"Monster. How should I feel. Creatures lie here. Looking through the window."Lagu itu bergema di dalam hutan belantara. Suara separa merdu + sedikit sengau itu terdengar di setiap pelusuk hutan. Ianya datang daripada seorang Idham. Ya aku lah. Aku sedang dalam misi mencari rumah. Mencari Amanda dan rumah baru betul.
20% sengau + 80% merdu = begitu mengasyikkan.
"Lalalalaala~ blub blub ulala kajshidhamash blub jahshenshemhabs"
Bahasa bahasa alien mula meniti dibibirku. Ecewah ayat. Bahasa yang aku sendiri kurang pasti apa maksudnya. Mungkin Idham hensem hek hek.
"Tak habis habis nak perasan" - farisha
Aku menjeling tajam ke arah pemilik suara itu. Aku melangkah santai meredah hutan. Terkadang aku menoleh ke kiri ke kanan. Kut kut ada bahaya ke.
Almaklumlah hutan kan. Kalau bandar lain lah.
Aku pandang sekeliling. Mane tanah? Eh bengap. Tanah kat bawah lah. Okay. Hahahambar.
Rambut aku kusutkan sikit. Tetibe rasa kosong.. Eh?
"Rasa kosong diri aku terapung. Minta tolong cinta tidak terhitung. Termimpi ku dan dia, dipantai bersantai tak berpeluk tapi leher ku kalungkan rantai. Di muka aku ditiupkan angin badai..." Lagu yang dinyanyikan oleh Ika a.k.a Iqbal kawan Maria sedikit sebanyak mencuit hati aku. Hahahaha. Kau tak tau aku gelak macam mane waktu first time dengar die nyanyi lagu ni. Dekah siut 😂.
"Eh eh bunga"
Macam jakun je.
"Ei cantik la bunga ni. Bunga erm bunga erm bunga ha bunga rose/mawar. Mane mane la."
Ianya sangat memukau mata. Cantik sangat. Walaupun yelah, aku ni lelaki. Lelaki takde cita rasa pada bunga kan? Hek hek. Ade lah segelintir.
Aku petik beberapa kuntum bunga dan batang pokok lain serta beberapa daun.
2 minit kemudian~
"Yeay siap!"
Akhirnya terbentuklah satu flower crown. Tak sangkanya aku yang buat.
Crown itu diletak di atas kepalanya. Menjadikan aku ni ala ala puterari raja.
"Kehenseman terserlah."
Aku ketawa kecil. Kedudukan crown tu diperbetulkan agar sukar untuk jatuh. Ianya perfect!
Aku masukkan tangan ke dalam kocek seluar.
"Eh ade sesuatu lah!"
Aku keluarkan 'sesuatu' itu. Ianya batu. Batu yang semalam lah alah. Batu yang menyebabkan aku mengetahui tentang masa silam itu aku genggam erat. Haha. Mungkin kalau aku tak jumpa batu ni ade kemungkinan yang aku masih tak ingat akan apa yang terjadi. Jadi sekarang, aku mahu menebus kembali kesalahan aku pada Amanda. Semua ni bukan salahnya. Aku yang emosi ter-maki eh mana ade aku maki die.
Aku mengeluh berat.
Wait for me, honey.
Aku berlari ke arah timur.
*****
Amanda PoV
Aku bangun dari tilam kapas dengan semangat berkobar kobar. Inilah harinya. Hari ape? Hari Jumaat. Eh takkan lah aku segembira ni. Hari ni hari mencari Idham! Ya, itulah die sebabnye.
Cepat aku capai tuala dan berlari masuk ke dalam bilik air.
15 minit kemudian~
Aku melangkah keluar bilik air dengan baju hitam beserta seluar hitam tersarung kemas di tubuh. Kenapa hitam? Yela, nanti bole menyamar jadi batu kalau terjumpe rimau. Batu sangat hebat.
Aku melompat setempat sambil mengikat tali berwarna putih belang hitam di kepala. Ini baru betul!! Baru nampak semangat die tu. Yaa!
"You know.. I'm sorry I won't make into your party.."
Sesungguhnya lagu dan emosi aku sekarang ni sangat lah lain. Ape name tu? Ha berlawanan. Tetibe tak dapat pergi parti ni dah kenapa?
Tapi memandangkan tu salah satu daripada lagu lagu kesukaan aku jadi aku takde mase nak marah diri sendiri sebab main nyanyi je lagu yang tak kena mase. Aku paling suke The Chainsmoker. (`∀´)
"Ulala jahavahshahsjWbzhad. Weuweuweuweu"
Bahasa alien. Ahaks. Weuweuweu. Oky, seyya taratau mahu taipe apa.
Aku mencapai daging bakar yang diletak di dalam bekas. Lalu aku masukkan dalam beg. Tak lupa juga botol air. Eh aku terlupe sesuatu.
Kertas yang digulung aku ambil lalu kubuka. Terpampang lukisan budak darjah dua. Ianya mengambil masa dua minit untuk dihasilkan. Sangat mengambil masa yall.
_______________________________________
Peta🍁
Amanda 👇
🌳🌳🌳[🏠👧]🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳[👨✘]🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳
Idham ☝⇨ SEMOGA BERJAYA ⇦
________________________________________
Dengan yakin aku memasukkan peta buatan tangan itu ke dalam beg. Beg itu digalas lalu kasut disarung ke kaki.
Aku berjalan keluar rumah. Pintu aku tutup rapat. Aku berfikir seketika sebelum bergerak ke arah hutan.
Mengikut gerak hati aku, aku berjalan dengan yakinnya ke arah barat daya. Tapi disebabkan aku dah jadi macam Idham yang gile gile tu jadi aku mengambil langkah ke timur.
"Go go Amanda! Idham! Wait for me ya!"
*****
Macam mana lukisan tu? 😂 sis nak lukis tapi takpelah. Kita gune moji je pun dah cukup en.
Oh ya..
Sis rase Idham ni akan tamat pabila sampai bab ke 20 guys. So take note. Hehe. This is short story. Lols.
.
.
.
.Tbc~😋
YOU ARE READING
𝑰𝒅𝒉𝒂𝒎 | √
Werewolf[ A S H O R T W E R E W O L F S T O R Y B Y : T H E H A K X N N ] @TheHakXnn ↭↭ #10 bab pertama mengenai Amanda dan Idham.. citer ni nub weiii... malu sendiri bhai aku... lel 😂 ↭↭ Idham yang menjadi serigala jadian hanya mampu menukar rupa...