"Ya, ayah ade apa?"Candy terus berdiri di tepi ayahnya yang sedang melayan budak kecil yang baru sahaja datang ingin membayar gula-gulanya.
"Ni ayah nak minta tolong dari kamu tolong pergi ke hutan di hujung kampung, lepastu kamu ambil buah berry yang ada dekat pokok besar kat hutan tu" kata ayahnya kepada Candy.
"Boleh boleh!"kata Candy sambil mengangggukkan kepalanya tak lupa juga dengan mengunyah gula-gula buatan ayahnya lalu berlalu pergi ke pintu keluar.
"Jangan lupa ambil bakul untuk isi buah berry tu?!",jerit ayahnya dari dalam kedai.
"Baik ayah!!!", jawap Candy.
(Authur: ade ade aje Candy ni😂😂)
...
Sebelum pergi ke hutan, Candy mengajak kawan-kawannya pergi bersama-sama ke hutan tersebut. Dengan itu, bolehlah Candy bermain!yeah!!!!!!! Hahahahaha..uhuhuk(terbatuk pulak)hehe
Ok kite sambung.....
"Candy kau ajak kitorang ikut kau pergi mana ni?!"tanya kawan baiknya, Alice.
"Ha a, nak pergi mana?", tanya Grace pulak. Kalu nak tahu Grace paling rapat dengan Elska.
"Korang sudahlah tu bergaduh!",marah Alice kepada Grace dan Elska yang sedang menarik rambut sesama sendiri.
"DIA YANG PATAHKAN AKU PUNYA PENSEL!",marah Elska kepada Grace dengan muka yang tak puas hati.
"AKU KATA AKU TAK SENGAJA!!", jawap Grace yang terasa bengang dengan tuduhan Elska.
"WEI DAH LAH TU ! JANGANLAH GADUH ! hukhukhuk...janganlah gaduh aku tak suka lah korang bergaduh, bila kita boleh bersama semula macam kecil² dulu korang rasa bahagia ke kalau korang gaduh! BAHAGIA KE HA?! aku taknak kita camni sampai bila korang nak gaduh HA?! SAMPAI TUA?! dahlah tu huk huk huk..", Candy berlari dan terus melarikan diri ke taman sekolahnya.
"CANDY!!" panggil Alice.
Grace dan Elska terpaku.
"Ha bergaduh lah lagi!gaduh lah!!kenapa senyap?!", marah Alice kepada Grace dan Elska.
Grace dan Elska diam dan berpandangan sesama sendiri.
"Erm...Grace aku nak minta maaf ye pasal tadi", Elska memulakan bicara.
"Okay takpelah benda dah nak jadi", jawap Grace dengan cool nya.
Sejak dari tulah Grace dan Elska bersama.....ok tamat.
"Alah ikut jelah , aku nak tunjjuk satu hutan yang korang tak pernah lihat ni", kata Candy sambil tersenyum.
...
YOU ARE READING
Special Girl....
RandomCandy seorang anak penjual candy di sebuah perkampungan kecil. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . nak tau seterusnya sila baca ye....(evil smile)hihihi