| 19 |

71 17 9
                                    

[Kata semangat untuk Amanda↑↑↑↑]

"Rasenye dah dekat satu jam aku berjalan ni. Baik aku duduk jap."

Aku melabuhkan duduk di bawah pokok yang tumbuh meninggi. Berteduh di bawah pohon kayu yang merimbun sambil mata meliar ke serata ceruk pandangan yang boleh dilihat oleh mataku sungguh emm Wow. Lol lol. Kepala aku sandar ke pokok. Rupanya pokok ni pokok epal. Whau. Epal wey epal. Bukannye tembikai. (Tembikai tergantung kat pokok?😮) ok itu pelik.

Pap! Buah epal itu jatuh tepat di atas peha aku. Macam Newton pulak. Tapi aku tau epal jatuh sebab graviti. Sape tahu angkat sebelah kening.

"Aku takleh buat [↑] sob sob" - farisha.

Epal yang jatuh tu aku lap guna kain baju. Bila dah nampak berkilat ala ala kepala acik botak tu aku berhenti lap dan terus ngap!

Kruk krak (betul ke bunyi nye? Idc la)

Aku pandang sekeliling sambil mulut mengunyah. Flower crown yang sudah sedikit senget aku betulkan kedudukannya. Aku handsome, kan?

🌸
👨
👕
👖
👟

"Aku tau aku memang kacak." *Flip hair

Epal yang tinggal aku masukkan semuanya ke dalam mulut. Hek. Nampak tak gelojoh kat situ. Kalau tak makan sehari entah macam mane entah rupe.

Setelah habis seketul epal, perut dah kenyang.. Mulalah mata ni nak buat hal. Untuk kepentingan DIRI AKU so gudbye world.

Aku menutup mata lalu tertidur mati dengan cepatnya. Tidur tidur nenek. Baru pejam mata dah tertido. Hebat do spesies ni. Clap your hands up! 👏👏

*****

Amanda PoV

"Macam dah sesat je ni." Aku berkata perlahan sambil mataku masih tertancap pada kertas yang aku buka. Ape bende ni?!

_______________________________________

Peta🍁

Amanda ⇩
🌳🌳🌳🌳🌳[🏠]🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳[👧]🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳[👨✘]🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳

Idham ⇧

⇨ SEMOGA BERJAYA ⇦

_______________________________________

Sekarang kedudukan aku seperti di rajah 1.1 dalam kurungan emoji perempuan. Wah. Nampaknya aku secomel emoji tu. Bagus bagus.

"Okay. Kalau aku nak pergi ke tempat Idham sekarang.. Aku kena jalan ke arah.." Peta itu aku pusing pusingkan ke kanan ke kiri. Ianya terbalik balik namun sepatah haram pon aku dah tak paham. Erghh.. Useless betul peta buatan tangan. Moral : belilah peta di kedai.

"OKEHH!" aku menjerit nyaring sehingga burung yang sedang enak tidur berterbangan dan melepaskan tahi nya ke tanah. Jijiks ew.

Aku bersandar pada sebatang pokok yang merendang. Kepala aku sandar ke belakang.

"Eh pokok epal!"

Lantas aku berdiri dengan mangatnye. Epal epal merah terjuntai diatas dahan menunggu masa jatuh ke bumi. Aku hulur tangan nak capai satu.

𝑰𝒅𝒉𝒂𝒎 | √Where stories live. Discover now