Aku bukak pintu bilik aku dengan hati yg girang. Ehh dah apasal dengan si Ji Won ni? Korang tau apa yang dia buat? Dia tengah tengok ke arah aku dengan muka yang tak caya gila serious cam hantu dia nak bunuh aku ke apa? "Hoii kau ni dah apesal hah?" Aku menolak sedikit badan si Ji Won tu.
"Nii... apa benda ni Min Hye?" Dia menghalakan telefon pintar aku ke arah aku.
"Hoii suka hati je bukak! Apa benda kau ni!" Aku merampas telefon kesayangan aku tu daripada tangan dia.
"Tak penting lahh.. Sekarang kau tengok tu dulu!"
"Tengok apa? Gelap je fon aku ni haa" Aku menghalakan fon aku ke arah muka Ji Won.
"Ehhh?? Fon kau habis bateri kut! Nanti lah kau tengok. Serious aku cakap kau akan terkejut beruk gila!"
"Asal asal? Gitau laa kau tau kann aku tak suka meneka!" Aku menggoncangkan seluruh badan Ji Won. Biar kat dia! Nak berahsia sangat ngan aku kan!
"Pandai pandai kau lah tengok nanti, aku nak study ni. Kau dah janji kan nak ajar aku! So kau kena ajar cepat! Aku nak tidur awal!" Ji Won bergerak ke arah meja belajar. Aku hanya memerhati meah tu dengan pandangan yg tk puas hati.
"Cepatlah Min Hye!"
"Ye ye! Sabarlah bagi aku cas fon dulu!" Perempuan ni memang takde iman.. acehh.. macam aku ada. Aku gapai beg aku dan amik buku. Tetiba ada benda keluar dari buku tu.. tetiba rasa cam drama pulak.. tapi memang betul ehh.. ada macam kertas gambar keluar dari beg aku! Aku tak reka cita ehhh.. aku tengok kertas gambar tu.. ehhh benda ni? Gambar aku and Guanlin kat funfair tadi. Ehh tetiba rasa nak senyum. Okay aku dah tersenyum.
"Hoiii!!! Kau senyum apa Min Hye cepatlahhh aku nak tidur awall! "
"Ye ye!" Aku selitkan gambar tu dalam album dan menuju ke meja belajar. Aku terpaksa mengalah!
"Haa mana yang kau tak faham?" Dia pun tunjuklah segala yang dia tak faham kat aku.
Kitorang belajar sampai 11.30 je. Ji Won ni memang tak boleh tidur lambat langsung. Tak pernah lagi melebihi kui 12 nampak je jam tu kui 11 tarik selimut dah dia haaa.. Okay aku plak tak kesah kui berapa kui 3 ke 4 ke aku masih lagi boleh berdating ngan buku ni. Alang alang Min Hye dah nak tidur tu.. boleh laa aku baca buku. Ingat taknak tidur lambat malam ni ada kelas penting esok. 1 jam je aku study pastu aku tidur! Aku pun bukak buku yang ada untuk kelas esok. Tetiba fon Ji Won bunyi. Ehh bukan tu aku nak cita senanya aku nak cita yang tetiba aku teringat apa yang berlaku tadi. Okayhh dah 12.25. 5 minit lagi aku main fon. Aku capai fon aku. Ehh cepatnya bateri aku masuk. Aku on kan fon aku dan try cari apa yang Ji Won cuba utk sampaikan tapi aku still tak dapat meneka. Okay aku malas nak ambik tau. Aku pun keluar dari bilik ingat nak gi minum air jap tetiba terdengar abang aku tengah otp ngan makwe dia. Uyyoo meremang bulu roma siaaa... Ayat geli geli habis arr.."Oppa!" Jaehyun pamdang aku. Dia buat muka "NAK APA?!" elehhh buat cara macam aku kesah. Aku pun balas balik dengan muka cam nak muntah. Dia tamatkan perbualan dengan awek dia dan mula mengejar aku. Kitorang berdua pun mula lah buat since kejar kejaran kat dapur.
"Oppa stop la Min Hye dah penat!"
"Sapa cari pasal dulu?" Dia tengok aku dengan muka ok muka ni takleh aku nak desc camna sebab muka abang aku hensem sangat! OMG!!! IM IN LOVE WITH MY BROTHERLAHHH....
"Ok, oppa stop it Min Hye main main ja." Aku dah penat main ngan dia ni. Dahla malam ann tetiba plak main kejar kejar. Macam husband and wife gituuu.. erkkk.. Apa aku merapu ni.. Min Hye stop it! Aku capai gelas kat rak dan pandang abang aku . Aku tau dia masih tak puas hati ngan aku. Korang bayangkan la segala gerak geri aku dia pandang. Aku tak faham apa masalah dia. Tetiba muncul idea nakal lam otak aku nk kenakan abang aku. Aku habiskan minuman aku dalam gelas dan isi balik gelas kosong tu bajet cam nk minum air kat atas arr.. aku pun tengokla abang aku dengan senyuman apa dalam fikiran dia aku tak tahu lahh. Ok kita abaikan dia. "Bye oppa. Saranghae" aku buat mini love kat dia sebelum kita naik atas.. aku pandang abang aku yang tengah usya aku dengan panas tuu dan simbah air sejuk kat dia. Haa amek kauu... tapi aku tak bodoh lagi la nak stay situ lepas je simbah terus aku lari naik atas masuk bilik kunci pintu dan aku mula dengar jeritan yang kuat dari hantu mana ntah jerit nama aku.
"Yahhhh!!! JUNG MIN HYE!!!!!!!" Hohoho.. padan muka! Aku dah balas dendam kat dia and hati aku dah rasa puas. Ok guys it time for me to sleep! Aku pandang jam and its already 1.30a.m. dafish?? 1 jam aku main ngan abang aku. Patutlah aku rasa cam nyawa aku ditarik. Dah penat aku tutup lampu dan baring atas katil. Goodnight guys!
PLEASE VOTE AND COMMENT GUYS❤..
YOU ARE READING
True Love💕
Fanfic"wehh Linlin, aku nk cabar kau something ni" Daniel memandang Lai Guanlin yang sedang sibuk bermain dengan telefon pintarnya itu. "kau nk cabar benda apa dekat aku?" "Alang alang sekarang ni kau tengah jadi pelajar terbodoh ann. Apa kata kau ngorat...