"Wehh Min Hye!!! Bangunlahh ajar la aku buat soalan ni!!" Ji Won menampar kuat lengan Min Hye.
"Yahhh.. Ji Won-ah sakitlah.. aq cakap malam ni kan aku tolong kau! Aku ngantuk ni! Semalam aku tidur lambat tau tak?!" Min Hye menolak tangan Ji Won.
"Alaaa.. Min Hye aku bukan burung hantu macam kau! Aku tak biasa laa tidur lambat ni..." Ji Won memujuk Min Hye.
"Kau tidur la rumah aku malam ni.. aku ajar kau dulu pastu aku study laa... kui 11 kau dah boleh tidur dah" Min Hye menyambung semula tidurnya.
"Serious?! Aku boleh tidur awal malam ni?" Ji Won tersenyum gembira.
"Ye!! Dah dah jangan kacau aku tidur sambung buat kerja kau and lagi satu kalau tak tau apa apa jangan kacau aku malam ni baru kau tanya ye.."
"Yelahhhhhh..." Ji Won pun menyambung semula kerjanya.
"Min Hye-ah"
"Ji Won... aku cakap jangan kacau aku tidur annn...."
"Aku tak kacau kau pun. Lagipun kau tak reti beza ke suara laki ngan pompuan.. Ni haaa si---" Ji Won mendongak melihat pemilik suara tersebut.
"Arghhh sh**!!! Wei Min Hye! Aku gi toilet jap tau!" Ji Won mengoncang badan Min Hye lalu berlalu pergi.
"Hurmm.. yelah" Min Hye hanya buat tak tau je kat Ji Won tu angkat kepala pun tak. Dia still tidur.
"Ngantuk sangat ke kau ni hah?" Guanlin menarik kepala Min Hye agar bersandar di bahunya.
"What the???" Min Hye melihat kesemua ahli Wanna One mengelilingi mejanya.
"Kenapa? Kau ngantuk kan? So, aku pinjamkanlah bahu aku ni untuk kau" Guanlin menepuk perlahan bahunya.
"Aku tak cakap pun nak sandar kat bahu kau kan? Lagipun kau tak nampak ke aku tengah peluk bantal ni?" Min Hye menunjukkan bantalnya ke hadapan muka Guanlin.
"Bantal dengan bahu lelaki yang gentleman macam aku ni beza tau!"
"Memang la berbeza bahu kau tu keras bantal aku ni lembut!! By the way, kau ni sapa ehh? Ahli baru group Wanna One ehh?" Min Hye menolak bahu Guanlin agar menjauhinya.
"Kau cakap budak baru? Wehh si Guanlin ni budak lama arhhh." Menyampuk je si Jaehwan tu."Bodoh kau ni senyap la nanti kantoi la kat dia yang ni dare jer!!" Daniel menutup mulut si Jaehwan yang becok tu.
"Weii jom arr blah biar arr si Guanlin tu yang settle sendiri kalau kita ada sini.... macam yang Daniel cakap la nampak sangat ann.." Jihoon mula mengajak kesemua 10 ahli wanna one tu blah.
"Tu arr jom" Dan kesemua 10 orang tu pun blah dari meja terletaknya Min Hye dan Guanlin tu.
"Tu! Kesemua kawan kau dah blah tu kau tak nak ikut ke?"
"Takkan lah sepanjang masa aku nak kena ikut diorang kot?"
"Taklah maksud aku macam korang kan selalu berkepit kemana mana lagipun aku nak tidurlah! Aku rasa kau boleh pergi dari sini kot. Pergilah ikut kesemua kawan kau tu." Min Hye menolak badan Guanlin.
"Aku ada kat sini pun nak teman kau!" Guanlin menarik semula kepala Min Hye agar bersandar di bahunya.
"Ishh!! Kau ni dah kenapa?" Min Hye menolak bahu Guanlin.
"Apa?"
Min Hye-ah!!!! Namchin kesayangan kau kat sini" Mingyu mula berlari ke arah meja Min Hye.
"Arghhh.. sh**" Min Hye terus bersandar di dada Guanlin.
"Apa kau buat ni?" Guanlin separuh berbisik kepada Min Hye.
"Diam jelah. Aku nk minta tolong kau kejap je.""Tolong apa?"
"Stay macam ni untuk beberapa minit jer."
"Tap-"
"Min Hy-" Mingyu terkejut apabila melihat Min Hye berada di dlam dakapan Guanlin.
"Apa yang kau tengok Mingyu? Ada apa apa yang tak kena ke?" Guanlin mula berlakon melihat di sekeliling tempatnya.
"Tak kenapa sekarang ni kau peluk Min Hye?!"
"Tak salah pun kan?! Kau kenapa?!"
"Kenapa tak salah plak?! Dia bukannya apa apa pun pada kau!"
"Apa maksud kau dia bukan apa apa pada aku?!" Min Hye menolak tangan Guanlin yang dari tadi melingkari pinggangnya. Dasar lelaki! Orang mintak tolong boleh plak dia ambil kesempatan ann..
"Min Hye... betullakan kau bukannya suka dia pun kan.. bukan ke haritu kau dah cakap nak jadi yeochin aku?"
"Bila masa plak aku cakap cam tu? Untuk makluman kau aku dengan dia ni dah lama bercinta tau tak?! Cuma aku tak tunjuk jer!" Min Hye mula bangun dri tempat duduknya. Niatnya mahu meninggalkan tempat tersebut.
"Jagi... nak tinggalkan namchin kesayangan awak kat sini ke? Kalau marah pun.. jangan la tinggalkan saya kat sini" Guanlin mula menarik tangan Min Hye.
"Haah la.. kau la ni Mingyu. Jom awak!" Min Hye membalas pegangan tangan Guanlin dan menariknya keluar dari kantin.
"Sampai hati kau Min Hye.."
YOU ARE READING
True Love💕
Fanfiction"wehh Linlin, aku nk cabar kau something ni" Daniel memandang Lai Guanlin yang sedang sibuk bermain dengan telefon pintarnya itu. "kau nk cabar benda apa dekat aku?" "Alang alang sekarang ni kau tengah jadi pelajar terbodoh ann. Apa kata kau ngorat...