! Kau tau kan dari kecik lagi aku tak pernah dan tak suka naik tangga. Haishh merapu betul dia ni." Aku dah la tak suka tangga sebab pernah terjadinya satu kejadian hitam yang berlaku betul betul depan mata aku. Malas nak cita apa sebab aku dah tak nak ingat kejadian gila tu. Eomma dan appa aku plak faham sangat dengan fobia terlebih gila aku ni dan decide utk bagi duit dekat pengetua semata mata bina lif dekat sekolah ni untuk aku . Even sekolah ni hanyalah ada 3 tingkat.

"Hishh kau ni Linlin tu bukan maksud aku tapi maksud aku yang senanya kau dapat no. second last. Dan kau dah tak duduk tempat terakhir tu. Tulah aku dah kata kat kau usaha tangga kejayaan tengok kan dah naik satu tangga. Bangga betul aku dengan kau ni" Jihoon mengusap kepala aku. Aku sendiri tak faham ngan dia. Dia BANGGA AKU DAPAT NO. SEC LAST WEHH!!! Dia tk nampak ke yang kawan dia yang sorang bi bodo. Sec last wehh even satu anak tangga tak de apa lahh nak dibanggakan sangat.

"Jihoon kau sedar tak apa yang kau cakap? Kau mabuk ehhh?" Aku mengoncang goncang tubuh Jihoon agar dia sedar ke dunia yang nyata.

"Hoii hoii jangan goncang aku camtu woii, kau nk bagi aku pengsan kat sini ke bodo?" Jihoon menepis tangan aku yang cantik ni.

Krekk..

Asal la buruk sangat bunyi pintu kelas bio1 harap je klas budak pandai. Even senanya ramai lagi budak pandai kelas aku yang duduk no.1 dari bawah. Aku ngan Jihoon menumpukan perhatian pada yeoja yang baru masuk tu. Bapak arhh lawa gila perempuan ni tapi yang aku pelik asal dia ni bawak bantal?! Seteruk teruk aku ngan Jihoon pun kitorang letak kaki atas meja je kot takde la plak kitorang terfikir nak buat kelas ni macam rumah kitorang sendiri. Tapi aq malas arr nak kutuk dia ann mana tau jodoh aq ann..

"Korang dua buat apa lam kelas ni? Tak pergi rehat ke?" Okay aku baru perasan ni yeoja yang Daniel nak ngorat tadi tu, senanya aku ngan Jihoon pun ingat dia bisu tak sangka lak dia boleh bercakap.

"Kau sapa?" Jihoon tengok dia sambil buat muka marah. Woii Jihoon sedar la yang muka kau tu comel kau buat la muka camna pun still nampak cute.

"Arghh Jihoon jap ehh" aku tengok pompuan tu lari kat meja dia. Aku rasa dia ni bukan saja dianggap bisu tapi sekali ngan pekak! Jihoon tanya dia kot dia boleh plak lari gi meja dia. Hurmm maybe dia ni peminat Jihoon sebab tu maybe dia tak layan Daniel?

-Min Hye P.O.V-

Aku check dan selongkar semua barang yang ada lam beg aku. Hishh mana kertas Jihoon ni? Aku ni dahla malas nak pegang kertas dia lelama. Malas arhh annn nak ada gosip pasai si Wanna One tu. Kang satu sekolah jeles lakk. Ha ni dia! Aku capai kertas tu dan pergi balik kat Jihoon.

"Nih kertas kau jatuh pagi tadi" Jihoon tengok kertas tu dan aku silih berganti. Dia ni dah pehal? Gila kerr? Dia bangun, tunduk kat aku skit tarik kawan dia dan blah. Weii at least boleh cakap terima kasih kot.

"Sama sama~" Layan laki buat hati aku sakit betul! Adab tak de!

Krekk..

"Wehh maseh auu tolong kawan aku tadi. Dia tu memang gila sikit!" Dia tutup pintu dan blah. Jap sapa dia tu? Hensem bodo! Ahli baru wanna one ke? Tak pernah nampak pun.

Krekk..

"Wehh kau ada dengar cita tak yang si Rae Min tu kena game ngan Guanlin bodo. HAHAHAH! Tu la perasan cantik lagi! Dah la biadab bodonya pompuan!" Haishhh bawang bawang ni balik dah!

"Rae Min tu memang layak kena camtu perangai pon dah apa apa!" Meluat dengar diorang buat dosa aku sepak kerusi yang Jihoon duduk tadi dan anggap bahawa aku balas dendam dengan tendang punggung dia!

"Min Hye-ah kau buat apa depan ni? Bukan kau selalu tidur ke waktu waktu camni?" Aku nampak tangan dia terketar ketar! Lekk arr asal lah classmate aku ni takut dengan aku? Buat macam aku baru bunuh orang depan dia padahal aku sepak kerusi je kot!

"Dah la mengumpat orang tu wehhh. Kata nak masuk syurga tapi perangai macam ahli neraka!" Aku langgar bahu diorang berdua dan kembali semula ke meja aku. Layan diorang menghabiskan masa aku yang bernilai ni je. Baru je aku nak tidur tetiba...

"Jagiyaaa...." arghh cili tull ni lagi sekor yang menyesakkan hidup aku!

"Ehh sebelum tu perhatian bio1 kelas pada hari ini dibatalkan sebab cikgu ada mesyuarat! Korang semua boleh blah aku nak dating ngan Min Hye ni!"

"Jorhhh!!! Gi mampus arr Mingyu dah la kelas lain!" Satu kelas aku jerit kat dia sambil semua berpusu pusu keluar sibuk nak balik la tu!

"Min Hye kau free an harini?" Dia sibuk dah kemas barang aku nk ajak gi date ngan an dia tu.

Pakkk!

"Mingyu!!! Apa masalah kau ni?! Aku dah kata kann jangan kacau aku!" Aku tolak tangan dia dari asyik kemas barang aku. Dia ni bukan boleh dijangka! Otak tu tak pernah betul!

"Jagi.. sejak bila plak awak kata camtu? Tak pernah ada pun dalam kotak memori saya."

"Mampus kat kau! Baik aku gi date ngan namchin aku! Dari gi date ngan kau menyakitkan hati aku! By the way thanks sebab kemaskan barang aku!" Aku menolak Mingyu ke tepi sampai dia terjatuh terduduk atas kerusi. Harap je kaki panjang tapi takde keseimbangan! Hurmm baik aku ajak Ji Won gi lepak kantin.

True Love💕Where stories live. Discover now