Pengembaraan Pertama

111 12 2
                                    

First of all nk bagitau yang ada error occured sikit dkt characters tu sorry ya nanti bila dah kembali okay characters yang tak ada gambar tu ada la nanti....:)
.
.
.
"Ah,, letihnya jauh lagi ke burung!",tanya Candy kepada burung.

Burung itu hanya memberikan senyuman dan terus berjalan dan Affendy membuat riak suruh ikut sahaja burung itu.

Tidak lama kemudian, mereka berhenti disebuah pokok yang rendang. Mereka berhenti seketika untuk menghilangkan penat kerana sudah lama mereka berjalan.

Tiba-tiba ada suara yang sangat kuat sedang mengaum disebalik pokok dihadapan mereka.

"Ah, bunyi apa tu?!", Candy terkejut mendengar suara itu.

"Jangan takut itu hanya suara penjaga hutan ini biasanya ia akan mengaum dengan kuat apabila dia mengesan ada seseorang datang kesini supaya makhluk yang jahat datang kesini berasa takut lalu melarikan diri.", kata burung tua panjang lebar.

"Jadi nak buat apa sekarang?!",tanya Affendy.

"Biarkan sahaja, nanti senyaplah tu",jawap burung dengan selamba.

Mereka pun mula sambung kembali berehat selepas ngauman kuat itu sudah tidak kedengaran. Selepas itu, mereka pun melangkah kaki meninggalkan hutan itu untuk ke hutan lain. Candy yang sedang asyik melihat sekeliling pun perasan seseuatu yang ada dibelakang burung tua itu. Terdapat pelbagai alat perlindungan diri yang dibawa oleh burung tua itu. Candy juga ternampak seseuatu yang seperti fairy pendant dan terdapat sebuah bentuk buku kecil yang ada didalamnya yang terletak di bahagian beg yang disandang oleh burung itu lalu bertanya kepada burung.

"Burung tua, apa ni?!",tanya Candy kepada burung tua sambil memegang fairy pendant itu.

Burung tua itu terkejut melihat sesuatu yang sangat penting yanv dipegang oleh Candy.

"Eih, kamu dapat dari mana?!", tanya burung tua lalu merampas loket itu.

"Hehe sorry tadi ternampak beg burung tua itu kerana loket itu nak jatuh, apalagi saya ambil la",Candy berterus terang menjawap pertanyaan burung tua itu lalu membuat riaksi minta maaf.

Affendy yang ternampak kejadian itu hanya menggelengkan kepala kepada Candy dan merasa pelik kerana seperti ada sesuatu yang dirahsiakan oleh burung tua itu tetapi Affendy hanya membiarkan sahaja perasaan pelik itu lalu meneruskan perjalanan mereka.

...
Hari pun larut malam,mereka berdua berteduh dibawah pokok beri.

Candy merasa pelik kerana pokok yang mereka berteduh itu seperti pernah dilihat olehnya.
"Affendy, saya rasa saya pernah lihat pokok ini",kata Candy.

"Dimana?",tanya Affendy kerana merasa pelik dengan soalan Candy.

"Di kampung saya dan apabila saya panjat pokok itu saya terjumpa dunia ini iaitu dunia 'up' dunia awaklah", kata Candy.

Affendy mengangguk dan keliru dan burung itu juga mendengar cerita Candy pun juga turut keliru lalu burung tua itu pun mengajak Candy dan Affendy memanjat pokok tersebut kerana mereka ingin melihat jika ada sesuatu di atas sana.
Apabila mereka sampai dibahagian atas pokok mereka dapat melihat ada dunia lain. Dunia itu penuh dengan magic dan pelbagai manusia kecil dan rumah-rumah kecil yanv ada di dunia itu. Affendy yang teruja pun masuk ke dunia itu. Burung yang melihat Affendy melangkah masuk kedunia itu pun menarik ke tangannya.

"Nak pergi ke?",tanya burung tua.

"Jomlah ikut je.",beritahu Affendy.

Apalagi Candy dan burung tua itu pun masuk ke dunia itu.

"Waaaah, cantiknya tempat ini tetapi kenapa kenapa manusia disini kecil kecil belaka?",Affendy tertanya-tanya.

Tiba-tiba ada segerombolan tentera datan membawa senjata mereka iaitu pedang dan menhunus ke arah mereka bertiga.

"Dilarang bergerak, dari mana kamu datang dan tujuan apakah kamu datang kesini?!!",tanya ketua tentera itu. Tentera itu diketuai oleh ketua manusia kecil dan ahli mereka terdapat dua jenis makhluk iaitu manusia dan peri kecil.

"Ka..ka..kami datang kesini kerana kami ingin tahu disini dunia yang tidak pernah kami ketahui.",terang Affendy yang mengangkat tangannya walaupun te.tera itu kecil tetapi nampak menakutkan manakala Candy dan burung tua itu juga mengikut pergerakan Affendy dan mengangguk setuju dengan kata-kata Affendy.

"Ikut kami! Kami akan hantar korang bertiga ke raja kami!",kata ketua tentera kepada mereka bertiga.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Thank you kepada yang masih setia membaca story saya iaitu special girl....
Maaf chapter ni sikit je buat kerana author dah tak de idea dah nantj bila dah ada balik author sambung balik;)

Special Girl....Where stories live. Discover now