Pengembaraan Keempat (Candy)

34 3 2
                                    

"Arrrhhhhhhhhh!!!!!"

"Kenapa!!!"

"Kenapa!!!"

"Kenapa!!!"

"Kenapa kau ha?!!!"

"Apa yang kau tak puas hati ha?!!"

"Sanggup kau buat aku camni?!"

Candy sangat sangat marah pada lelaki tua di hadapannya itu. Lelaki itu tunduk lemah. Candy yang masih lagi panas kerana perbuatan kotor lelaki tua itu. Sungguh dia tidak sangka orang itu adalah dia.

"Mengapa... "

"Mengapa..."

"Mengapa kau sanggup buat aku camni?"

"Aku sudah bahagia bersamamu tetapi engkau siapalah bagi aku, dasar lelaki tua tak guna kau bunuh banyak manusia . Kenapa kau tak bunuh je aku ha? Apa yang hebat sangat dengan dunia-dunia ni?"

Tiba-tiba candy berasa matanya sangat sakit lalu dia rebah, semasa dia rebah badannya seakan-akan badannya menerima sesuatu.

Lelaki tua itu nampak aku jatuh, lalu dia hendak menghampiriku tetapi aku tak mampu nak halang lalu semuanya gelap ...................

...

Aku bangun dari tidur, mimpi apakah yang aku alami tadi, dirinya tertanya-tanya.

Peluh didahi dilap. Aku melihat Affendy di sebelah kananku manakala disebelah kiriku burung tua itu. Aku dan mereka berehat di sebuah pondok lusuh tetapi masih lagi kukuh jika hendak berehat untuk sementara waktu.

Aku mula menyambung tidurku semula.

...

"Kamu berdua sudah bersedia untuk menghadapi cabaran ini?", tanya burung tua itu kepadaku dan Affendy. Kami hanya menjawap dengan anggukan.

Setelah kami berjalan beberapa langkah masuk ke zon itu. Semakin lama berjalan semakin gelap persekitaran kawasan ini. Aku takut tapi aku gagahkan jua. Sesungguhnya pengembaraan ini amat mencabar untuk diriku.

"Hihihihihihihi...."
"Hahahahaha...."
"Hwaa hiks hiks..."

Burung tua itu memberi signal untuk terus berjalan dengan menghiraukan semua suara suara yang sekejap timbul sekejap tenggelam itu. Aku sememangnya sudah berasa seram dan melihat Affendy disebelahku. Dia kelihatan biasa-biasa aja ssih🤣.

"Hahahahaha!!!!"
"Hihuhuhihiuhi!!!!"
"Hwaaaaaaa!!!!!"

Bunyi suara itu semakin kuat dan angin kencang tiba-tiba datang. Aku dan Affendy berpengang tangan manakala burung tua itu memegang kayu saktinya itu.(Aik dari mana datang kayu sakti? Ahaha biar je la author buat je korang just bace je..asal logik...biar dok logik pon hehe).

Special Girl....Where stories live. Discover now